به گزارش پارس ، محسن محمدی دبیر این جشنواره به ایسنا، گفت: این جشنواره طبق روال گذشته به میزبانی دانشگاه هنر برگزار می شود و فراخوان شماره یک آن همین روزها منتشر خواهد شد.

او با بیان اینکه در این جشنواره دو فراخوان منتشر می شود، درباره ی این موضوع توضیح داد: فراخوان اولیه همان فراخوان روتین جشنواره و شامل بخش های اصلی آن همچون تئاتر صحنه ای در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال، تئاتر خیابانی، پژوهش و ترجمه است و ضمن اینکه امسال مسابقه نمایش نامه نویسی با نام جایزه جواد ذوالفقاری برگزار می شود و در کنار این بخش ها، بخش تئاتر محیطی در نظر گرفته شده است.

محمدی ادامه داد: فراخوان شماره ۲ بیشتر شامل بخش های جنبی است و حدود یک ماه ونیم دیگر منتشر می شود چون برای بخش های دیگر نیازمند مطالعه و بررسی در شورای سیاست گذاری هستیم بنابراین فراخوان دوم مدتی بعد منتشر خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی درباره ی تغییر زمان برگزاری این دوره از جشنواره که همیشه ۱۶ آذر همزمان با روز دانشجو برگزار می شد، توضیح داد: به دلیل همزمانی با ماه های محرم و صفر، نمی توانستیم جشنواره را در تقویم قبلی اش برگزار کنیم و از آنجا که هنوز فراخوان آن منتشر نشده است باید زمانی را برای برگزاری جشنواره انتخاب می کردیم که گروه ها فرصت کافی برای آماده کردن آثارشان داشته باشند.

این دانشجوی تئاتر که به مدت ۲ سال دبیر کانون تئاتر دانشگاه هنر بوده است درباره ی وقفه یک ساله در برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی گفت: سال گذشته یکی از علت های برگزار نشدن جشنواره، بحث بودجه بود و برای امسال گفت وگوهایی کرده ایم. البته تکلیف بودجه امسال هم به طور صددرصد مشخص نشده اما قرار است به هر ترتیبی که شده، حمایت های لازم را جذب و جشنواره را برگزار کنیم.

جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی یکی از معتبرترین جشنواره های تئاتر دانشجویی است که سال گذشته برگزار نشد.

این جشنواره هر چند از همان دوره های آغازین خود همراهانی چون مرضیه برومند، آزاده پورمختار، زنده یاد جواد ذوالفقاری، بهروز غریب پور، فاطمه معتمدآریا و… را داشته، در یکی از دو دوره ی گذشته با مشکلاتی همچون کمبود بودجه روبه رو شد که همین مساله باعث توقف جریان برگزاری این جشنواره شد.