مجتبی میرمبینی دراین باره گفت: امروزه  استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی به بخشی جدا نشدنی در صنعت و مکان های بزرگ تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید کف زمین یکی از مهم ترین قسمت های هر محیط است که بیشتر از بخش های دیگر آلوده می شود و نیاز به نظافت دارد. یکی از انواع ماشین آلات نظافت صنعتی که از آنها در صنعت، فرودگاه ها ،کارخانجات، فضاهای اداری و دیگر فضاهای با متراژ بالا استفاده می شود اسکرابر یا کف شوی صنعتی است. اسکرابر در دو مدل برقی (اسکرابر کابلی) و اسکرابر باطری دار (اسکرابر شارژی) قابل تهیه و استفاده است.

وی در مورد استفاده از انواع اسکرابر گفت: هنگام استفاده از اسکرابر برقی (زمین شوی صنعتی) می توان بدون محدودیت از منبع برق استفاده کرد و کار شستشو را انجام داد. در مکان هایی که شلوغی و ازدحام وجود دارد ممکن است کابل برقی باعث ایجاد مزاحمت برای افرادی که در محیط حضور دارند شود و به همین دلیل است که توصیه می شود از اسکرابر باطری دار یا شارژی در اینگونه اماکن استفاده شود. وی ادامه داد: اسکرابرها یا انواع زمین شوی صنعتی همچنین از لحاظ نوع هدایت به دو نوع اسکرابر کاربر از پشت و اسکرابر های بدون سرنشین تقسیم بندی می شوند.

مجتبی میرمبینی در مورد نظافت در فرودگاه امام خمینی گفت: فرودگاه امام خمینی از نظر رفت و آمد بسیاری که در آن صورت می گیرد بسیار شلوغ است و نیاز به نظافتی مداوم و اصولی دارد، تا هم سلامتی مسافرین و هم افراد دیگر که در کادر خدماتی مشغول به انجام وظیفه هستند، تضمین شود. فرودگاه امام خمینی با انواع مختلف دستگاه های نظافت صنعتی اسکرابر یا زمین شوی صنعتی مجهز است. کاربر می تواند این دستگاه ها را به راحتی مورد استفاده قرار دهد و سطحی بسیار تمیز و عاری از آلودگی نسبت به قبل را تحویل دهد. کار کردن و هدایت این دستگاه ها بسیار ساده می باشد و نیاز به آموزش پیچیده یا خاصی ندارد.

محمد قهرمانی در ادامه سخنان مربوطه برای تمیز کردن سطوح دیگر نیز توضیحاتی داد. وی اشاره کرد:  برای نظافت دیوارها و آسانسور هم می توان از انواع ماشین آلات صنعتی استفاده کرد، مثلا  از بخارشوی صنعتی برای تمیزی دیوار ها استفاده می شود و بسیار هم مورد استقبال شرکت ها، بیمارستان ها، اماکن صنعتی و دیگر اماکن واقع شده است. وی ادامه داد: استفاده از اسکرابر یا زمین شوی صنعتی در فرودگاه ها در زمان حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین روز افزون شدن تعداد افراد مبتلا برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری تاثیر به سزایی دارد.

محمد قهرمانی در مورد از بین بردن انواع آلودگی بوسیله دستگاه اسکرابر گفت: اسکرابر یا زمین شوی صنعتی آلودگی ایجاد شده در سطح را از بین می برد و همچنین با جلوگیری از انتقال این آلودگی به بخش های دیگر از پخش شدن ویروس و دیگر آلودگی ها ممانعت می کند.

 وی به اسکرابر دستی به عنوان مکمل شستشو اشاره کرد و گفت: این دستگاه ها برای مکان هایی که اسکرابر سرنشین دار قابلیت رفت و آمد ندارد و یا فضاهای کوچک تر قابل استفاده هستند.

محمد قهرمانی در مورد ماشین آلات نظافت صنعتی به توضیحاتی تکمیلی دیگری نیز اشاره کرد. وی گفت: به ماشین آلات نظافت صنعتی کف شوی صنعتی نیز گفته می شود. کف شوی صنعتی در مدل کف شوی برقی برای سالن های انتظار و فضای داخل , کف شوی باطری دار برای محیط باز و محیط بیرونی استفاده میشود. کف شوی باطری دار را چون نیاز به پریز برق برای اتصال کابل ندارد بیشتر در فضاهای باز  مورد استفاده قرار می گیرد. زمین شوی صنعتی به مدل زمین شوی خودرویی بیشتر گفته می شود. زمین شوی خودرویی به وسیله کاربر هدایت می شود و کار شستشو به راحتی با هدایت فرمان انجام می پذیرد.

در ادامه مجتبی میرمبینی در مورد مخازن موجود در دستگاه های اسکرابر و کف شوی به توضیحاتی پرداخت و گفت: این دستگاه ها دارای مخازن آب جداگانه هستند که بعد از مکش، آب آلوده وارد مخزن مخصوص آن می شود به طوری که با مخزن آب تمیز که برای شستشوی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد، مخلوط نشود. در مکان هایی مثل فرودگاه که کفش افراد می تواند باعث انتقال آلودگی شود نیاز به ضدعفونی روزانه امری است که نمی توان به آن اهمیت نداد. وی گفت می توان با استفاده از انواع کف شوی یا زمین شوی صنعتی برای ضدعفونی کف زمین نیز برای جلوگیری از انتقال بیماری ها و دیگر آلودگی ها اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی در مورد ضدعفونی کردن سطح زمین به وسیله دستگاه های نظافتی گفت: دستگاه های کف شوی و زمین شوی صنعتی کار ضد عفونی را همزمان با شستشو انجام می دهند. اما می توان از لحاظ زمانی برای آن ها تفاوت قائل شد. به منظور انجام عمل ضدعفونی می توان مواد ضدعفونی کننده را همراه با آب طبق دستور مقدار مورد نیاز به مخزن آب تمیز ریخت و مورد استفاده قرار داد. بهتر است برای اثر گذاشتن و از بین رفتن ویروس ها، بدون اینکه سیستم مکش در دستگاه روشن باشد تا به سرعت این مواد را جمع آوری کند،  ابتدا مواد را به همراه آب در سطح زمین برس زنی کرد. پس از گذشت مدت زمان دو الی سه دقیقه با استفاده از سیستم مکش آب موجود در سطح را جمع آوری کرد و نه تنها از سطحی بسیار تمیز بلکه عاری از میکروب و ویروس برخوردار شد. بعد از ضدعفونی کردن سطح تخلیه مخزن های آلوده و آب کثیف بسیار ضروری است. همچنین لزوم شستشوی این مخزن ها به منظور حذف آلودگی ها و ویروس های ناشی از آن ها در محیط از جمله مواردی است که باید رعایت شود تا از سرایت بیشتر آلودگی جلوگیری شود. همچنین نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد لزوم استفاده از موادی است که قابلیت زنگ زدگی یا از بین بردن قطعات دستگاه را نداشته باشند و موجب آسیب رسیدن به دستگاه نشوند.

وی نکاتی  در مورد استفاده از روش های نظافتی در فرودگاه امام خمینی به عنوان سخن پایانی خود اشاره کرد و گفت:  در فرودگاه امام خمینی به دلیل وسعت و مساحت بالایی که دارد استفاده از روش های سنتی ضد عفونی تقریبا امری منسوخ شده است، زیرا امر نظافت دستی و سنتی علاوه بر زمانبر بودن دارای کیفیت و کارایی بالایی نمی باشد و نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد. نیروی انسانی که در استفاده از روش های سنتی نظافت با تی ممکن است دچار فرسودگی های بدنی زودرس شوند و هم دچار آلودگی‌های ویروسی شوند. با استفاده از زمین شوی صنعتی و کف شوی می توان از تمام این عواقب مضر جلوگیری کرد و با خرید یکباره این دستگاه ها برای سالیان زیادی با راحتی و آسودگی خاطر امر نظافت را انجام داد.