در بازار خودرو، هنگام خرید خودروهای صفر و دست اول، مشکلی برای آگاهی از قیمت وجود ندارد. کارخانجات تولید خودرو و نمایندگی‌های واردات از همان ابتدا، قیمت خودروهای خود را اعلام کرده و همه چیز واضح و مشخص است. اما در بازار خودروهای کارکرده، داستان به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. قیمت خودروی دست دوم در بازار، نوسان‌های زیادی دارد که تابع موارد بسیار زیادی است. برای سال‌ها دلالان بازار خودرو، با قیمت‌گذاری‌های گوناگون خود، عاملی تعیین کننده در بازار محسوب می‌شدند و در بسیاری مواقع، بعضی خودروها با قیمتی بالاتر یا پایین‌تر از ارزش واقعی خود معامله می‌شدند. اما با پیشرفت تکنولوژی و با روی کار آمدن سامانه‌های مختلف مربوط به خودرو، چند سالی است که سرویس‌های کارشناسی قیمت خودرو راه‌اندازی شده و دیگر مشکلی از بابت برآورد قیمت حقیقی خودرو وجود ندارد. یکی از این سامانه‌ها کارنامه است که در ادامه در مورد آن بیشتر خواهیم خواند.

کارنامه چگونه خودرو را قیمت‌گذاری می‌کند؟

سامانه کارنامه، مجموعه‌ای از افراد کارشناس و متخصص در زمینه خودرو را گرد هم آورده و با ارائه خدمات مختلف، فضایی امن و مطمئن را برای خرید و فروش خودرو فراهم می‌کند. در کارنامه به دو طریق می‌توان از قیمت خودروی کارکرده مطلع شد.

روش اول کارشناسی خودرو: کارشناسان خودروی کارنامه، با بررسی همه جانبه خودرو، یک ارزیابی کلی انجام داده و بر اساس سال ساخت و با توجه به قیمت روز خودرو، قیمت قطعی و واقعی خودروی مورد نظر را به شما اعلام می‌کنند. کارشناسان کارنامه، با کارشناسی بدنه خودرو و با بررسی بیش از ۴۰۰ آیتم در خودرو، با نگاهی دقیق و تخصصی یک برآورد درست به شما تحویل خواهند داد.

روش دوم تخمین آنلاین قیمت: در سامانه کارنامه، بخشی به نام تخمین آنلاین قیمت خودرو وجود دارد. با ورود به این قسمت می‌توانید مشخصات خودروی مورد نظر را وارد کرده و سپس قیمت حدودی خودرو را دریافت کنید. در این قسمت، اطلاعاتی نظیر نام خودرو، تیپ و مدل، سال ساخت، رنگ، میزان کارکرد و قسمت‌های رنگ شده و تصادفی خودرو را وارد می‌کنید. با استفاده از هوش مصنوعی و با برآورد قیمت روز خودرو، یک قیمت تخمینی از خودرو به شما داده می‌شود که در یک بازه حداقلی و حداکثری است.

قیمت کارشناسی یا تخمین قیمت آنلاین؟

هر یک از این سرویس‌ها کارآیی و محاسن و معایب خود را دارد که باید با توجه به نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. کارشناسی خودرو یک روند دقیق و حساب‌شده است که با توجه به آن قیمت واقعی و قطعی خودرو برآورد می‌شود. برای سرویس کارشناسی بر اساس نوع و قیمت خودرو، هزینه مشخصی نیز وجود دارد و برای انجام آن باید زمان گذاشت و با قرار قبلی با کارشناسان آن را به انجام رسانید. اما سرویس تخمین قیمت آنلاین، یک محدوده قیمتی برای بدست آوردن روال بازار به شما می‌دهد. هزینه خودرو کارشناسی شده  در این بخش، رایگان است و به سرعت و در هر جایی که باشید امکان انجام آن وجود دارد.

سخن آخر

برای داشتن یک معامله موفق، و برای دور شدن از ریسک موجود در بازار خودروهای کارکرده، استفاده از سرویس‌های کارشناسی یک راهکار بسیار دقیق و منطقی است. خریدار خودرو، با کمک این سرویس می‌تواند یک خرید مطمئن را تجربه کند و به دام دلالان بازار خودرو گرفتار نشود. با استفاده از سرویس کارشناسی خرید ماشین کارنامه ، تیم این سایت، خدمات خود را ضمانت کرده و در صورت بروز هرگونه مشکلی خسارت آن را پرداخت خواهد کرد. از طرفی بخش تخمین قیمت آنلاین نیز در مواقع ضروری و وقتی برای خرید خودرو به دنبال یک مقایسه حدودی میان چند مدل ماشین باشید، به کمک شما آمده و یک لیست حدودی قیمت در اختیار شما قرار خواهد داد. به علاوه اگر به یکباره قصد فروش خودروی خود را داشته باشید، با استفاده از این سرویس، می‌توانید قیمت خودروی خود را تخمین زده و بعد تصمیم به فروش آن بگیرید.