یکی از انواع لیزرهایی که به عنوان روش غیر جراحی از آن نام می برند  لیزر مونالیزا می باشد که  کاربردهای بسیار زیادی دارد. از آنجایی که امروزه بسیاری از خانم ها به زیبایی خود اهمیت می دهند می توانند از این لیزر و مزیت های بیش از اندازه آن نهایت استفاده را ببرند. این نمونه از لیزر در بین انواع لیزرها مانند روش کلاژن سازی و جوانسازی واژن عمل می کند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که این لیزر یکی از متدهای جوانسازی واژن می باشد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

کاربردهایی که لیزر مونالیزا دارد در دو دسته تقسیم بندی می شود و شما می توانید با استفاده از آنها از مزیت های آن بهره مند شوید. شما زمانی که می خواهید از این لیزر استفاده کنید پزشک برای شما به خوبی کاربردهای آن را بیان می کند تا بر اساس درخواست و نیاز خود از آن استفاده کنید.

کاربردهای لیزر مونالیزا چیست ؟

شما برای استفاده از روش زیباسازی لیزر مونالیزا باید به خوبی در مورد کاربردهای آن اطلاعات لازم را داشته باشید. کاربردهای آن همانطور که باین نمودیم به دو دسته تقسیم می شود که عبارت است از

کاربردهای درمانی

آن دسته از افرادی که می خواهند به عنوان شیوه درمانی از این لیزر استفاده کنند پزشک برایشان به خوبی کاربردهای درمانی لیزر را توضیح می دهد. برخی از مهمترین کاربردهای درمانی که شما  از این نمونه لیزر دریافت می کنید عبارت می باشد از :

- اگر شما بعد از مدتی به بی اختیاری ادراری مبتلا می شوید باید بدانید که با استفاده از این شیوه درمانی می توانید این مشکل خود را درمان کنید. این لیزر به دلیل مزیت های بسیار زیادی که دارد می تواند از بی اختیاری ادرار شما تا حد زیادی جلوگیری کند.

- برخی از خانم ها هستند که بعد از مدتی دچار افتادگی رحم می شوند. افتادگی رحم عوارض زیادی برای خانم ها به همراه دارد که با استفاده از این لیزر می توانند آن را درمان کنند. البته باید گفت لیزر تنها در مواردی که شدت افتادگی بسیار کم است می تواند تاثیر گذار باشد

- درمان کردن عفونت هایی که در واژن به وجود می آید از دیگر کاربردهای درمانی لیزر های واژینال می باشد. بسیاری از خانم ها به دلایل متنوع امکان دارد به عفونت های قارچی در واژن و مثانه مبتلا شوند. آنها با استفاده از این لیزر می توانند بیماری خود را درمان سازند.

- برخی از خانم ها هستند که حین برقرار کردن رابطه جنسی امکان دارد که درد زیادی در ناحیه واژن داشته باشند. آنها باید به دنبال روش درمانی این درد خود باشند که می توانند با استفاده از این لیزر درمان خود را قطعی سازند.

- درمان کردن خروج هوا از واژن دیگر کاربرد و کارایی می باشد که شما می توانید از لیزر مونالیزا دریافت کنید تا اقدام به سالم سازی واژن خود نمایید.

- برخی از خانم هایی که زایمان طبیعی دارند امکان دارد که واژنشان بعد از مدتی شل شود. آنها می توانند برای درمان کردن شل شدن واژن خود از این لیزر درمانی استفاده کنند. شلی و گشادی واژن خود می تواند علتی برای عفونت های واژینال باشد.

- آتروفی واژن یا خشکی واژن یکی از دیگر مشکلاتی می باشد که امکان دارد خانم ها به آن مبتلا شوند. آنها با استفاده از این شیوه درمانی می توانند آن را درمان کنند. که البته باید در طی چند جلسه این اقدام انجام شود. خشکی واژن در دوران یائسگی افزایش پیدا می کند و بسیاری از خانم ها تمایل دارند نشانه های یائسگی را در خود کمتر کنند.  همچنین خشکی واژن باعث رابطه های جنسی دردناک می شود که با ایجا کردن محیط مرطوب این مشکل برطرف خواهد شد.

این نمونه از کاربردهای درمانی برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد و باید به خوبی آنها را زمان استفاده در نظر داشته باشند. پزشک به خوبی این کاربردها را برای خانم ها بیان می کند تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشند.

l1

کاربردهای زیبایی

از دیگر کاربردهایی که لیزر مونالیزا دارد و شما باید با آن آشنایی داشته باشید کاربردهای زیبایی در اقدامات و عمل های زیبایی واژن می باشد. بسیاری از افراد به دلیل همین کاربردها از آن استفاده می کنند.برخی از مهمترین کاربردهای زیبایی این لیزر که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

- یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای زیباسازی آن این است که برای روشن سازی واژن از آن استفاده می کنند. در واقع همه ما به خوبی می دانیم که خانم ها بعد از مدتی سفیدی و زیبایی واژن خود را به علت های متنوع از دست می دهند. آنها می خواهند که همیشه واژن زیبایی داشته باشند که با استفاده از این لیزر به خواسته خود می رسند. جلسات سفید کردن واژن حداقل سه جلسه بوده تا نتایج اقدامات مشخص باشد.

- تنگ کردن واژن از دیگر کاربردهای زیباسازی این نمونه از لیزرها می باشد. بسیاری از خانم هایی که سنشان بالا می رود به دلایل متنوعی امکان دارد دیگر تنگ بودن واژن خود را از دست بدهند. زایمان طبیعی یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایلی می باشد که امکان دارد شما دچار گشادی واژن شوید که البته در درجات بالای گشادی واژن، لیزر نمی تواند پاسخ مناسبی دهد و بهتر است جراحی صورتی بگیرد.

- بعد از زایمان طبیعی امکان دارد که ترک های زیادی در ناحیه واژن به وجود آید. شما با استفاده از این لیزر می توانید بافت های آسیب دیده شده را ترمیم کنید.

نحوه عملکرد لیزر مونالیزا

برای استفاده از این لیزر نیازی نیست که شما بستری شوید، در واقع باید بدانید استفاده از آن به صورت سرپایی می باشد و پزشک در کلینیک برای شما آن را انجام می دهد. هر جلسه درمانی با استفاده از این روش تنها 5 الی 10 دقیقه زمان می برد. برای استفاده از این روش بهترین متخصص زنان به آرامی دستگاه را درون کانال واژینال قرار می دهد و سپس پرتوهای لیزر به دیوارهای واژن تابیده می گردد. فرکانس ها و شدت اشعه این لیزر با توجه به مشکل بیماری مشخص می شود و قابلیت تغییر دارد.

زمانی که اشعه های درون لیزر به عمق آن می رسند زخم های ریزی را امکان دارد که ایجاد کنند. بر همین اساس بدن آغاز به ترمیم کردن خود می کند و بافت های جدیدی را ایجاد خواهد کرد

 

 مزیت های لیزر واژینال

در بسیاری از موارد روش درمانی با لیزر می تواند هزینه کمتری داشته باشد .

 بعد از انجام دادن این لیزر شما می توانید بلافاصله رابطه جنسی با همسر خود داشته باشید، رابطه جنسی شما بعد از انجام لیزر اصلا  با درد نخواهد بود.

در استفاده از لیزر مونالیزا تاکنون هیچ عوارض جدی ایی گزارش نشد ه است.

برای استفاده از این روش زیبایی و درمانی نیازی نیست که شما بی حس یا بیهوش شوید.

 فرآیند کلاژن سازی در ناحیه واژن شما با استفاده از این لیزر سرعت زیادی خواهد داشت.

لابیاپلاستی با لیزر

روش هایی که برای برش های لابیاها در عمل لابیا پلاستی استفاده می شود بسته به تصمیم جراح می تواند با چاقوی جراحی و یا با لیزر باشد. لیزر ها کمتر به بافت لابیا آسیب می رسانند و روند ترمیم بعد از عمل را بهبود می بخشند.