زمانی که قصد دارید میکروفن جدیدی خریداری نمایید، با طیف متنوعی از میکروفن ها روبرو می شوید که تصمیم را برای شما سخت می کنند. در واقع میکروفن هایی با مشخصات و قابلیت های مختلف شما را سردرگم کرده و خرید میکروفن را برای شما سخت خواهد کرد. اما اگر از قبل اطلاعات کافی در مورد انواع میکروفن ها داشته باشید و از ویژگی ها و قیمت انواع میکروفن آگاه باشید، می توانید خرید راحت تر و بهتری داشته باشید. شناخت انواع میکروفن و تفاوت کارکرد آن ها و این که هر کدام مناسب چه نوع کاری هستند شما را در خرید میکروفن مورد نظرتان کمک خواهد نمود. در این مقاله به بررسی نکته ها و اطلاعات لازم برای خرید میکروفن می پردازیم تا شما بتوانید در زمان خرید میکروفن، متناسب با بودجه و فعالیت مورد نظرتان انتخاب درستی داشته باشید.

خرید میکروفن مناسب برای خوانندگی

هر میکروفن ممکن است در یک سری از محدوده های فرکانسی ضعف و یا قوت هایی داشته باشد. البته بسیاری از افراد با شناخت و تجربه ی خود از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و نقاط ضعف خود را پوشش می دهند. قبل از خرید میکروفن باید این نکته را در نظر داشته باشید که چه نوع میکروفنی برای ضبط صدای شما و نیز صدای ساز شما مناسب است. کافی است شما شناخت خوبی از صدای خود و میکروفن داشته باشید تا بتوانید نقاط ضعف صدای خود را تشخیص داده و بهترین میکروفن را برای پوشش آن انتخاب نمایید. بیشتر خواننده ها و نوازنده های مطرح از یک میکروفن مخصوص به خودشان در استودیوها و پخش های زنده استفاده می کنند. میکروفن مناسب برای صدای هر فردی امکان دارد هیچ ربطی به برند و قیمت آن نداشته باشد. گاهی یک میکروفن معمولی با قیمت پایین می تواند با صدای شما سازگار بوده و بهترین انتخاب برای شما باشد. قبل از خرید می توانید نمودار پاسخ فرکانسی میکروفن را بررسی کرده تا بفهمید در چه ناحیه ای دارای ضعف یا قدرت می باشد تا بررسی کنید در نقاطی که صدای شما ضعف دارد، آیا میکروفن می تواند آن را پوشانده و تقویت نماید.

y2

الگوی قطبی میکروفن

منظور از الگوی قطبی، اندازه ی حساسیت میکروفن و یا جهت هایی است که صدای میکروفن در آن جهت ها دریافت می شود.  میکروفن های دو سویه، صداهایی که از راست و چپ می آیند را دریافت کرده و مانع از صداهایی می شوند که از روبرو و پشت سر به آن ها می رسد. نوع دیگری از میکروفن ها که به آن میکروفن چند بعدی گفته می شود، نسبت به تمامی صداها پاسخگو بوده و تمامی آن ها را دریافت می نماید. میکروفن یک سویه رایج تر از انواع دیگر بوده و دارای سه الگوی کاردیود، سوپر کاردیوید و هایپر کاردیود می باشد. الگوی کاردیود، صداهایی که از رو به رو می آید را به خوبی دریافت کرده و صداهایی که از اطراف و پشت سر می آید را دریافت نمی کند و در واقع آن ها را رد می کند.

y3

میکروفن هایی با الگوی سوپر کاردیوید، هایپر کاردیوید و الگوی چندگانه

میکروفن های سوپر کاردیوید در مقایسه با کاردیوید تک جهتی تر می باشند. بخش عمده ی دریافت صدای این میکروفن ها از روبرو و مقابل میکروفن می باشد و صدای بسیار ناچیزی از اطراف می گیرند. میکروفن های هایپر کاردیوید هم در مقایسه با سوپر کاردیوید تک جهتی تر می باشند. فرق عمده ی این دو نوع الگو در مقدار دریافت صدا از محیط و پشت سر می باشد. میکروفن هایی با الگوی سوپر کاردیود در مقایسه با الگوی هایپر کاردیوید، صدای ناچیز تری برداشت می کنند. نوع دیگری از میکروفن ها درای الگوهای چندگانه می باشند. در واقع در این میکروفن ها توسط یک سوئیچ می توان الگوهای قطبی را تغییر داد. این قابلیت باعث می شود بتوان از این میکروفن در محیط های مختلف استفاده نمود.

فر.و تخصصی انواع  باند وبلندگو درپارسیان صدا

 

خرید میکروفن استودیویی داینامیک و کاندنسر فروشگاه پارسیان صدا

میکروفن ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام ویژگی خاصی نسبت به بقیه دارند. قبل از خرید میکروفن باید با ویژگی های هر کدام از آن ها آشنا باشید تا بتوانید بهترین نوع آن را که متناسب با کار شما باشد را خریداری نمایید. میکروفن های داینامیک یکی از انواع رایج میکروفن می باشند که در مقایسه با دیگر میکروفن ها، دارای مقاومت بیشتری بوده و کمتر آسیب می بینند. قیمت این نوع میکروفن بسیار پایین تر از بقیه می باشد و این باعث شده بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها این نوع را انتخاب نمایند. نوع دیگری از میکروفون استودیویی، میکروفن های کاندنسر هستند.یکی از خصوصیات مورد توجه این میکروفن ها این است که جزئیات و سرعت امواج صدا را به شکل دقیق دریافت می کنند. این میکروفن ها شکل و اندازه های مختلفی دارند ولی عملکرد و کارایی آن ها یکسان می باشد.

 

خرید میکروفن های ریبون و USB

میکروفن های ریبون نوعی از میکروفن می باشند که معمولا در رادیو به منظور ضبط صدا از آن استفاده می شود. در گذشته حساسیت و ظرافت بیشتری در این نوع میکروفن به کار رفته بود. اما در مدل های امروزی بیشتر روی مقاومت آن کار شده است و به همین دلیل در استودیوها بیشتر از آن استفاده می شود. نوع دیگری از میکروفون ها که میکروفون USB نام دارند، طرفداران بسیاری پیدا کرده است زیرا حمل و نقل و کار با آن بسیار ساده می باشد. از این میکروفن برای ضبط صدا، مصاحبه،ضبط سریع ایده ها و برنامه ی روزانه، دوبلاژ و … استفاده می شود. این میکروفن مستقیم به کامپیوتر وصل شده و احتیاجی به میکسر ندارد. سادگی در استفاده، حمل و نقل آسان، بالا بودن کیفیت صدا، سازگاری با گوشی و تبلت و کم هزینه بودن آن باعث محبوبیت و استفاده بیشتر آن شده است.

y4