این توییت به عنوان یک رمز non-fungible token (NFT) فروخته می شود، یک گواهی دیجیتال منحصر به فرد که بیان می کند که چه کسی صاحب عکس، فیلم یا شکل دیگری از این رسانه آنلاین است. اما این پست حتی پس از حراج در توییتر در دسترس عموم خواهد بود. NFT یک نوع رمز دیجیتالی است و شخصی که آن را خریداری می کند تنها مالک آن است، به این معنی که خریدار می تواند آن را بفروشد یا توزیع کند.

خریدار یک گواهی با امضای دیجیتالی و تأیید شده توسط آقای دورسی و همچنین فراداده metadata توییت اصلی را دریافت می کند. این فراداده شامل اطلاعاتی مانند زمان ارسال توئیت و محتوای متنی آن خواهد بود.

Picture1

Valuables یک پلت فرم مبتنی بر Ethereum است که توسط شبکه اجتماعی Cent ایجاد شده است و به کاربران توییتر اجازه می دهد توئیت های خود را برای فروش به دیگران احراز هویت کنند (می توانید آن را به عنوان امضای دیجیتال در نظر بگیرید). توییت های توکنز شده فقط زمانی فروخته می شوند که نویسنده توییت پیشنهاد را قبول کند.

هرکسی می تواند برای خرید توییت در سیستم عامل پیشنهاد دهد. به عنوان مثال، اولین پیشنهاد برای توییت مورد نظر 1 دلار ازTheGaloisCxn در تاریخ 15 دسامبر سال 2020 بود. این همان توییتی است که الان به 2.5 میلیون دلار ارزش دارد.

این پیشنهاد بعد از ظهر روز شنبه، پیشنهاد 2.5 میلیون دلاری توسط Sina Estavi سینا استوی ، که پروفایل LinkedIn وی را به عنوان مدیر عامل Bridge Oracle مستقر در مالزی (و وابسته به TRON) توصیف می کند ارائه شد. Estavi برای خرید این توییت تاریخی با Justin Sun بنیانگذار TRON و مدیرعامل BitTorrent، رقابت  می کند.

در یک پست در سایتی، بنیانگذاران این پلت فرم خرید یک توییت را با خرید یک امضای سنتی یا یک قطعه یادگاری مقایسه می کنند.

مالکیت هر محتوای دیجیتالی می تواند یک سرمایه مالی باشد. می تواند ارزش احساسی آن را حفظ کند. مانند یک امضا روی کارت بیس بال، NFT خود به عنوان امضای سازنده محتوای آن است، و آن را کمیاب، منحصر به فرد و با ارزش می کند.

 

هنگامی که فردی توئیتی را خریداری کرد، می تواند توییت موجود در وب سایت را دوباره بفروشد یا در گالری آنلاین خود نمایش دهد. همچنین خریداران می توانند توییت را در مجموعه خصوصی خود نگه دارند.

توییت ها آخرین دارایی های دیجیتالی هستند که از طریق توکن های به اصطلاح non-fungible tokens دارای ارزش مالی می شوند.

NFT ها از بلاکچین، همان فناوری پایگاه داده توزیع شده در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، برای ایجاد گواهینامه های منحصر به فرد مالکیت هر نوع کالای دیجیتال استفاده می کنند.

به نظر می رسد Valuables، پلتفرمی که برای توئیت آقای دورسی بازاریابی می کند، تشخیص می دهد که این مفهوم مردم را سرگردان خواهد کرد و بنابراین در بخش سوالات متداول خود توضیحاتی راجع به آن داده است: داشتن هرگونه محتوای دیجیتال می تواند ارزش احساسی داشته باشد و رابطه ای بین جمع کننده و فردی که توییت را ایجاد کرده است ایجاد کند.

ممکن است بسیاری از ما فکر کنیم که این هزینه بالایی برای ایجاد رابطه با رئیس توییتر است. اما با توجه به وضعیت تب دار هر نوع بازار مرتبط با ارزهای دیجیتال، شاید خریدار برای خود شرط بندی کرده است که به زودی شخصی پیدا می شود که این توییت را با قیمت حتی بالاتر از قیمتی که خریده است از او بخرد.

بر همین اساس می توانید از این جمله استفاده کنید، اگر نمی توانید آنها را شکست دهید،  پس به آنها بپیوندید.

پیشنهادها برای توییت آقای دورسی که برای اولین بار در ماه دسامبر برای فروش گذاشته شد حاکی از آن است که پس از اینکه وی در روز جمعه پیوندی به آن توییت ارسال کرد، این توییت مورد توجه بیشتری قرار گرفت و  از آن زمان تاکنون هزاران بار به اشتراک گذاشته شده است.

در عرض چند دقیقه پس از ارسال این توییت، قیمت پیشنهادها به بیش از 88000 دلار رسید.

پیشنهادها در روزشنبه از 1.5 میلیون دلار به 2 میلیون دلار رسیدند.

طبق Valuables توسط Cent ، 95 درصد از فروش یک توییت به سازنده اصلی اختصاص می یابد و باقی مانده به وب سایت می رود. برای فروش دوم، 87.5 درصد به فروشنده، 10 درصد به سازنده و 2.5 درصد به وب سایت تعلق می گیرد. بعلاوه، پول به کیف پول رمزنگاری فروشنده واریز می شود.

منبع: yahoo