بسیاری می گویند این زیباترین شهر جهان است. آنچه مسلم است این است که این یک شهر منحصر به فرد اروپایی است ، تور ارزان استانبول دروازه ای به سمت شرق که بخشی از قلب آن هنوز در غرب است.شهر استانبول در مرز اروپا و آسیا واقع شده است. این بزرگترین شهر ترکیه است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. بندر استانبول در تنگه بسفر ، در Karaköy واقع شده است. از آنجا می توانید با پای پیاده یا با تراموا به راحتی به مرکز شهر برسید. در طول توقف می توانید برای بازدید از بناهای اصلی تاریخی قدم بزنید و در بازارهایی که در طول مسیر با آنها روبرو می شوید گشت بزنید. بگذارید خودتان را به این تجربه باورنکردنی و فرهنگ جذاب که اروپا و آسیا را متحد می کند ، تحریک کنی و بعد از آن تور ارزان آنتالیا را امتحان کنید.

b1

مکانهای زیبا در استانبول (که در کتاب راهنما پیدا نخواهید کرد)

هنگامی که یکی از دوستان پیشنهاد کرد ما برای دیدن همه مکانهای زیبا در استانبول سریعاً سفر کنیم ، من به سرعت از این فرصت استقبال کردم.من قبلاً یک بار سریع در استانبول به آسیای جنوب شرقی رفته بودم و به خودم قول دادم که برای کشف عمیق تر شهر بازگردم. هرچند چیزی که انتظار نداشتم این بود که خیلی سخت آن را تحمل کنم.

مکان های زیبا در استانبول که باید بررسی کنید:

این راهنمای سفر معمول استانبول شما نیست - شما بهترین جاذبه های گردشگری استانبول یا راهنمای بازدید از ایاصوفیه را در اینجا پیدا نخواهید کرد اما جای نگرانی نیست در عوض ، ما تصمیم گرفتیم هشت مورد جالب را که باید در تور استانبول انجام دهید را معرفی کنم

ساختمانهای رنگارنگ در بالات:

بالات یک محله پر رفت و آمد در سمت اروپایی استانبول است. طی سه سال گذشته ، کافی شاپ های زیبا ، رستوران های مرسوم ، مد روز و فضاهای مشترک برای عشایر دیجیتال در سراسر محله گسترده شده است.یک روز برای گشت و گذار در این محله دمدمی مزاج و عکاسی از خانه های رنگارنگ آن برنامه ریزی کنید. ساختمانهای رنگارنگ بالات یکی از زیباترین مکانهای استانبول است.

b2

پارک Göztepe برای همه لاله ها در بهار

وقتی به لاله ها فکر می کنید ، اولین جایی که به ذهنتان خطور می کند احتمالاً هلند است ، اما طی ماه های بهار ، استانبول به یک سرزمین عجایب رنگارنگ از پارکهای پوشیده از لاله تبدیل می شود.در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد: لاله ها در واقع ترکی هستند ، نه هلندی که بیشتر مردم معتقدند! من صادقانه هیچ ایده ای نداشتم تا اینکه کنجکاو شدم و به لطف گوگل توانا فهمیدم که آنها در اصل در امپراتوری عثمانی (ترکیه امروزی) کشت می شدند و بعداً در قرن شانزدهم به هلند وارد شدند.بعد از این سفر ، من متقاعد شده ام که بهترین زمان سفر به استانبول بهار است و اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که آن را در طول فصل درست کنید ، برای یک پذیرایی مناسب هستید. یک درمان شگفت انگیز و ناشی از لاله.

نکته: پارک های زیادی وجود دارد که می توانید یک روز صبح آنها را با تحسین لاله ها سپری کنید ، اما توصیه می کنم برای جلوگیری از انباشت توریست ها از پارک Göztepe در سمت آسیا دیدن کنید.پارک Goztepe یکی از بهترین مکانهای استانبول برای دیدن لاله ها بدون احتکار گردشگران است.  این مکان در محله Kadikoy در سمت آسیایی استانبول واقع شده است.

محله Moda در Kadiköy تا هیپستر خود را روشن کنید

اوه ، کادیکوی! من احتمالاً می توانم یک کل پست وبلاگ (نامه عاشقانه) بنویسم که چقدر این محله دمدمی مزاج آسیایی استانبول را دوست دارم.به کافه های هیپستر ، کافه ها و کلوپ های شیک ، گالری های هنری کوچک ، مکان های غذاخوری هیجان انگیز و فروشگاه های قدیمی فکر کنید و یک تصویر خوب از محله Moda در Kadiköy خواهید گرفت. شما به سختی می توانید گردشگران را در اینجا پیدا کنید ، که یک استراحت تازه برای تمام ادعاهایی است که در مقابل Bosporus خواهید یافت.در حالی که جاذبه های مودا به سختی در کتاب های راهنما یافت می شود ، تماشای مردم در یک کافی شاپ و ویترین برای خرید در محله ارزش بازدید از برنامه سفر استانبول را دارد. همچنین ، اگر می خواهید مهمانی بگیرید یا فقط چند نوشیدنی بگیرید ، این بهترین نقطه در شهر برای انجام این کار است!

b3

غروب آفتاب کشتی در تنگه بسفر

استانبول یکی از تنها پنج شهر در جهان است که دو قاره را  در بر می گیرد و در حالی که می توانید با استفاده از چندین پل به هر یک از این قاره ها بروید ، چیزی مانند پریدن در کشتی وجود ندارد.بلیط خود را در ترمینال بخرید ، داخل کشتی بروید و بم کنید! بیست دقیقه بعد ، شما در خاک آسیا قدم می گذارید. ( نکته مثبت: این کار را هنگام غروب آفتاب انجام دهید ، نماها خیره کننده مانند تور بالی هستند!).

بالات به چه چیز معروف است؟

این روزها بالات به‌خاطر خانه‌های رنگارنگ، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و ترکیبی متنوع از کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها - که همه در میان خانه‌های حراج عتیقه، کافه‌های مد روز و فروشگاه‌های لباس قدیمی پراکنده شده‌اند، شناخته شده است .

منبع: تور آنتالیا نوروز 1400