زندگی در شهری مثل تهران که هر لحظه‌اش با صدای بوق ماشین و رنگ سیاه دود شهرک‌های صنعتی و ترافیک می‌گذرد، سختی‌ها و خستگی‌های روحی و البته جسمی زیادی دارد که هر کسی را به نوعی به فکر وامی‌دارد. آنقدر روزهای پاک و آرام را کمتر تجربه می‌کنیم که در روزهای تاریخ سال می‌توان ثبت کرد. مسئولین پایتخت امکانات تفریحی و گردشگری زیادی فراهم می‌کنند، بخش خصوصی دست به کار می‌شود و فضاهایی مثل رستوران، پاساژ را برای کسب درآمد و البته خوشگذرانی مردم می‌سازند. کاملا مشخص هست که در طول هفته خیلی از افراد درگیر کار و زندگی روزمره می‌شوند، اما آخر هفته جریان متفاوت خواهد بود. اینکه در خانه بمانی یا از خانه بیرون بیایی یک انتخاب سادست البته اگر از دوران کرونا و اپیدمی عبور کنیم! اگر از آن افرادی محسوب می‌شوید که آخر هفته را به دنبال خوشگذرانی یا تفریح در خیابان‌های پایتخت یا ییلاقات اطراف هستید و از خواب پنجشنبه و جمعه می‌گذرید، این مقاله را دنبال کنید.

پیاده روی در کوچه خیابان‌های پایتخت را از دست ندهید!

برای خیلی از ما قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های شهر پر از آرامش یا شاید هیجان هست؛ وقتی با نگاهی تیزبینانه‌تر و از سر کنجکاوی و البته تفریح به محله‌های خاص برویم. معمولا محله‌های قدیمی تهران خواهان بیشتری دارد که در منطقه ۱۲ و شمال شهر، این محله‌ها با خانه‌های قدیمی سوژه خیلی از عکس‌ها می‌شود. گردشگران زیادی که به تهران می‌آیند علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی، زمانی را به گشت‌و‌گذار درهمین محله‌ها می‌گذرانند. محله دارآباد، دربندسر در شمال تهران و عودلاجان در جنوب تهران از محله‌های محبوب محسوب می‌شود. اگر اقامتگاه خود را در نزدیکی این مناطق در نظر بگیرید، می‌توانید زمان خودتان را بهتر مدیریت کنید. اگر در تهران مسافر هستید، برای اجاره سوئیت مبله در تهران سایت هومسا به شما کمک می‌کند یک انتخاب مناسب، با سلیقه و بودجه در منطقه دلخواهتان داشته باشید.

بافت تاریخی تهران یا معماری مدرن شهری؟ مسئله این است!

2

همه چیز کاملا بستگی به خودتان دارد که دلتان حال و هوای کدام دسته از جاذبه‌های شهر را داشته باشد. اینکه بخواهید کاخ گلستان را در نزدیکی بازار ببینید یا به سعدآباد و باغ با شکوه آن بروید به این تصمیم بستگی دارد که دوست دارید بلیت کدام را به دست بگیرید. هر دو در تاریخی نسبتا مشترک به هم می‌رسند. اما اینکه مثلا سری به برج میلاد بزنید یا پل طبیعت، یک انتخاب متفاوت از آن کاخ‌ها را رقم می‌زند، چرا که این نشان می‌دهد احتمالا شما به معماری معاصر و فضاهای تفریحی وابسته به آنها بیشتر علاقه‌مندید! این که شب را برای بازدید انتخاب کنید یا روز باز هم به سلیقه شما بستگی دارد، اما دیدن منظره‌ی سوسوی چراغ‌های خانه‌ها و خودروهای در حال حرکت جذاب‌تری به نظر می‌رسد.

از انتهای هفته‌های تهران تا حوالی کردان پل بزن

3

حالا اگر قصد دارید از تهران بیرون بزنید، تکلیف چیست؟ راه حل خیلی سادست! فشم، لواسان، دماوند، فیروزکوه و کردان از ییلاقات اطراف تهران هستند که می‌توان برای آخر هفته روی آنها حساب کرد. چه اهل طبیعت‌گردی باشید و چه از آن دست افرادی که مایلند چند روزی را به دور از شلوغی استراحت کنند و چه کسانی که به دنبال یک دورهمی هستند، اجاره روزانه ویلا از هومسا در ییلاقات اطراف تهران بهترین گزینه خواهد بود. تفریح و استراحت در این مناطق نیازمند جایی برای اقامت است که بتوان حداقل دو روز را در آنجا گذراند. از آنجا که این ییلاقات از مناطق پرترافیک و پرطرفدار هستند، چند روز زودتر به فکر اقامتگاه باشید. برای اجاره ویلا و سوئیت لوکس و ارزان در کردان و  اجاره روزانه ویلا در دماوند یا هر منطقه‌ای اطراف تهران هومسا به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنید. این سامانه به صورت آنلاین شما را به میزبانان مطمئنی وصل می‌کند که خیالتان را آسوده می‌سازد.

کلام آخر

استراحت و تفریح بخش جدانشدنی از کار و زندگی روزمره این روزهای شهر نشینی است؛ خواب، مطالعه کتاب، دیدن فیلم، آشپزی و خیلی از کارهای این چنینی دیگر، همگی می‌تواند بخشی از اوقات فراغت ما را پر کند. اما گاهی ترجیح می‌دهیم از خانه بیرون بیاییم و به کشف و شهود محیط پیرامونمون بپردازیم. سفر اولین گزینه‌ایست که به آن فکر می‌کنیم اما همیشه زمان کافی برای آن را نداریم، لاجرم به یک آخر هفته اکتفا می‌کنیم. البته روزهای پایانی هفته اگر با یک برنامه مناسب چیده شود می‌تواند انرژی خوبی برای شروع یک هفته کاری باشد. گشت‌و‌گذار در شهر، استراحت و خوشگذرانی در ییلاقات اطراف و حتی اقامت در یک ویلا نقلی یا لوکس همگی به ما کمک می‌کند روزهای خود را پربارتر بگذارنیم. البته تمام گفته‌ها و نوشته‌ها شامل زمانی می‌شود که با دوران کرونا خداحافظی کرده باشیم!