راهنمای خرید کولر گازی ایران رادیاتور

ایران رادیاتور معروف ترین برند تولید لوازم گرمایشی و سرمایشی در ایران است و با توجه به کیفیت محصولات و قدمت تولید همچنان در عرضه از محبوبیت بالایی برخوردار است به ویژه این که با توجه به نیاز و تقاضای بازار اقدام به تولید انواع کولر گازی، اسپیلت و پکیج دیواری نموده است. در این بخش به معرفی کولر گازی ایران رادیاتور و مزایای آن می‌پردازیم.

چه نوع کولر گازی بخریم؟

کولرهای گازی در برندهای مختلف دارای سه نوع کولر اسپلیت، کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده هستند که به معرفی آنها می‌پردازیم.

کولر گازی‌های پنجره‌ای اولین نسل از کولرهای گازی هستند، آنها نیاز به برق کشی جداگانه ندارند و تنها با وصل کردن کابل برق شروع به کار می‌کنند. این کولر گازی‌ها برای نصب نیاز به سوراخ کردن دیوار هم ندارند، بدنه کولر گازی پنجره‌ای به آسانی درون پنجره جا می‌گیرد، قیمت پایین، قدرت خنک کنندگی مناسب و راحتی نصب از جمله کولر گازی های پنجره‌ای ایران رادیاتور است.  اما باید توجه داشته باشید که مصرف برق در این نوع کولرها بسیار بالا است، سر و صدای زیادی دارند و از نظر وزنی نیز بسیار سنگین هستند.

کولر اسپیلت گازی ایران رادیاتور

این نوع کولرها دارای قیمت بیشتری در مقایسه با کولرهای پنجره‌ای دارند، مصرف برق در این مدل کولرها کمتر است و در درازمدت صرفه اقتصادی دارند، کولرگازی‌های اسپیلت از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است که این دو بخش با سیم‌های مسی مخصوصی که از دیوار عبور می‌کنند به هم وصل می شوند. دقت کنید اگر امکان نصب موتور در فاصله‌ی بین 5 تا 10 متری پنل را ندارید نباید از این مدل کولرها استفاده کنید.

کولر گازی ایستاده ایران رادیاتور

این مدل کولرها بیشتر مصارف صنعتی دارند، به طور مثال در مکان‌های عمومی پر رفت و آمد مثل فروشگاه‌ها یا مساجد، استفاده از این مدل کولرهای گازی برای مستاجرینی که اجازه دخل و تصرف در امکانات منزل استیجاری ندارند  نیز بسیار مناسب است.

 راهنما خرید رادیاتور ایران رادیاتور

یکی از محصولات معروف شرکت ایران رادیاتور، رادیاتور ایران رادیاتور می باشد. رادیاتور انواع مختلفی دارد مانند: رادیاتور آلومینومی ایران رادیاتور، رادیاتور فولادی ایران رادیاتور، رادیاتور چدنی ایران رادیاتور و... . شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل در مورد رادیاتور ایران رادیاتور به اینجا کلیک کنید.

راهنمای خرید داکت اسپیلت ایران رادیاتور

برای این که بتوانید از این محصول کاربردی ایران رادیاتور استفاده بهینه داشته باشید باید به نکات مهمی توجه کنید که در این بخش به شما آموزش داده می‌شود.

محاسبه ظرفیت گرمایش و سرمایش

متراژ مکانی که از داکت اسپیلت در آن استفاده می کنید در انتخاب ظرفیت حرارت و برودت مهم است.

نوع کاربری

 مشخص کردن نوع کاربری نیز در انتخاب داکت اسپیلت مناسب تاثیرگذار است، نوع مصارف مسکونی، اداری، تجاری و ... می‌تواند از جمله مواردی باشد که در این بخش باید به آن دقت کنید.

اقلیم

برای این که بتوانید یک داکت اسپیلت با ظرفیت سرمایش و گرمایش مناسب انتخاب کنید باید شرایط اقلیمی را نیز در نظر داشته باشید. به طور مثال در یک واحد تجاری 200 متری در استان خوزستان نیاز به ظرفیت بیشتری نسبت به یک واحد با همین مشخصات در استان چهارمحال بختیاری دارید.

نوع معماری و مصالح ساختمانی

به طور مثال استفاده از پنجره‌های یو پی وی سی، بلوک های سبک یا عایق بندی دیوارها از جمله موارد معماری است که در انتخاب داکت اسپیلت تاثیرگذار است.

انواع داکت اسپیلت

داکت اسپیلت‌ها از نظر کاربری به سه نوع تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

داکت اسپیلت DX: در این نوع از داکت اسپیلت‌ها تمام عمل سرمایش در یونیت داخلی رخ می‌دهد. مایع تحت فشار از کندانسور خارج شده و پس از پیمودن مسیر لوله مسی داخل هواساز اسپری شده به گاز تبدیل می‌گردد در نتیجه دستگاه داکت اسپلیت DX بالاترین راندمان نسبت به دیگر سیستم‌های سرمایش را دارا می‌باشد.

داکت اسپیلت اینورتر: در این شکل از داکت اسپیلت کمپرسور دارای دور متغیر است، به این معنا که در زمان استارت با کمترین دور موتور شروع به کار می کند و در یک مدت زمان مشخص به بالاترین ظرفیت خود می رسد. این مسئله کمک می کند تا  مصرف برق در این شکل از اسپیلت ها به حداقل برسد. از جمله نقاط ضعف داکت اسپیلت اینورتر ابن است که هزینه اولیه  و تعمیر نگهداری نسبتا بالایی دارد، عمر داکت اسپیلت به دلیل روشن بودن دائمی کمپرسور کوتاه می باشد ومعمولا داکت اسپلیت‌های اینورتر در ایران دارای اواپراتور DX نمی‌باشند.

داکت اسپیلت معمولی: در این نوع سیستم‌ها عمل تولید سرما در دو مرحله شامل مرحله ابتدایی در کندانسور و مرحله بعدی در هواساز انجام میگیرد، در این نوع اسپیلت‌ها ظرفیت واقعی سرمایش خروجی از دریچه‌ها کمتر از ظرفیت نامی کمپرسور میباشد.

راهنمای خرید پکیج دیواری ایران رادیاتور

پکیج می تواند به طور همزمان سیستم گرمایشی منزل و تولید آبگرم مصرفی خانه را بر عهده داشته باشد، به این معنا که با وجود پکیج دیواری شما دیگر نیازی به خرید آبگرمکن به شکل مجزا ندارید. برای این که بتوانید پکیج دیواری مناسبی را خریداری کنید باید به این موارد دقت داشته باشید:

ظرفیت پکیج : این مورد ارتباط کامل با مساحت مکان مورد نظر خواهد داشت هرچه مساحت بیشتر باشد باید از پکیج قوی‌تری استفاده کنید.

فن‌دار یا بدون فن: انتخاب دستگاه بدون فن یا فن دار بستگی به ارتفاع ساختمان و محل خروج دود دارد، برای نصب پکیح در بالکن فقط باید از پیکج‌های فن دار استفاده کنید. بطور کلی این روزها شرایط تائید پکیج های بدون فن توسط سازمان نظام مهندسی نیز به سختی صورت می‌پذیرد. از اینرو اکثر تولیدکنندگان نیز روی به تولید پکیج‌های فن‌دار آورده‌اند.

دو مبدل یا تک مبدل: یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید پکیج دیواری باید به آن دقت کنید دو مبدل یا تک مبدل بودن آن است که اصولا فروشندگان با توجه به شرایطی که محل استفاده از پکیج دارد نوع مناسب را برای شما تعیین می کنند.

در صورتی که گرمایش ساختمان از کف باشد بهتر است از پکیج های کندانسیک استفاده گردد تا مصرف گاز پکیج کمتر گردد و یا در صورتی که از فن کویل برای گرمایش استفاده می شود بهتر است از پکیج منبع‌دار استفاده شود تا در زمان استفاده از آب گرم مصرفی، فن کویل‌ها باد سرد نزنند.

نمایندگی ایران رادیاتور

برای این که بتوانید نمایندگی محصولات و خدمات ایران رادیاتور بزرگترین تولید کننده دستگاه‌های برودتی و حرارتی را اخذ کنید باید شرایط ویژه ای داشته باشید، در حال حاضر هزاران شعبه از نمایندگی‌های ایران رادیاتور در سراسر کشور مشغول عرضه کالا و خدمات این کمپانی به مشتریان هستند.

برای این که نمایندگی این شرکت را داشته باشید باید به سایت رسمی ایران رادیاتور مراجعه کرده و در قسمت اخذ نمایندگی فیلدهای مربوطه را پر کرده و مدارک مقتضی را ارسال نمایید. در صورت موافقت با اعطای نمایندگی باید در دوره های آموزشی این شرکت شرکت کنید.

برای اخذ نمایندگی پکیج های ایران رادیاتور باید دارای مدرک گازسوز، جواز کسب و معرفی نامه باشید. معرفی نامه می تواند از طریق شرکت یا نمایندگی های مورد تایید ایران رادیاتور باشید. تاسیسات شیری نمایندگی ایران رادیاتور تهرانمی باشد و تمام خدمات این شرکت را مانند فروش محصولات و خدمات پس از فروش از قبیل تعمیر کولرگازی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور و سرویس این محصولات.

معرفی نمایندگی تاسیسات شیری

تاسیسات شیری یکی از نمایندگی‌های معتبر شرکت ایران رادیاتور است که محصولات این کارخانه را با قیمت مصوب به مشتریان عرضه کرده و خدمات پس از فروش و ضمانت اصالت کالا را به کاربران ارائه می‌کند. برای خرید انواع محصولات ایران رادیاتور اعم از کولر گازی، پکیج دیواری یا خرید داکت اسپیلت در مدل‌های مختلف می‌توانید به این نمایندگی مراجعه کرده و یا جهت انتخاب مناسب با مشاوران مجموعه مشورت کنید.

منبع:

https://tasisatshiri.com/