در محل پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی،  مرتضی جاوید رکورد حفظ اعداد در ۳۰ ثانیه را با حضور مشاوران گینس به ثبت رساند.

مرتضی جاوید ملقب به «سلطان حافظه ایران» و تنها ایرانی رکورددار حافظه جهان در گینس امروز توانست ۹۰ رقم را در ۳۰ ثانیه حفظ و بازگو کند.

مرتضی جاوید در حاشیه این برنامه گفت: من تنها ایرانی رکورددار حافظه جهان در گینس (۲۰۱۹) هستم که امروز موفق شدم با حضور مشاوران گینس در ۳۰ ثانیه ۹۰ رقم را حفظ کرده و بازگو کنم.

وی در زمینه ثبت این رکورد در گینس گفت: معمولاً بین یک تا چهار ماه پروسه ثبت رکورد در گینس به طول می‌انجامد ولی به دلیل آنکه رکورد دیگری را در سال ۲۰۱۹ در زمینه حفظ اعداد داشته‌ام، این ثبت رکورد با سرعت بالاتری به انجام می‌رسد و سریع‌تر مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

سلطان حافظه مغز تأکید کرد: امیدوارم که تا یک ماه آینده سرتیفیکیت این رکورد را دریافت کنم.

جاوید ادامه داد: افراد با تمرینات زیادی در باشگاه‌ها می‌توانند بدن خود را روی فرم بیاورند از این رو لازم است که ما بتوانیم ذهن خود را با انجام تمرینات آماده‌سازی کنیم.

وی همچنین در زمینه درباره تمرینات مغز در طول دوره زندگی گفت: با انجام تمرینات می‌توانیم قدرت ذهنی را تا ۱۰ برابر افزایش دهیم.

این رکوددار گینس با بیان اینکه ۲۰۰ تکنیک وجود دارد که بتوانیم با به کارگیری آن، تمرینات مغز را انجام دهیم، اظهار داشت: این تمرینات باعث می‌شود که از بروز بیماری‌هایی همچون آلزایمر جلوگیری کنیم. علاوه بر این، به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم. این رکوردها بطور کامل و به همراه یک سری فلش کارت و نرم افزارآموزشی، کتاب و جزوات طلایی در گذشته و در قالب یک پکیج آموزشی جامع با نام «دوپینگ مغز» عرضه شده که تاثیرات درخشان و چشمگیری در ارتقای مهارت‌های ذهنی مخاطبین و دانشجویان این پکیج گذاشته بود.

تنها ایرانی رکورد دار حافظه جهان بیان کرد: این تمرینات باید برای مغز متناوب باشد و برای آنکه همه عمر نخواهیم برای انجام تمرینات، زمان صرف کنیم، لازم است که هر تکنیک را به سرعت روزانه تکرار کنیم که این تمرینات جزئی از وجود ما شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی تکنیک‌ها به یک عادت تبدیل شود، ذهن ما آماده خواهد شد.

سلطان حافظه جهان با تأکید بر اینکه این تمرینات ذهنی، ارتباطی با سن و جنس ندارد، افزود: از ۴۵ سالگی به بالا مغز کوچک می‌شود و تحلیل می‌رود و سلول‌های دیگر جایگزین سلول‌های مغزی نمی‌شود اما می‌توان با تمرینات متناوب، قدرت یادگیری را در سنین بالا تقویت کرد؛ درواقع می‌توان با تمرینات، مغز را احیاء کرد که این اقدام می‌تواند در هر ثانیه انجام شود.

مؤلف ۲۰ جلد کتاب در حوزه یادگیری گفت: تاکنون توانسته‌ام ۲۰ جلد کتاب در زمینه‌های یادگیری بیشتر (تقویت حافظه و مغز، مهارت‌های یادگیری زبان انگلیسی بدون فراموشی، حفظ آسان و سریع لغات انگلیسی و موفقیت‌ها و انگیزش‌ها) تألیف و ترجمه کنم.

در ادامه اشکان دشمن زیاری، مشاور ثبت رکورد گینس نیز در این برنامه گفت: مرتضی جاوید رکورد گینس حفظ تاریخ تولد در سال ۲۰۱۹ و رکورد حفظ اعداد در سال ۲۰۲۰ را شکست. وی امروز توانست در ۳۰ ثانیه اعداد سه رقمی را حفظ و بازگو کند.

به گفته وی امروز تمام تست ها را انجام دادیم و بنا داریم تمام مستندات را به گینس ارسال کنیم تا به مرحله داوری نهایی برسیم.

دشمن زیاری با بیان اینکه ۱۰ الی ۲۰ سند براساس پارامترهای گینس را امروز ثبت کردیم، تصریح کرد: این مستندات به گینس ارسال می شود تا براساس اقداماتی این رکورد به ثبت برسد.

مشاور ثبت رکورد گینس باتأکید بر اینکه این رکورد صد درصد ثبت می شود، خاطرنشان کرد: زیرا  این رکورد دارای جذابیت هایی است که طی مدت زمان کوتاهی به ثبت خواهد رسید.