به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر، سایت خبری مشرق‌نیوز در این خصوص به نقل از مجید شاکری، کارشناس اقتصادی نوشت: ‌نکته ای که متاسفانه گاهی (عمدا یا سهوا) درک نمی‌شود این است که ایران به عنوان عضو داخل برجام باید بازگشت آمریکا به برجام را تایید کند و آمریکا صرفا با رفع تحریمهای هسته ای بدون اجازه ایران امکان بازگشت به برجام ندارد. بحث‌هایی مثل لغو همه تحریمها، راستی‌آزمایی ایجابی و... بر اساس حق ایران برای شرط‌گذاری جهت بازگشت آمریکا به برجام بنا شده است. از این بابت این تصور که «برجام صرفا مربوط به تحریمهای هسته‌ای است و چون دولت مجاز به مذاکره در موضوعات دیگر نبوده پس مطالبه امر تکمیلی در حوزه فرابرجام ممکن نیست» عمیقا غلط است. هیچ یک از پیشنهادات من تا کنون مبتنی بر این حق نبوده و همگی درون برجامی است.

دومین اخبار پربازدید در خصوص لغو تحریم‌ها بود. به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری اعلام کرد که واشنگتن مصادیق تحریم‌هایی را که ممکن است در روند بازگشت به برجام لغو شوند، به ایران ارائه کرده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا در گفت‌و‌گوهای غیرمستقیم با ایران، پیشرفت‌هایی به دست آمده و واشنگتن متعهد به بازگشت به برجام بر مبنای «تعهد در برابر تعهد» است. این خبر نیز با بازدید زیادی روبرو شد.

دیگر خبر پربازدید به صحبت‌های کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اختصاص داشت. به گزارش خبرگزاری فارس، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری درباره سند همکاری ایران و چین گفت: در زمانی که برجام مرهمی بر مشکلات کشور نشد لازم بوده با دیگر بازیگران کلان اقتصادی دنیا وارد همکاری شویم، لذا چین به عنوان اقتصاد دوم دنیا گزینه مناسبی برای همکاری‌های دراز مدت کشور ماست.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار برجام، به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به آن سر می‌زنند.