استفاده از چوب در ساخت سازه های مختلف محوطه ها نمای چوبی ویلا، روف گاردن و فلاور باکس بسیار رایج است. چوب ماده ای زیبا و پرکاربردی است که از آن برای ساختن انواع سازه ها و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. شرکت های طراح روف گاردن برای زیباسازی و طراحی محوطه های زیبا و بی نظیر از انواع فلاور باکس ها استفاده می کنند. همچنین یکی دیگر از مواردی که می تواند در طراحی روف گاردن مورد اهمیت قرار گیرد طراحی مبلمان و نحوه چیدمان آن ها است. در ادامه این مقاله می توانید توضیحات بیشتری درباره نحوه ساخت و طراحی انواع روف گاردن ها بخوانید.

e1

نمای چوبی ویلا

نمای ویلاها را امروزه با استفاده از مصالح مختلف مانند شیشه، سنگ و غیره می سازند. اما ترجیح اغلب ویلاسازان حرفه ای استفاده از چوب در ساخت نمای ویلا است. استفاده از چوب در نمای ویلا سبب می شود که نمای ویلا همخوانی بیشتری با طبیعت داشته باشد. این روزها سازه های چوبی در طرح ها و نمونه های متنوعی به بازار عرضه می گردند. در کنار نمای فضای خارجی ساختمان از سازه های چوبی برای محوطه سازی در ویلاها و پشت بام ها استفاده می گردد. امروزه طراحان ساختمان برای طراحی بسیاری از روف گاردن ها نیز تلاش می کنند که از سازه های چوبی بیشتری استفاده کنند تا فضا طبیعی و دل انگیزتر باشد.

انواع روف گاردن

روف گاردن یا بام سبز سیستمی منحصر به فرد است که به چهار مدل مختلف دارد، متمرکز، ترکیبی، گسترده و بر اساس فلاور باکس. در سیستم متمرکز عمق مورد نیاز برای کشت گیاه زیاد است. سیستم گسترده عمق کمتر و سیستم مبنی بر جعبه های گیاه یا فلاور باکس نیازی به در نظرگیری عمق ندارد؛ چراکه فلاور باکس ها خود شرایط مطلوب برای رشد گیاه را دارند. در آخر سیستم ترکیبی را می توان نام برد که متشکل از دو روش متمرکز و گسترده است. سیستم ترکیبی مزایای دو روش قبلی را داشته و ظرفیت بیشتری نیز دارد. علاوه بر قسمت کاشت گیاه روف گاردن می تواند دارای مبلمان، آلاچیق، پارتیشن و سایر سازه های دیگر باشد.

راهنمای خرید مبلمان روف گاردن

قبل از اینکه مبلمان روف گاردن را سفارش دهید بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

مقاوم بودن مبلمان در برابر تغییرات آب و هوایی

از آنجایی که این مبلمان در معرض عناصر جوی اند، بهتر است که دارای مقاومت بالایی باشند. درست است که بعضی قطعات کوچک پارچه ای مانند کوسن ها را می توان به داخل خانه منتقل کرد اما چارچوب های اصلی همیشه در جای خود قرار دارند. مواد استفاده شده در این وسایل باید در برابر نور، برف، باران و باد مقاوم باشند.

سبک بودن مبلمان روف گاردن

سبک بودن وسایل روف گاردن این مزیت را دارد که به راحتی می توانید آن ها را جا به جا کرده و هر از چند گاهی تغییر دکوراسیون دهید.

قابلیت تمیز کردن

مبلمان روف گاردن مسلما به دلیل قرارگیری در معرض هوای آزاد مدام کثیف خواهند شد پس بهتر است از جنسی استفاده کنید که قابلیت شستشو داشته باشد. برای مثال، پلاستیک، چوب و حصیر می توانند گزینه های مناسبی باشند. البته این مواد نیز در اثر گذر زمان ممکن است خراب شوند لذا توصیه می کنیم برای بالا بردن عمر آن ها از سایه بان، آلاچیق، پرگولا یا روکش استفاده کنید.

e2

انواع مبلمان روف گاردن

مبلمان روف گاردن و محوطه ها را از مواد متفاوتی می سازند. اگر برای انتخاب بهترین مواد سردرگم شده اید، بهتر است قبل از سفارش مبلمان، با ویژگی انواع مواد سازنده آن ها آشنا شوید. انواع مبلمانی که می توانیم در محوطه روف گاردن استفاده کنیم از جنس های مختلف مانند، جنس چوبی، فلزی، پلاستیکی، حصیری و غیره ساخته می شوند. هر کدام از این نوع مبلمان ها ویژگی هایی دارند که باید قبل از خرید نوع دلخواهمان با مزایا و معایب هریک از آن ها آشنا شویم و سپس با توجه به نوع طراحی روف گاردن مناسب ترین نوع برای خود را انتخاب کنیم.

فلاورباکس

امروزه برای طراحی بسیاری از روف گاردن ها و محوطه باغ ها و ویلاها از فلاورباکس ها استفاده می گردد. فلاورباکس ها گلدان های چوبی هستند که به طور معمول جهت زیباسازی فضای خارجی خانه، ویلا و روف گاردن استفاده می شود. فلاورباکس ها نیز مانند دیگر تجهیزات محوطه سازی می توانند از جنس فلز، شیشه، سنگ وغیره باشند. اما فلاورباکس های چوبی با گل های زیبایی که در آن ها کاشته می شود با طبیعت همخوانی بیشتری دارند و جلوه زیباتری به محوطه شما می دهند.

e3

جمع بندی

اگر دوست دارید از فضای مرده پشت بامتان بهترین استفاده را بکنید، پیشنهاد می کنیم به فکر ساختن یک بام سبز فوق العاده باشید. این کار نه تنها به آلودگی هوا کمک بسیاری می کند، بلکه محیطی شخصی و منحصر به فردی برای مهمانی ها و دور همی های شما فراهم می شود. شرکت محبوب وود با طراحی های منحصر به فرد نماهای چوبی در ویلا و خانه ها، می تواند در این زمینه راهنمای شما باشد. محبوب وود متخصص سازه های چوبی، طراحی و محوطه سازی است. نمونه کارهای محبوب وود را می توانید در سایت mahboobwood.com ملاحظه نمایید. شما می توانید برای روف گاردن از سازه هایی مانند پرگولا، آلاچیق، تاب، راه چوبی، انواع فلاور باکس چوبی، دیوار سبز، میز و صندلی چوبی، سقف کاذب چوبی و سازه هایی از این قبیل استفاده کنید. در این زمینه می توانید مطمئن باشید که طراحان محبوب وود بهترین مشاوره را به شما خواهند داد.