یکی از چالش‌های مهمی که همیشه مالکین و مستاجران با آن مواجه هستند تشخیص زمان مناسب برای اجاره دادن و یا اجاره کردن خانه است. با افزایش روزافزون اجاره بها در تمامی شهرها بخصوص تهران و شهرهای بزرگ پیدا کردن خانه‌ی مناسب برای مستاجران تبدیل به کار دشواری شده است. و هزینه‌ زیاد اجاره بها، سبب شده که مستاجران بیشتر از گذشته برای اجاره خانه‌ای مناسب برنامه ریزی و دقت داشته باشند.

توجه و تشخیص درست برای زمان اجاره خانه می تواند به شما کمک کند تا در پیدا کردن خانه مناسب و با شرایط ایده آل به مشکلی برخورد نکنید و خانه‌ی رویاهایتان را به راحتی پیدا کنید.در ادامه این مطلب همراه

ما باشد تا با زمان ‌های مناسب برای اجاره خانه در تهران آشنا شوید.

بهترین زمان برای اجاره کردن خانه چه زمانی است؟

به طور کلی هر فصلی از سال برای اجاره و یا خرید خانه در تهران معایب و مزایای مخصوص به خودش را دارد.

و به طور جدی نمی توان زمان دقیق و مناسبی را برای جا‌به جایی تعیین کرد. اما با بررسی مزایا و معایب هر فصل می‌توان بهترین زمان را برای خرید و یا اجاره مسکن انتخاب کرد.

عده‌‌ی زیادی از افراد اجاره آپارتمان در فصل بهار را گزینه‌ی بسیار مناسبی می دانند و علت آن را مناسب بودن شرایط آب و هوایی، تعطیلات و خلوت بودن شهر می‌دانند. اما باید به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل تعطیلات رسمی و عدم دسترسی به باربری‌ها ممکن است در زمان اسباب کشی با مشکلاتی برخورد کنید.

برای اسباب کشی در ایام نوروز باید از کلانتری محل خود نامه رسمی دریافت کنید. این قانون به دلیل حفظ مسائل امنیتی تصویب شده است. تا از دزدی‌های احتمالی در این ایام جلوگیری کند.

یکی از مشاورین املاک اعتقاد دارد که بهترین زمان برای اجاره خانه اردیبهشت ماه است. و دلیل آن را نبود تقاضا برای اجاره خانه می‌داند. مالکین به دلیل نبود مستاجر مبلغ پایین تری برای رهن و اجاره ملک را در نظر می‌گیرند. همچنین دلیل دیگر این است که در فصل تابستان اکثر مالکین اجاره می‌خواهند و پول پیش کمتری دریافت می‌کنند اما در اردیبهشت ماه در این مورد مالکین کوتاه آمده و اجاره کمتری دریافت می‌کنند.

بررسی مزایا و معایت اجاره کردن خانه در فصل تابستان

بسیاری از کارشناسان ملک فصل تابستان را بهترین زمان برای اجاره دادن خانه می‌دانند. و به مالکین توصیه می‌کنند تا در این فصل ملک خود را اجاره دهند. علت این درخواست این است که افراد زیادی در این فصل به دنبال تعویض خانه‌های خود هستند و تقاضا برای اجاره کردن زیادتر است.

اما از طرفی این فصل نمی تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال اجاره خانه با قیمت مناسب هستند.چرا که به دلیل افزایش تقاضا قیمت‌های اجاره بالاتر است.

اما فصل تابستان مزایای مهمی هم برای اجاره کردن خانه دارد. مانند: تعطیلی مدارس، مناسب بودن شرایط آب و هوایی، طولانی بودن روز و روشنایی بیشتر، تنوع بیشتر در خانه. اگر در انتخاب خانه سخت پسند هستید بهترین زمان انتخاب و جستجوی ملک برای شما فصل تابستان است.

فصل زمستان، فصل اجاره آپارتمان های کوچک با قیمت مناسب

اکثر مشاورین املاک بر این باورند که زمستان فصل مناسبی برای رهن و اجاره آپارتمان در تهران با متراژهای پایین تر است. در این فصل بیشتر تقاضا از سمت افراد مجرد و یا زوج‌های جوان است که به دنبال خانه با متراژ‌های پایین هستند. در فصل پاییز و زمستان به نسبت بقیه فصل‌ها و کمبود تقاضا قیمت رهن و اجاره خانه پایین‌ تر است.

اما به این نکته هم توجه کنید که اسباب کشی در فصل زمستان چالش‌های بسیاری مانند: سرد بودن آب و هوا، احتمال بارش باران و برف، خیس شدن لوازم خانه و ... را دارد.

نتیجه گیری:

در کل نمی‌توان برای همه‌ی افراد و به صورت کلی ماه و یا فصل خاصی از سال را مناسب برای اجاره خانه و اسباب کشی تعیین کرد. چرا که هر فصلی از سال معایب و مزایای مخصوص به خودش را دارد که هر فرد با توجه به شرایط شخصی که دارد می تواند زمان مناسب برای اجاره خانه را تعیین کند.

اما در کل فصل‌های بهار و تابستان برای افرادی مناسب است که به دنبال خانه‌های خاص با شرایط ویژه‌هستند. و تمایل دارند تا اسباب کشی راحت و بدون دردسر داشته باشند. فصل های پاییز و زمستان هم برای افرادی که به دنبال آپارتمان با متراژهای پایین و قیمت مناسب هستند مناسب است.

مهم نیست که در چه فصلی از سال و برای خرید یا اجاره دنبال ملک هستی ! شما می توانید در هر زمان و تنها با دسترسی به اینترنت به صورت آنلاین و از طریق وب سایت www.shabesh.com  ملک مورد نظر خود را جستجو کنید. شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است که به شما این امکان را می دهد در کوتاه ترین زمان ملک مورد نظر خود را پیدا کنید. علاوه بر جستجوی ملک می توانید آگهی های فروش ملک هم در شابش ثبت کنید.