فرش ها در دکوراسیون خانه علاوه بر اینکه برای پوشش کف خانه استفاده میشود تاثیر زیادی در زیبایی خانه نیز دارد. معمولا همه ی افراد در دکوراسیون خانه ی خود از فرش ها استفاده میکنند. فرش گرد یا  فرش با اشکال و ظاهر هندسی میتواند جذاب باشد و در بین مشتریان جدید و به خصوص جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده و دارای ظاهری شیک و لوکس می باشد. بسیاری از خانم های باسلیقه علاقه دارند که مبلمان منزل خود را به صورت گرد بچینند. علاوه بر اینکه برخی از مبلمان ها اساسا برای چینش دایره ای طراحی شده اند.

۰۱

در این قسمت به دلایل محبوبیت فرش گرد می پردازیم و به بیان برخی از نکاتی را که باید در هنگام خرید فرش گرد در نظر داشته باشید را برای شما بیان میکنیم.

دکوراسیون فرش گرد

برای بهترین انتخاب فرش گرد توجه به دکوراسیون داخلی از جمله طرح و رنگ کاغذ دیواری، نوع مبلمان، پارچه مبل و طرح کوسن توجه داشته باشید. اگر تمایل دارید تفاوت بیش تری ایجاد نمایید، رنگی که بیش ترین جلوه را در فضایتان دارد ملاک قرار دهید. البته سایز مکانی که دارید از گزینه های مهم دیگر در انتخاب شماست، اینکه قرار است فرش در چه نقطه ای از منزل شما استفاه شود و کارایی آن چیست از جمله عوامل تاثیرگذار میباشد.

اگر فضای دکوراسیون شما ترکیبی از رنگهای مختلف هست سعی کنید فرشی که انتخاب میکنید ترکیبی یکنواخت و آرام داشته باشد. برای مثال اگر پارچه‌ های مبل و یا پرده منزلتان پرنقش‌ و نگار و شلوغ است در این صورت فرش دایره‌ ای تان باید ترکیبی آرام‌ تر داشته باشد.

جذابیت در دکوراسیون های امروزی در تضاد بین اجزاست که اگر این تضاد را استفاده کنیم به راحتی میتوانیم دکوراسیون لوکسی داشته باشیم. برای نمونه فرش های چهل تکه گرد از طرحهایی است که طرفداران زیادی امروز پیدا کرده و در اکثر خانه های مدرن استفاده میشود برای مثال فرشی که رنگ آن سیاه با نقش‌ مایه سفید باشد نیز از لحاظ بصری بسیار زیباست. گاه فرشی که انتخاب می‌ کنیم، جبران‌ کننده تضادهایی می‌ شود که در اکسسوری‌ ها و مبلمان وجود دارد و نتیجه گزینش درست فرش، خلق هماهنگی در کل فضا خواهد بود.

چرا فرش گرد انتخاب کنیم؟

اگر به دکوراسیون خانه ی خود بیشتر اهمیت میدهید و همیشه بدنبال بهترین مدلهای انواع وسایل تزئینی برای دکوراسیون خانه ی خود هستید فرش های دایره ای بهترین گزینه برای شماست معمولا برای قرار دادن در وسط خانه و یا جلوی مبل ها از این فرش ها استفاده میشود. استفاده از وسایل تزئینی به شما برای طراحی یک دکوراسیون شیک و مدرن کمک زیادی میکند.

۱

از آنجاییکه فرش گرد، نسبت به شکل مستطیلی فرش، به روز تر است. معمولا این فرش های زیبا خانه شما را شیک و امروزی می کنند. در منازلی که از موکت ، سرامیک و یا پارکت استفاده شده، فرش های گرد به راحتی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید تمام خانه را فرش کنید باز هم می توانید از فرش های گرد استفاده کنید فقط کافی است کف اتاق مورد نظر خود را موکت کنید و در وسط آن یک قالی یا قالیچه طرح گرد زیبا و چشم نواز پهن کنید.

ممکن است فضای منزل شما با هیچ یک از ابعاد استاندارد فرش پوشانده نشود. در این صورت، فرش مستطیلی بیندازید قسمتی از فضا خالی بماند، نمای زیبایی به فضای شما نمی دهد. بهترین انتخاب در این شرایط استفاده از فرش گرد در این مکان هاست.

یک راه دیگر برای کسانی که با سیستم کمتر سنتی زندگی می کنند، برای پوشاندن فضاهایی با ابعاد غیراستاندارد، همان طور که گفتیم، استفاده از فرش ماشینی گرد است. اگر از فرش گرد استفاده کنیم تفاوت فاصله دیوارها از طرفین فرش، چندان به چشم نمی آید. همین ویژگی، این فرش ها را برای فضاهای با ابعاد غیراستاندارد، مناسب تر می کند. این ویژگی مثبت در فضاهایی که به شکل مستطیل یا مربع نیستند، بیشتر به چشم می آید.

از فرش گرد می‌توان برای جدا کردن یک فضا از فضای دیگر نیز استفاده کرد، چرا که به سبب شکل ناب آن، چشم، آن جا را جایی مستقل از بقیه فضا درک می‌کند.

استفاده از فرش گرد در زیر میزهای ناهارخوری طرحی مدرن و شیک برای دکوراسیون شماست. سعی کنید اندازه ی فرش را طوری انتخاب کنید که هنگام نشستن مهمان ها روی فرش باشند. فرش های ماشینی گرد مدلهای مختلفی دارند که خرید آن نیز بستگی به سلیقه و سبک چیدمان خانه ی شما دارد.

در اتاق کودک هم معمولا از طرح  های فانتزی فانتزی و کارتونی گرد استفاده میکنند که جلوه ی خاص و کم نظیری ایجاد میکند.

۲

 

معرفی طرح های پر فروش فرش گرد

فرش های گرد همچون فرش های دیگر انواع مختلفی دارند. فرش گرد کلاسیک که شامل فرش گرد ۱۲۰۰ شانه برجسته ، فرش گرد ۱۲۰۰ شانه ساده و فرش گرد ۷۰۰ شانه، فرش گرد مدرن که شامل فرش گرد چهل تکه ، فرش گرد وینتیج میشود. قالیچه های گرد و دایره ای در سایزهای ۱*۱ ، ۱/۵*۱/۵ و ۲*۲ و …  نیز در بین مشتریان بسیار محبوب و پرفروش است. با توجه به اینکه اکثرا عرض دستگاه های بافندگی 3 متر است فرش های گرد هم تا قطر 3 متر بافت میشوند، البته با دستگاه هایی که دارای عرض 4 متر هستند فرش گرد با قطر 4 متر نیز تولید میشود.

قبل از خرید فرش ماشینی گرد توجه کنید که :

برای تمامی طرح های فرش ماشینی امیران کاشان، فرش دایره ای در سایزهای مختلف وجود ندارد. اما جای نگرانی نیست. اگر فرشی مستطیلی شکلی را برای فضای خانه خود انتخاب کرده اید و و اکنون میخواهید یک فرش طرح دایره هماهنگ با آن سفارش دهید، با تیم طراحی مجموعه فرش امیران جهت ثبت سفارش، طراحی و بافت سفارشی طرح مدنظرتان را در میان بگذارید.

تیم طراحی فرش امیران ، فرش  قالیچه گرد سفارشی شما را در صورت نیاز طراحی و بافت می کند. البته این امکان وجود دارد که  ، این طرح پیش از این توسط مشتریان دیگر فرش امیران سفارش داده شده و طراحی آن موجود است که این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما خواهد شد و فرش شما سریعتر آماده میشود.