فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بورس افزود: بازار سرمایه در یک ماه گذشته در ریل مناسب قرار داشته است، چون نهادسازی لازم انجام شده و همه ناشران بازارگردان دارند. این مطلب در صدر اخبار پربازدید شهر خبر قرار گرفت.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبرو به نقل از وزیر اقتصاد: غیر از متغیرهای پیرامونی اختلال خاصی نداریم. به این معنی که ممکن است برای بخشی سیاست‌گذاری انجام شود و این سیاست‌گذاری اثر خود را بر بازار می‌گذارد یا قاعده‌ای برای نحوه تعیین قیمت گروهی از کالاها انجام می‌شود که بر روند بازار سرمایه اثر خواهد داشت..مورادی که به آن اشاره شد، شرایط پیرامونی است که بر بازار تاثیر دارد و خود بازار الان از نظر عملکردی به مرحله‌ای از شرایط رسیده که می‌توان به آن اعتماد کرد.

دومین خبر پربازدید در خصوص واردات موبایل بود. به گزارش اقتصادنیوز، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت موافقت کرد که شرط سابقه واردات، در بررسی ثبت سفارش موبایل اعمال نشود.

دیگر اخبار پربازدید با عنوان اثر عجیب توقف عرصه سهام عدالت بر بورس، منتشر شده است. به گزارش گسترش‌نیوز، کارشناس بازار سرمایه در این خصوص گفت: . با وجود ثبات نسبی اما بازار تحت تاثیر چند ریسک اساسی قرار دارد. نخستین ریسک، توقف عرضه مستقیم  سهام عدالت از حدود ۴۰ روز پیش است که سبب انباشت تقاضای فروش شده و می‌تواند به فشار فروش سنگین در نمادهای شاخص ساز منجر شود. از سوی دیگر، وضع دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری در محصولات مختلف و تغییرات سبب کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار شده است.

به نظر می‌رسد در ایامی که تعیین دستمزد سال آینده در دستور کار شورای عالی کار قرار گرفته، کارفرمایان خواهان این شده‌اند که امسال در کنار حداقل دستمزد، مزد صنف و مزد منطقه‌ای تعیین شود. این موضوع نیز با بازدید زیادی روبرو شد. به گزارش پندارخبر، در حال حاضر بسیاری از کشورها از جمله فرانسه و آلمان از الگوی مزد منطقه‌ای تبعیت می‌کنند، ولی به گفته کارشناسان در این کشورها بیمه بیکاری، بازنشستگی و سنوات کارگر کاملا مشخص و در چارچوب قانون است و مشکلی به لحاظ اجرای این شیوه تعیین مزد وجود ندارد. همچنین مدافعان دستمزد منطقه‌ای بر این باورند که منطقه‌ای شدن دستمزدها به سمت انعطاف پذیری بیشتر مزد خواهد رفت.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار اقتصادی  به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این  حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.