تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده از سوالات متداولی است که در ذهن اغلب ما خطور می‌کند. شاید در وحله اول بین این دو محصول ما تفاوتی را احساس نکنیم اما وقتی با ویژگی‌های هر کدام که آشنا می‌شویم و نوع ترکیبات این محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهیم پی به تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده خواهیم برد. پوست بدن هر یک از ما همانند کلیه‌ها و دیگر اعضای بدن به آبرسانی نیازمند است و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که کمبود آب در پوست موجب خشکی، تورم و التهاب، قرمزی، حساسیت و در برخی مواقع موجب پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. از لحاظ علمی مرطوب کننده یک نوع اصطلاح است که برای همه ترکیبات مرطوب کننده از جمله امولینیت، اسکوآلن ها، همو کتانت‌ها و ترکیبات پوشاننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب به تنهایی نمی‌تواند رطوبت پوست شما را حفظ کند بلکه این مرطوب کننده ها با پایه روغن هستند که منجر به مرطوب نگهداشتن پوست بدنتان می‌شود. این روغن‌ها مانند یک لایه محافظ بر روی سطح پوست قرار می‌گیرند و مانع تبخیر آب از پوست شما می‌شوند. این فرآیند منجر به نرمی و لطافت پوست شما شده و از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در این است که مواد تشکیل دهنده آبرسان جاذبه الرطوبه هستند. مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک و... . این مواد آب را از هوا یا پوست شما جذب کرده و در بافت سلول‌های پوست نگه می‌دارد.

اثر انوع مواد تشکیل دهنده کرم آبرسان یا کرم مرطوب کننده ممکن است بر روی پوست شما تاثیرات متفاوت داشته باشد. مثلا این امکان وجود دارد که نوعی از برند آبرسان برای پوست شما مفید باشد و نوع دیگر از همان آب رسان با ترکیبات متفاوت برای پوستتان ایجاد خطر کند.

هدف نهایی همه آبرسان‌ها هیدراته کردن پوستتان است. اما انتخاب بهترین نوع این محصولات فقط به نوع پوستتان بستگی دارد. محصولات مورینگا امو، محصولات وچه از جمله برندهایی است که بهترین و با کیفیت‌ترین کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده را تولید می‌کنند که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. در ادامه تعریف‌های جداگانه‌ای از کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده خواهیم داشت و تفاوت کرم آب رسان و مرطوب کننده را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

ویژگی های کرم مرطوب کننده

101

کرم مرطوب کننده از جمله محصولات مراقبتی پوست است که رطوبت پوست را تامین می‌کند. همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم وجود آب برای لایه اپیدرمی پوست بسیار حیاتی و ضروری است. آب مورد نیاز برای سطح پوست به شکل مداوم از طریق بافت‌های میانی پوست تامین می‌شود و بر سطح پوست می‌رسد. چربی که در روی اپیدرم ترشح می‌شود برای جلوگیری از آب موثر است و به شکل یک لایه محافظتی عمل می‌نماید. با ترشح کم این چربی پوست دچار خشکی شده و اگر به میزان زیاد ترشح گردد منجر به ایجاد آکنه و مشکلات پوستی دیگر می‌شود. در تهیه کرم‌های مرطوب کننده از روغن‌های اشباع شده‌ای استفاده می‌شود که میزان چربی کاهش یا افزایش پوست شما را کنترل می‌نماید و مانع تبخیر آب از روی پوستتان می‌گردد.شاید مهمترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در همین باشد.

کرم مرطوب کننده باید بر حسب نوع پوست و نوع روغن‌های اشباع و غیراشباعی که در ترکیبات آن استفاده شده انتخاب شود. در مرطوب کننده‌هایی که برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود از ترکیبات روغنی به میزان خیلی کم استفاده می‌شود تا چربی پوست را دو چندان نکند. برخی مرطوب کننده‌ها حاوی آنتی اکسیدان هستند تا مانع آسیب دیدن پوست در برابر اکسید کننده‌ها و رادیکال‌های آزاد گردند. این مرطوب کننده‌ها حاوی چای سبز، کمومیل، بابونه، انار و... هستند. محصولات مورینگا امو و محصولات وچه انواعی از کرم‌های مرطوب کننده را برای رطوبت رسانی پوست تولید نموده‌اند. محصولاتی نظیر کرم مرطوب کننده ضد آکنه و چربی پوست، کرم مرطوب کننده برای پوست‌های خشک، کرم مرطوب کننده روز و کرم شب، کرم مرطوب کننده پوست‌های حساس و...

برای اینکه پی به تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده ببریم باید مشخصات هر کدام از این محصولات را به خوبی بدانیم و خواص و ترکیبات آنها را بشناسیم. برای خرید یک مرطوب کننده خوب بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

  • فاقد عطر و اسانس باشد
  • خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی داشته باشد
  • بعد مصرف ظاهر چرب ایجاد نکند
  • خواص آنتی اکسیدان و ضد آفتاب نیز داشته باشد

ویژگی‌های کرم آبرسان

کسانی که دارای پوست خشک و کم آب هستند حتما باید از کرم آبرسان استفاده کنند. البته پوست خشک و پوست کم آب کاملا با هم متفاومتد. پوست خشک بر اثر سن ، ژنتیک و... سبوم کمتری را ترشح کرده و در نتیجه به علت کمبود چربی در سطح پوست آب بیشتری از پوست تبخیر می‌شود در نتیجه سطح پوست دچار خشکی و کشیدگی می‌شود. در پوست کم آب که اکثر انواع پوست‌ها به آن دچار هستند آب موجود در لایه های سطحی پوست کاهش پیدا کرده و پوست از حالت عادی کدرتر، خسته‌تر و قرمزتر به نظر می‌رسد. تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در این است که کرم آب رسان به دلیل ترکیبات جاذب الرطوبه‌ای که دارد آب مورد نیاز پوست‌های کم آب را از هوا و سطح پوست تامین می‌کند و منجر به شادابی و طراوت پوست می‌شود .

99

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در این است که آبرسان آب و رطوبت مورد نیاز لایه‌های پوست را تامین می‌کند و در ترکیبات آن چربی وجود ندارد و یا از حداقل چربی استفاده می‌شود. اما کرم‌های مرطوب کننده وظیفه حفظ تعادل رطوبت در سطح پوست را دارند و در ترکیبات آنها انواع روغن‌های اشباع شده و غیراشباغ وجود دارد که همانند یک لایه محافظ عمل کرده و مانع تبخیر آب از سطح پوست می‌شود. از جمله تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده این است که محصولات آبرسان سبک هستند و خیلی سریع جذب پوست می‌شوند، در حالی که کرم‌های مرطوب کننده به دلیل داشتن روغن قدرت جذب شوندگی کمتری نسبت به آبرسان دارند و نسبت به آبرسان‌ها کمی سنگین‌تر هستند. در نحوه استفاده از این دو محصول اول باید از آب رسان سپس از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

اگر بخواهیم به صورت کلی‌تر تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را بیان کنیم این است که کرم آبرسان بر پایه آب است و کرم‌های مرطوب کننده بر پایه روغن می‌باشند. با همین تعریف ساده به راحتی می‌توان تشخیص داد که برای پوست‌های کم آب کرم‌های آبرسان لازم است و برای پوست‌های خشک استفاده از کرم‌های مرطوب کننده الزامی است. بهترین و با کیفیت‌ترین آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها را می‌توان در محصولات مورینگا امو، ژاک آندرل و محصولات وچه یافت.

این دو محصول به دلیل استفاده از ترکیبات کاملا ارگانیک و گیاهی کرم‌هایی را تولید می‌کنند که شما را از هر گونه عوارض، حساسیت و التهاب دور نگه می‌دارد و در کمترین زمان ممکن شما را به پوستی با طراوت، سالم و شاداب می‌رساند. با خرید کرم‌های این برند به راحتی پی به تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده خواهید برد زیرا میزان کارایی آنها فوق العاده زیاد و سریع است و در کمترین زمان می‌توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این دو برند می‌توانید به سایت فروشگاه الانزا مراجعه کرده و ترکیبات، قیمت و کیفیت این محصولات را بررسی نمایید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید با مشاورین فروش این سایت تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.