به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد، حقیقت این است که بخش بزرگی از این بی رونقی بازار دوربین های دیجیتال به نوسانات شدید نرخ دلار آزاد طی یک ماه اخیر مربوط می شود.


این موضوع باعث شده است تا خریداران کالاهای گوناگون و از جمله دوربین های دیجیتال با وسواس بیشتری نسبت به خرید کالاها اقدام کرده و افرادی که قصد خرید دارند، خریدها را اولویت بندی کرده و اکثرا خرید کالاهای غیرضروری را به تعویق بیندازند.

دوربین دیجیتال هم از کالاهایی است که از نظر برخی از خریداران کالایی چندان ضروری به حساب نیامده و اکثرا خرید آن را به زمانی که شرکت های عرضه کننده تخفیف هایی را برای مشتری ها در نظر گرفته یا قیمت ها کاهش یافته است، موکول می کنند. اما با این حال در برخی از شرایط گروهی از خریداران ناچار به خرید از بازاری می شوند که در آن قیمت ها گران است. خریداران این کالاها اکثرا یا کاربران حرفه ای هستند و قیمت برای آنها اهمیت چندانی ندارد یا اینکه خریداران کالاهای ارزان قیمتی هستند که ۱۰ تا نهایتا ۱۵ درصدی افزایش قیمت چندان بار مالی روی شانه هایشان نمی گذارد.

دوربین های ارزان قیمت که با میانگین قیمت ۱۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در بازار موجودند از این دسته اند. دوربین هایی که در این بخش ما به معرفی آنها پرداخته ایم:

Fujifilm FinePix JV۳۰۰
این دوربین که با قیمت ۱۷۰ هزار تومان در بازار موجود است عنوان ارزان قیمت ترین دوربین دیجیتال بازار را یدک می کشد. دوربین مذکور به سنسور تصویر ۱۴ مگاپیکسلی CCD، لنز نه چندان واید ۳۸ میلی متری با توانایی زوم ۳ برابر و نمایشگر ۷/۲ اینچی ۲۳۰ هزار پیکسلی مجهز است. دوربین ارزان قیمت این خانواده توانایی فیلمبرداری با کیفیت HD را نیز دارد.

Fujifilm FinePix AX۵۵۰
این دوربین هم به حسگر CCD ۱۶ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۳ اینچ، لنز ۳۳-۱۶۵ میلی متر با بزرگنمایی اپتیکال پنج برابر و لرزش گیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری مجهز است. صفحه نمایش این دوربین هم ۷/۲ اینچ با رزولوشن ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل Live View است.
قیمت اعلام شده برای این دوربین هم حدود ۱۷۵ هزار تومان است.

Nikon Coolpix S۲۷۰۰
دوربین ارزان قیمت این خانواده هم به حسگر CCD ۱۶.۸ مگاپیکسل با اندازه ۱/۲.۳ اینچ، لنز ۲۶-۱۵۶ میلی متری با بزرگنمایی اپتیکال ۶ برابر مجهز است و قابلیت زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری را دارد.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD را داشته و به صفحه نمایش ۷/۲ اینچ با رزولوشن ۲۳۰۰۰۰ پیکسل Live View مجهز است.

قیمت این دوربین در بازار داخلی حدود ۲۲۵ هزار تومان است.

Nikon Coolpix L۲۸
این دوربین هم مانند مدل قبلی به حسگر CCD ۲۰.۱ مگاپیکسل با اندازه ۱/۲.۳ اینچ – ۵۵/۴× ۱۷/۶ میلی متر مجهز است.

لنز این دوربین هم ۲۶-۱۳۰ میلی متر با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال پنج برابر لرزش گیر تصویر است.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD را داشته و از تکنولوژی تشخیص چهره، تکنولوژی تشخیص لبخند و… برخوردار است.

قیمت اعلام شده برای این دوربین هم حدود ۲۳۰ هزار تومان است.

Canon Powershot A۱۴۰۰
دوربین ارزان قیمت خانواده کانن هم به سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی CCD مجهز است و توانایی فیلمبرداری HD را دارد. این دوربین به لنز ۲۸ میلی متری با توانایی زوم پنج برابر مجهز بوده و انرژی آن نیز از باتری های قلمی سایز AA تامین می شود. قیمت اعلام شده برای این دوربین هم حدود ۲۳۰ هزار تومان است.

Sony Cybershot DSC-W۷۱۰
دوربین ارزان قیمت خانواده سونی هم به حسگر Super HAD CCD ۱۶.۴ مگاپیکسل با اندازه ۱/۲.۳ اینچ – ۵۵/۴× ۱۷/۶ میلی متر مجهز است.

ضمن اینکه این دوربین به لنز ۲۸-۱۴۰ میلی متری با بزرگنمایی اپتیکال پنج برابر لرزش گیر تصویر، صفحه نمایش ۷/۲ اینچ با رزولوشن ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل Live View و… مجهز است.

این دوربین با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در بازار موجود است.

Samsung ES۹۵
ES۹۵ سامسونگ هم به حسگر CCD ۱۶.۴ مگاپیکسل با اندازه ۱/۲.۳ اینچ، لنز ۲۵-۱۲۵ میلی متری با بزرگنمایی اپتیکال پنج برابر لرزش گیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری و… مجهز است.

این دوربین نیز قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD را داشته و به صفحه نمایش ۷/۲ اینچ با رزولوشن ۲۳۰۰۰۰ پیکسل Live View مجهز است.

قیمت این دوربین هم در بازار داخلی ۲۹۵ هزار تومان است.