امروزه وسعت و گسترده گی در تبلیغات به گونه ای است که می توان با کمی دقت و تامل به انواع و روش های مختلف آن پی برد و شناختی نسبی در رابطه با آنها حاصل نمود. یکی از موثر ترین روش ها در تبلیغات که در سال های اخیر به شکل قابل توجهی رو به افزایش و استقبال می باشد بیلبوردهای تبلیغاتی است که در ادامه به شناخت و خلاقیت در ساخت بیلبورد تبلیغاتی جهت افزایش درآمد خواهیم پرداخت.

خلاقیت در بیلبورد تبلیغاتی جهت افزایش درآمد

بلیبورد تبلیغاتی چیست؟

قبل از اینکه به خلاقیت در بیلبودها و افزایش درآمد از آن بپردازیم بهتر است در مورد بیلبورد بیشتر بدانیم؛ بیلبورد یکی از انواع روش های تبلیغاتی است که به شکل سازه های عظیم در سطح شهر، جاده، اتوبان و یا ورودی شهرها با استفاده از متریال های مربوطه نصب می شود.

هدف از ایجاد و ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی همان طور که از نامشان مشخص است، تبلیغات می باشد که می تواند به شکل متن و تصویر روی بیلبوردها درج شود.

بیلبورد از بخش های مختلفی تشکیل می شود که در ادامه به اطلاعات مختصری در مورد آنها می پردازیم.

بلیبورد تبلیغاتی چیست؟

فوندانسیون بیلبورد

فوندانسیون را می توان ریشه اصلی در بیلبورد تبلیغاتی نام برد؛ ساخت فوندانسیون برای بیلبوردها با استفاده از قرار دادن میلگرد در زمین و بتن ریزی آن انجام می گیرد.

پایه بیلبورد 

بیلبوردهای تبلیغاتی جهت نصب و تحمل وزن نیازمند پایه های پروفیل آهن هستند که قسمتی از آن روی فوندانسیون و قسمتی دیگر جهت استحکام بیشتر داخل زمین قرار می گیرند.

صفحه نمایش بیلبورد

معمولا قرار داد بیلبوردهای تبلیغاتی به شکلی است که در مدت زمانی مشخص، یک تبلیغ روی آن ها انجام می گیرد و مسلما بعد از اتمام قرار داد می بایست جهت تبلیغ جدید، مبادرت به تعویض تبلیغ قبلی شود. لذا در همین راستا فضایی مناسب با نام صفحه نمایش در بیلبوردها در نظر گرفته می شود.

رویه بیلبورد

صفحه نمایش ها در بیلبوردها معمولا به دو شکل در نظر گرفته می شود؛ یکی مناسب جهت ساخت تابلو فلکسی فیس و دیگری جهت ساخت تابلو های حروف برجسته که مسلما بعد از درج تبلیغ، رویه کار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال تبلیغات تصویری و گرافیکی معمولا روی بیلبوردهای فلکسی انجام می شود و در مقابل، تبلیغات حروف های برجسته روی زمینه کامپوزیت.

راهرو بیلبورد

گفتیم که معمولا بیلبوردها به شکل قرار دادی هستند و بعد از اتمام قرار داد و عقد قرار داد و تبلیغات جدید می بایست مبادرت به تعویض تبلیغ گردد. یکی از موارد و لازمه های یک بیلبورد جهت تعویض تبلیغ، تعبیه فضایی مناسب جهت انجام این عمل می باشد که معمولا جهت سهولت در انجام آن فضایی به شکل نردبان یا راهرو در بیلبورد تبلیغاتی در نظر گرفته می شود.

تا به اینجای مطلب با بیلبورد های تبلیغاتی و اجزا تشکیل دهنده آن آشنا شدیم و در ادامه می پردازیم به سه راهکار مهم و اصولی در بیلبوردها که می تواند منجر به افزایش درآمد مشاغل باشد.

سه اصل مهم در بیلبورد تبلیغاتی جهت افزایش درآمد

طراحی بیلبورد تبلیغاتی

یکی از مشاغلی که در تولید بیلبوردهای تبلیغاتی پیش قدم است، حرفه و صنعت تابلو سازی می باشد که معمولا تابلو سازی های بزرگ و موفق به شکل مجموعه ها مشغول به فعالیت هستند. به عنوان مثال یک شرکت تابلو سازی دارای کارگاه یا کارخانه مجزا است که از بخش های مختلفی مانند حروف سازی، چاپ، برش لیزر و ... تشکیل شده است که یکی از آنها بخش و قسمت طراحی تابلو های تبلیغاتی می باشد.

در قسمت طراحی یک مجموعه تابلو سازی، طراحی انواع تابلو های تبلیغاتی انجام می گیرد که یکی از آنها طراحی بیلبورد تبلیغاتی خواهد بود.

مسلما طراحی از مراحل اولیه در ساخت یک بیلبورد می باشد که هر قدر هوشمندانه و به دور از مطالب اضافی انجام گیرد می تواند از تاثیر گذاری بیشتری در تبلیغ برخوردار باشد. در واقع بهتر است اینطور عنوان شود که طراحی هوشمندانه در بیلبورد تبلیغاتی باید به شکلی باشد که در کسری از زمان پیام تبلیغاتی را به رویت کنندگان تابلو القا نماید.

متریال های مدرن و مناسب بیلبورد تبلیغاتی

به کار بردن و استفاده از انواع متریال ها در بیلبورد تبلیغاتی از جمله مواردی است که توجه به آن از ضرورت ها و مهمترین های این نوع تبلیغ بشمار می رود. امری که کاملا در تبلیغات محیطی موثر و مفید است، به کار بردن متریال های مدرن و جدید در تابلو می باشد.

در همین راستا جهت تفهیم بیشتر، بهتر است اشاره ای داشته باشیم به دو متریال فلکسی فیس و کامپوزیت؛ فلکسی فیس تابلو تبلیغاتی است که بیش از دو دهه از ورودش به تابلو سازی می گذرد که در ساخت بیلبورد نیز به کار گرفته می شود.

تابلو های فلکسی فیس با استفاده از متریال فلکسی که یک نوع پلاستیک نرم است و قابلیت چاپ را دارد ساخته می شود و با استفاده از مهتابی یا پرژکتور مورد نور پردازی قرار می گیرد؛ این مدل از تابلو قابلیت چاپ تصاویر در رنگ های مختلفی را دارد که از مزیت های آن بشمار می رود و در عین حال از ضعف هایی مانند مصرف برق بالا و دوام پایین نسب به تابلو های مدرن برخوردار می باشد.

در جهت مخالف ضعف های تابلو فلکسی فیس، امروزه متریالی مدرن و جدید با عنوان کامپوزیت در بازار تبلیغات موجود است که از مزیت های بالایی در ساخت بیلبورد تبلیغاتی برخوردار می باشد. کامپوزیت در تابلو سازی و تبلیغات که با نام تابلو کامپوزیت نیز شناخته می شود می تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و مشتری داشته باشد. به عنوان مثال ساخت تابلو کامپوزیت و به کار بردن حروف های برجسته مدرن روی آن می تواند در خلق یک تابلو تبلیغاتی زیبا، مفید و موثر واقع شود که در نهایت منجر به جذب مشتری و افزایش درآمد یک برند یا شغل خواهد شد.

تصاویر مفهومی و متن های کوتاه

آخرین موردی که به عنوان یک خلاقیت در بیلبورد تبلیغاتی بشمار می رود، نوع پیام رسانی بیلبورد می باشد که هر چه هوشمندانه تر و خلاقانه تر به آن پرداخته شود نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

اکثریت افراد با رویت بیلبوردهای تبلیغاتی شاهد تنوع در نوع تبلیغات بوده اند. در واقع تبلیغات روی بیلبورد ها به شکل متون و تصاویر انجام می گیرد که بعضا می تواند به شکل متن های طولانی و تصاویر شلوغ و یا بلعکس، متن های کوتاه و تصاویری خلوت اجرا شود.

در رابطه با همین موضوع باید این طور گفته شود که آخرین موردی که از مهمترین عوامل در جذب مشتری با استفاده از بیلبور بشمار می رود، تبلیغاتی است که در کسری از زمان پیام تبلیغاتی را به بهترین شکل در اذهان ایجاد نماید که معمولا با استفاده از روش های متنی و تصویری کوتاه و مفهومی انجام می گیرد.