در این مقاله سعی داریم تا در مورد قیمت تولید محتوا اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید تا مطالب مفیدی را ارائه نماییم.

مطالب بررسی شده در این مبحث:

. تولید محتوا چیست؟

. عوامل تاثیرگذار در تعرفه های تولید محتوا را نام ببرید؟

. نتیجه گیری

تولید محتوا

پیش از ارائه مطالبی در مورد قیمت تولید محتوا، لازم است که توضیح مختصری نیز در خصوص تولید محتوا برای شما ارائه نماییم. دنیای محتوا به قدری وسیع است که می توان تعریف های متفاوتی از آن ارائه کرد. اما تولید محتوا چیزی است که شما کاربران عزیز در طی روز با آن در ارتباط هستید. هر مطلبی که برای کاربر قابل درک باشد و در مجموع در اغلب کانال های غیر دیجیتالی و همچنین دیجیتالی قابل نشر باشد تا از این طریق اطلاعات کامل را به دست آورد را تولید محتوا می گویند. به عبارت دیگر، تولید محتوا؛ طراحی، نوشتن، ضبط و یا به طور کلی هر تولیدی که درک آن برای کاربران راحت تر باشد و به منظور رسیدن به اهدافی نظیر کسب درآمد، چه از طریق مستقیم و چه غیر مستقیم، متعهد بودن به مشتری و در نهایت بالا بردن میزان فروش در کسب و کار را دنبال کند، تولید محتوا می گویند.

قیمت تولید محتوا

به طور معمول هر کارتل تولید محتوا با توجه به تجربه، تخصص و همچنین مشتریان خود تعرفه های مشخص شده ای را دارد که براساس قیمت متداول در بازار ارائه می گردد. تعرفه های بیان شده با توجه به زمانبندی، کیفیت محتوا و همچنین تنوع آن متفاوت است. به همین منظور عوامل متعددی در قیمت تولید محتوا اثرگذار است که در ادامه به آن اشاره می نماییم.

1)    کیفیت محتوا

یکی از پارامترهای مهم و اصلی در قیمت تولید محتوا به کیفیت آن اختصاص دارد. زیرا تولید محتوای با کیفیت به عنوان یک دارایی تمام نشدنی و همچنین قابل برگشت است که به تدریج راندمان مثبت خود را نمایان می کند. لازم به ذکر است که ویرایش و همچنین بهینه سازی محتوا به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد که در بعضی از مواقع بار اضافی را متحمل می شود. سنجیده ترین امر به منظور صرفه جویی در قیمت تولید محتوا از همان مراحل نخست اقدام به درخواست تولید محتوا است.

2)    تخصص

برخی از شرکت های مرتبط به تولید محتوا به منظور تالیف محتواهای تخصصی از فارغ التحصیلان رشته های متعدد و همچنین نویسندگان متخصص این امر استفاده می نمایند که این مشخصه سبب می گردد تا محتواهای تخصصی تولید شود. بر اساس سخت بودن تولید این سری از محتواها، قیمت تولید محتوا از سایر محتواهای دیگر به مراتب بیشتر است. از طرف دیگر برخی از این شرکت ها در عرصه های نگارش و همچنین تولید محتوا، از تخصص واقعی برخوردار هستند. به این معنا که نویسنده تمامی متون را بدون تبلیغ و یا نمایش برای کاربر ارائه نموده و به شکل ناظر و عملی، انواع نمونه کارهای ارائه شده را به اثبات برساند. در حال حاضر در بازار تولید محتوا، تبلیغات بی اساس، نمایش و همچنین ورود افراد مبتدی و غیر متخصص، تشخیص شرکت های متخصص را کمی سخت تر کرده است.

3)    ارتباط

اکثر شرکت های تولید محتوا در ارتباط دائمی و همچنین کامل با پویندگان بزرگ و اثرگذار حیطه های متعدد هستند. به این ترتیب بر مبنای همین ارتباط گسترده، هزینه های بیشتری نسبت به قیمت عرف موجود در بازار از مشتریان خود دریافت می نمایند. زیرا خریداران بزرگ و سرشناس تمامی هزینه ها را متقبل می شوند و این سری از شرکت ها توقع دارند که سایر خریداران نیز این قیمت تولید محتوا را نیز پرداخت نمایند.

4)    تعداد نویسندگان

ممکن است تعداد نویسنده ها به تنهایی عامل اثرگذاری در قیمت تولید محتوا نباشد. اما به علت عواملی همچون تنوع و همچنین زمانبندی، تاثیر مستقیم و یا غیر مستقیمی را به همراه دارد که این امر منجر به انتخاب قیمت تولید محتوا می شود.

5)    انواع متعدد محتوا

شرکت های ارائه دهنده تولید محتوا که متن های متعددی را عرضه می نمایند، به طور معمول کلیه متن های لازم مشتریان را فراهم می سازند. به عنوان مثال؛ محتوای متن ها، تصویری، پادکست ها و همچنین ویدئوها از جمله انواع این محتواها هستند که بر روی قیمت تولید محتوا تاثیرگذار است.

6)    توجه داشتن به زمانبندی

به طور کلی بایستی متذکر شویم که در ارائه تولید محتوای خوب، علاوه بر کیفیت، توجه داشتن به زمانبندی نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت تولید محتوا است. متن خوب، متنی است که در یک زمان مشخص شده و همچنین کانال های معقول انتشار یابد. شرکت های تولید محتوا که متن های سفارشی خود را بر اساس زمانبندی مشخص شده به مشتریان ارائه می دهند، اغلب خسارت های متعددی را به آن ها وارد می نمایند. به این ترتیب، در صورتی که شرکت فوق به زمانبندی تولید محتوا توجه داشته باشد و در زمان تعیین شده، متن سفارشی را تحویل دهد، به مراتب هزینه بیشتری را از مشتری دریافت می نماید.

Picture۲

7)    سابقه و تجربه

یک نویسنده تولید محتوا بایستی در این حرفه از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد. زیرا تولید متن های حقیقی تنها از طریق تجربه عملی طی سال های متوالی به دست می آید. ریزه کاری ها، آموزش پیوسته، آزمون و خطا و به روز رسانی، تمامی این عوامل در کنار هم سبب کسب تجربه در تولید محتوا می شود. مسلماً این سری از شرکت ها به دلیل سوابق درخشان کاری و همچنین تجربیات بسیار زیاد در این امر، قیمت تولید محتوای بالاتری را از مشتریان خود دریافت می نمایند.

8)    مشتریان

همان طور که می دانید، اعتبار هر بخش تبلیغاتی به مشتریان آن مجموعه بستگی دارد. شرکت های تولید محتوا هم یکی از این گروه های تبلیغاتی به شمار می آیند که ادامه فعالیت آن ها در این عرصه به تعداد مشتریان بستگی دارد. لازم به ذکر است که هر چه موفقیت و همچنین میزان اعتبار مشتریان این شرکت ها بیشتر باشد، مطمئناً اعتبار شرکت های فوق که با آن ها همکاری می نمایند نیز افزایش می یابد. به این ترتیب، در صورتی که شرکتی نیز خدمات تولید محتوای تخصصی و با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه دارد و به این روش مشتریان معتبری را جذب کرده باشد، قیمت تولید محتوای بیشتری را نسبت به سایر شرکت های دیگر دریافت می نماید.

تمامی موارد ذکر شده، از عوامل تاثیرگذار در تعرفه های تولید محتوا هستند.

نتیجه گیری

تخصص، مهارت، تجربه و سابقه، رعایت زمانبندی، ارتباط، کیفیت محتوا از عواملی به شمار می آیند که در قیمت تولید محتوا تاثیرگذار هستند که مشتریان به منظور داشتن تولید محتوای مناسب تر بایستی به آن توجه نمایند.