شهادت دکتر فخری‌زاده یک بار دیگر نشان داد رژیم تروریست صهیونیستی، بیشترین تهدید برای منطقه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. اقدام تروریستی‌ای که منجر به شهادت مظلومانه دکتر فخری‌زاده شد، نشان از خصومت، دشمنی و تروریست بودن جریان صهیونیسم دارد. 

متاسفانه در ساعات ابتدایی ترور شهید فخری‌زاده موضعی از سوی سخنگوی سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه تمام دانشمندان هسته‌ای کشور در صحت و سلامت هستند، مطرح شد که نشان داد دولت قصد قبول ترور دانشمند هسته‌ای کشور را نداشت و اگر پیگیری‌های مجلس و سایر مسؤولان نظام نبود، شاید دولت به این سادگی حاضر نبود بپذیرد دشمن یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان هسته‌ای کشور ما را به شهادت رسانده است. دولت تصور می‌کند باید در برابر هر گونه اقدام ناشایست و ضدایرانی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها ساکت باشیم تا ببینیم دولت جدید آمریکا بعد از روی کار آمدن جو بایدن چگونه با جمهوری اسلامی ایران برخورد خواهد کرد. 

از گذشته و دیرباز برای ما ثابت شده هر زمان ما با گفتمان و ادبیات دشمن با آنها برخورد کردیم، منجر به عقب‌نشینی آنها شده و هر زمان کوتاه آمدیم، آنها چند قدم پیش گذاشته و خواسته‌های بیشتری را‌ طلب کردند. لذا اگر در بحث شهید سلیمانی انتقام گرفته بودیم و به جای توئیت زدن و سخنرانی، کار اجرایی انجام شده بود و همه بخش‌های نظام یک حرف را می‌زدند؛ آن هم انتقام خون پاک شهید سلیمانی، امروز داغدار این ترور نبودیم. 

باید به دستگاه‌های مجری این دستور داده می‌شد که پاسخ قاطع به عاملان ترور شهید سلیمانی داده شود؛ همچنان که رهبر حکیم انقلاب از «انتقام سخت» سخن گفتند اما این انتقام سخت هنوز صورت نگرفته و همین امر دشمن را وقیح‌تر، جسورتر و پرروتر کرده است. 

وقتی انتقام سخت ترور شهید سلیمانی گرفته نشد، رژیم صهیونیستی میدان را برای خودش باز دید و دست به ترور شهید فخری‌زاده زد. امروز هم اگر پاسخ شهادت دکتر فخری‌زاده را ندهیم، بعید نیست در روزهای نه‌چندان دور شاهد رفتارهای تروریستی مثل بمب‌گذاری در سایت‌های هسته‌ای و مناطق حساس از سوی عوامل نفوذی موساد باشیم. 

اقدام مجلس در تصویب طرح راهبردی لغو تحریم‌ها گام بسیار موثری بود. اگر چه پیش‌نویس آن قبل از شهادت دکتر حاج‌محسن فخری‌زاده آماده شده بود اما تسریع این طرح و تبدیل آن به قانون و نیز موضع‌گیری خوبی که شورای عالی امنیت ملی نسبت به آن داشت، در صورت همراهی دولت قطعا در عقب نشستن دشمنان ملت ایران و پیشرفت کشورمان، مؤثر است. 

حالا نوبت دولت است که در این راستا موضع‌گیری شفافی داشته باشد و پاسخ ترور شهید فخری‌زاده را بدهد. 

ما اعتقاد داریم دشمن غیر از حرف زور نمی‌پذیرد؛ هر زمان ما در برابر آنها ساکت نشستیم دست به اقدامات وحشیانه‌تری زدند. باید پاسخ ترور شهید فخری‌زاده داده شود، توقع است پایگاه‌های اسرائیل در هر جای منطقه به عنوان محل پاسخ جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود، چرا که اگر با این ادبیات با آنها صحبت کنیم شاهد امنیت در کشور خواهیم بود. اگر ساکت بنشینیم دشمن سنگر به سنگر جلو خواهد آمد. 

علامه سیدحسن نصرالله به صراحت اعلام کرد در مقابل زدن یک سرباز حزب‌الله، سرباز شما را می‌زنیم و در مقابل زدن یک فرمانده حزب‌الله، فرمانده شما را می‌زنیم. این باعث شد امروز رژیم صهیونیستی جرأت انجام عملیات تروریستی علیه حزب‌الله لبنان را نداشته باشد. 

توقع از دولت این بود که مصوبه مجلس در لغو تحریم‌ها را ابلاغ کرده و مثل اقدام دولت در عدم ابلاغ قانون معیشت که با سیاسی‌کاری آن را ابلاغ نکرد تا در نهایت رئیس مجلس این قانون را ابلاغ کرد، عمل نمی‌کرد. 

ابلاغ این قانون از سوی رئیس‌جمهور، آمریکا و اروپا را متوجه رفتارهای خودشان می‌کرد؛ وقتی آنها چندصدایی را درباره مسائل امنیتی کشورمان می‌بینند گستاخ‌تر می‌شوند اما اگر تک‌صدایی و وحدت وجود داشته باشد و براساس اولویت امنیت خواستار این باشیم که دشمنان سنگ‌اندازی علیه ملت نداشته باشند، در برابر زیاده‌خواهی آنها ایستادگی کرده‌ایم. وقتی دشمن شاهد بلند شدن دود سفید از بخشی از کشور باشد، متوجه می‌شود فرصت و امکانی برای اقدام به جنایت‌های تروریستی دیگر وجود دارد. 

محمدحسن آصفری