ویژگی های رمان معمایی

رمان معمایی همانطور که از نام آن پیدا است دارای سبک و ژانری معمایی است که اغلب شخصیت های موجود در آن به طور مرموزی کشته می شوند و یا جرم و جنایت های پیچیده و نامفهومی در طول داستان رخ می دهد. رمان خارجی خصوصا ژانر معمایی بسیاری وجود دارد که توانسته رضایت و تحسین بسیاری از خوانندگان را بر انگیزد. اگر شما هم جزو طرفداران پروپاقرص رمان معمایی است هستید پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده اقدام به دانلود رمان معمایی نمایید و از مطالعه آن ها لذت ببرید.

اگر بخواهیم شما را با این دسته از رمان ها بیشتر آشنا کنیم باید بگوییم که همیشه یکی از شخصیت های موجود در رمان معمایی با عنوان کارآگاه یا یک پلیس حرفه ای نقش آفرینی می کند و وظیفه دارد تا با هوش و ذکاوت سرشاری که دارا است، پرده از تمام راز و رمزهای داستان بردارد و آن ها را رمزگشای نماید.

در رمان های معمایی، روال داستان حول همین اتفاقات و وقایع عجیب و غریب طی می شود تا این که کم کم شخصیت باهوش داستان با یاری گرفتن از استدلال های منطقی و عقلانی خود پرده از حقایق بر می دارد و شخص جنایتکار را که معمولا دارای انگیزه ای قابل توجیه است ودلیلی برای انجام جنایت خود دارد و جنایت های خود را در زمان های درست انجام داده است را شناسایی و دستگیر می کند.

چه رمان معمایی مدنظر شما یک رمان خارجی باشد و چه ایرانی معمولا در طول داستان، خواننده رمان هر شخصی را جنایت کار تصور می کند الی جنایت کار اصلی را و دلیل آن هم این است که نویسنده به گونه ای داستان را طرح کرده است که ذهن خواننده مدام درگیر پیدا کردن جنایت کار باشد به طرزی که خود را کاملا به جای کارآگاه داستان، احساس کند و حال و هوای او را داشته باشد.

b2

معروف ترین رمان معمایی

به عنوان برترین رمان معمایی دنیا می توان به رمان هایی همچون دختری در قطار، بیگانه، پدرخوانده و قتل راجر آکروید اشاره داشت. پائولا هاوکینز با خلق رمان معمایی دختری در قطار نه در کشور خود بلکه در دنیا به محبوبیت رسید تا جایی که رمان وی به چندین زبان ترجمه شد. وی با نوشتن رمان دختری در قطار در واقع قدرت خود را در مورد این سبک از رمان، به رخ بقیه کشید چرا که با گذشت چندین سال از خلق آن، همچنان طرفداران خود را از دست نداده و به چندمین چاپ خود رسیده است.

بیگانه نیز رمان خارجی دیگری با سبک معمایی است که توسط آلبر کامو، نویسنده و رمان نویس فرانسوی خلق شده است. رمان بیگانه در مورد شخصی به نام مرسو است که مورد قتلی شده و در زندان در حال گذران روزهایی است که به اعدام وی ختم می شود. دیگر رمان های معرفی شده در بالا نیز آمیخته شده با حوادث و وقایع پر رمز و رازی است که مطالعه آن ها برای شما لحظات هیجان انگیز و پرچالشی را بوجود خواهد آورد.

نحوه دانلود رمان معمایی

چنان چه فردی هستید که به رمان معمایی علاقمند می باشد و قصد دانلود رمان معمایی را دارد به شما توصیه می کنیم که در ابتدا پرس و جویی را راجب به رمان های معمایی داشته باشید و اطلاعاتی را در مورد آن ها کسب کنید، سپس اقدام به دانلود رمان نمایید. وب سایت های همچون رمان بوک می تواند یک پیشنهاد مطلوب برای افراد رمان خوانی باشد که هنوز موفق به پیدا کردن یک منبع معتبر جهت دانلود رمان های با کیفیت و با محتوای سالم نشده اند.

 در ادامه مطلب چندین نکته طلایی در مورد این نمونه رمان ها برای شما ذکر کرده ایم که شناخت شما را نسبت به آن ها بیشتر می کند و شما می توانید با دید باز اقدام به خریداری رمان کنید.  

نکات طلایی در مورد رمان معمایی

"جک اوشنو" یکی از معروف ترین رمان نویس های دنیا است که آثار خارق العاده ای را در سبک معمایی بر جای گذاشته است. به گفته وی نوجوانان بخش اعظم قشر رمان خوان مخصوصا رمان های معمایی را تشکیل می دهد. بر اساس گفته های او، نوجوانان مایلند بزرگ تر از آن چه هستند، به چشم بیایند و آن قدر کم طاقت هستند که با مطالعه یک رمان می خواهند که هر چه زودتر سر از کار قهرمان داستان دربیاورند.

در زیر 6 نکته یا دستورالعمل که هر رمان معمایی باید دارا باشد تا مورد استقبال نوجوانان و دیگر افراد رمان خوان قرار گیرد، برای شما ذکر شده است:

  • سن و سال قهرمان رمان معمایی شما باید از همه سنینی که قرار است آن داستان را مطالعه کنند، بزرگ تر باشد چرا که نوجوانان دائما دوست دارند که زودتر بزرگ شوند و حس کنند بزرگ تر از آن چیزی هستند، به نظر می رسند.
  • رمان نویس ها اغلب فکر می کنند که اگر داستان را از زوایا دید مختلف استفاده نکنند، بهتر است چرا که بر این باور هستند که افراد دچار سردرگمی خواهند شد در حالی که این طرز تفکر کاملا اشتباه است و دلیل آن هم این است که افراد به واسطه رمان های معمایی که می خوانند، روز به روز حرفه ای تر می شوند.
  • به دلیل کم حوصله بودن افراد، رمان معمایی که در ابتدای داستان خود از شخصیت قهرمان یا کارآگاه باهوش خود پرده بر می دارد و آن را وارد جریان داستان می کند، بسیار محبوب تر از سایر رمان های معمایی خواهد شد.
  • بهتر است در رمان معمایی یک شخصیت دوست داشتنی وجود داشته باشد که در کنار چندین شخصیت مرموز و نامفهوم قرار گرفته است.
  • سرنخ های رمان را باید به گونه ای در طول داستان جای داد که هم قابل توجه باشند و هم این که خواننده را به دنبال نخد سیاه بفرستد و حواس او را از ماجرای اصلی دور کند.
  • رمان باید به گونه ای تعریف شود که خواننده به هیچ وجه حس نکند در حال خواندن یک کتاب است بلکه باید آن چنان درگیر داستان و اتفاقات آن شود که خود را کاملا در جریان حوادث ببیند و آن ها را حس کند.

b3

تاثیرات رمان خارجی بر افراد

رمان در هر سبکی که باشد به دلیل خاصیت هایی که دارد از جمله این که برگرفته از باورها و تفکرات یک شخص است، بر افراد تاثیرگذار می باشد تا جایی که می تواند شخصیت یک فرد را دگرگون سازد و آن را تغییر دهد، حتی اگر آن رمان اثری از یک نویسنده وطنی باشد. حال فرض کنید شما قصد دارید یک رمان خارجی که یک نویسنده غربی یا هر نویسنده دیگری که دارای فرهنگی متفاوت از فرهنگ ما بوده و در جامعه ای دیگر رشد کرده و آن را نوشته را مطالعه کنید، مطمئنا باید اثراتی که بر شما خواهد گذاشت را مدنظر داشته باشید و از آن ها چشم پوشی نکنید.

رمان خارجی چشم شما را رو به دنیای متفاوتی باز خواهد کرد، دنیایی که تاثیرات آن بر مغز انسان ثابت شده است. رمان خارجی در صورتی که محتوایی سالم داشته باشد و از کیفیت محتوای بالایی برخوردار باشد می تواند موجب پند و عبرت شود و همچنین اثری مثبت بر روحیات و طرز فکر شما داشته باشد.

رمان خارجی در صورتی که تمامی غم و شادی و خوبی ها و بدی های جامعه خود را به قلم بکشد و شرایط جامعه ای که نویسنده در آن زندگی می کند را با ذکر تمام واقعیت ها به خواننده بفهماند، می تواند شما را به آن فرهنگ نزدیک کند تا جایی که ممکن در مقابل مسائل و مشکلات زندگی خود، واکنش هایی متناسب با ۀن فرهنگ را داشته باشید.

معرفی چند رمان خارجی معروف

رمان های خارجی زیادی در انواع ژانر وجود دارد از جمله رمان معمایی، رمان عاشقانه، رمان تاریخی، رمان طنز و ... که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از این رمان ها در مجله تایم به عنوان برترین رمان های خارجی و انگلیسی زبان قرار گرفته است که همگی نوشته شده در سال های 1923 تا 2005 میلادی هستند.

تمامی این رمان ها بر اساس معیارهای خاصی در نظر گرفته شده است برای مثال رمان هایی که از کیفیت بالایی برخوردارند اما کمتر از دیگر رمان ها شناخته شده اند نیز در این لیست وجود دارد. لازم به ذکر است که متاسفانه برخی از رمان هایی که در این لیست قرار گرفته اند، هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده است.

رمان های خارجی همچون گتسبی بزرگ اثر اف. اسکات فیتزجرالد، خانم دالاوی اثر ویرجینیا وولف، ناطوردشت اثر جروم دیوید سلینجر و خوشه‌های خشم اثر جان اشتاین‌ بک از جمله معروف ترین رمان های خارجی است که شما می توانید آن ها را دانلود و مطالعه فرمایید.