سرویس ADSL  از اولین و قدیمیترین سرویسهای اینترنت پرسرعت در جهان به شمار می آید که در طول زمان دچار تغییراتی در راستای افزایش سرعت و کیفیت شده است. اینترنت ADSL در ابتدای معرفی با سرعت 64 kbps معرفی شده که در مرور زمان سرعت آن رفته رفته افزایش یافته و تا 24 mbps ارتقا یافته است. شایان ذکر است با توجه به تاثیراتی که عواملی همچون فاصله تا مرکز مخابراتی، نوع کابل کشی تلفن درون ساختمان و ... بر روی سرویس ADSL  میگذارند، دریافت حداکثر سرعت این سرویس مشکل میباشد.

امروزه استفاده از سرویس اینترنت ADSL با توجه  به پوشش سراسری در کشور و همینطور مقرون به صرف بودن این نوع اینترنت، علیرغم گذر زمان، همچنان طرفداران و کاربران بسیار زیادی دارد.

 

o1

 

مزایای اینترنت ADSL:

  • پوشش دهی سراسری در سطح کشور
  • قیمت بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه
  • سرعت بالا
  • دسترسی آسان
  • امکان ایجاد شبکه سراسری
  • امکان ارائه IP  استاتیک

 

 

 

نحوه راه اندازی و دریافت سرویس ADSL

پس از تماس با اپراتور ارائه دهنده و ثبت درخواست سرویس تا 72 ساعت بعد اینترنت درخواستی بر روی خط تلفن شما قابل دریافت میباشد. تنها سخت افزار مورد نیاز جهت دریافت اینترنت ADSL یک دستگاه مودم ADSL میباشد که به سهولت قابل دسترسی میباشد و در صورت نیاز، اپراتور ارائه دهنده امکان تامین مودم را برای شما دارد.

مودم یا روتر ADSL

مودم های موجود برای ADSL که به صورت روتین برای مصارف خانگی به کار برده می شوند، از نوع وایرلس هستند. یعنی علاوه بر این که می توانید آن ها را با کابل LAN به لپتاپ یا دیگر وسایل  متصل کنید؛ دیوایس های دیگر نیز می توانند بدون اتصال با سیم به اینترنت متصل شوند. مودم های بی سیم به طور معمول دارای یک تا چند آتن هستند. تعداد پورت های LAN نیز در آن ها متفاوت است. با استفاده از سیم LAN می توان به سادگی مودم را به صورت مستقیم به دستگاه مربوطه متصل کرد.

بسیاری مودم های بی سیم یا وایرلس ADSL موجود در بازار بردی به طور میانگین تا حدود 100 متر دارند. به صورت طبیعی این برد برای محیط های مسکونی و اداری مناسب است.

یکی دیگر از مزیت های مودم های بی سیم، این است که چندین دستگاه به صورت همزمان می توانند به آن وصل شوند. البته در بخش تنظیمات مودم شما ویژگی های متعددی را پیش رو دارید. از جمله مخفی سازی مودم یا اجازه ورود بر حسب مک آدرس.

شرکت های مختلفی مودم های مربوطه را تولدی می کنند اما در ایران، برند هایی چون TP-LINK، D-LINK، Zyxel، Utel از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

 

سخن آخر:

تک نت سعی نموده با ارائه یک سرویس ADSL پرسرعت و با کیفیت، و همچنین پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته، رضایت کلیه مشترکین خود را جلب نماید. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره بصورت رایگان با شماره تلفن 1543  و یا 45574110 تماس حاصل فرمائید.