1. کاخ توپکاپی

توپکاپی ، بزرگترین کاخ و موزه یک کاخ عظیم سابق (اکنون موزه) برای سلاطین و خانواده های آنها. میزبان چهار حیاط بزرگ با باغ ها ، ساختمان های کوچکتر ، منظره ای از رودخانه خیره کننده (محل زندگی اعضای خانواده زن) است.کاخ توپکاپی با تزئینات زیبا دارای 300 اتاق ، 9 حمام ترکی ، 2 مسجد و حتی بیمارستان است. هزینه ورودی به کاخ توپکاپی 60 TL در تور استانبول است.

برای 400 سال ، کاخ Topkapı مرکز امپراطوری بود که در سه قاره قرار داشت. ارزش تاریخی ، معماری ، ادبی و هنری آن قابل اغراق نیست. در میان تمام افسانه ها و داستان هایی که این مکان را احاطه کرده اند ، یک چیز مسلم است: هیچ مسافری استانبول را ندیده است تا زمانی که Topkapı را ببیند.کاخ Topkapı که از سه طرف با دریای مرمره ، بسفر و شاخ طلایی احاطه شده است ، در بالای تپه ای در بالای شهر قدیمی استانبول واقع شده است. در چهار حیاط و 400000 متر مربع باغ ، ساختمان ، دروازه و چشمه پخش شده است. سلطان محمت دوم کاخ خود را سه سال پس از تسخیر شهر در سال 1453 به این مکان منتقل کرد ، اما طی چهار قرن بعدی سلاطین پی در پی ساختمان های زیادی را بازسازی و اضافه کردند.بهترین راه برای تجربه ابهت کامل کاخ عثمانی نه نزدیک شدن از طریق زمین ، بلکه از طریق دریا از طرف آسیا است که اجازه می دهد مناظر پانوراما از دیوارهای دفاعی دریا ، باغ های کاخ سرسبز ، گنبدهای سرب و تاج های طلا ، و برج عدالت سلطان مشاهده شود.

e1

2. خانه های رنگی (خیابان یرباتان)

وقت ناهار از توپکاپی تا خیابان Yerebatan چهار دقیقه پیاده روی است و خانه هایی با زنده ترین رنگ ها نقاشی شده اند. متفاوت از بالات ، این خیابان شلوغ و پر از هتل و رستوران است. جستجوی هتل و رستوران Kybele و صرف یک ناهار خوب یک محیط کاملاً تزئین شده برای قیمت تور استانبول است.

3. بازار بزرگ

بازدید از بازار بزرگ باید در لیست کارهای شما در استانبول باشد. Grand Bazaar یک منطقه بزرگ در فضای بسته برای خرید است که دارای محصولات سنتی زیادی مانند فانوس ، فرش ، جواهرات و موارد دیگر است. گم شدن در اینجا آسان و سرگرم کننده است اما حتماً علائم را دنبال کنید.  اگر قصد خرید چیزی را در تور استانبول ارزان دارید ، برای یک معامله طولانی و شدید آماده شوید. این بازار از ساعت 9 صبح تا 8 عصر باز است و هر یکشنبه تعطیل است.

e2

4. خیابان چتر استانبول

کاراکوی ، یک محله جذاب که مملو از مکان هایی برای غذا خوردن ، نوشیدن یک قهوه و لذت بردن از فضای عالی است. خیابان ها پر از هنر است و یکی از آن نقاط هنری خیابان چتر استانبول است. در آخر هفته ها و ظهرها ، این منطقه با چند عکس و یک نوشیدنی کاملاً مشهور است. این مکان دقیق خیابان چتر است.تراموا T1 ساده ترین راه برای بازدید از کاراکوی است زیرا درست در خارج از محله کوچک متوقف می شود.آیا قصد دارید بیش از دو روز بمانید؟ کاخ Dolmabahce ، مسجد Ortaköy ، کاخ Beylerbeyi و جزایر Prince به کارهای خود در استانبول اضافه کنید.

نحوه گردش در استانبول

استانبول راه های زیادی برای رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی را ارائه می دهد. مترو ، اتوبوس و تراموا در کل شهر حرکت می کنند. کشتی همچنین یک راه سریع و سرگرم کننده برای رفتن از آن طرف به دیگری است. همه حمل و نقل راحت و مقرون به صرفه است.گزینه دیگری استانبول کارت است که می تواند در تمام انواع وسایل حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد و در صورت ضعف اعتبار شارژ مجدد شود. تهیه آن بسیار توصیه می شود و آن را با اعتبار شارژ کنید. حتی اگر یک زن و شوهر باشید ، فقط باید یک استانبول کارت تهیه کنید زیرا می توانید چندین بار با یک کارت ثبت نام کنید. کارت را در فرودگاه (خارج از منطقه اتوبوس) یا شهر استانبول بخرید.از فرودگاه استانبول به مرکز شهر یا بالعکس با اتوبوس حمل و نقل فرودگاه 40 دقیقه ای که هر 20 دقیقه پیمایش می کنید ، آسان است. مهم این است که بدانید می توانید نام مقصد خود را نشان دهید. افراد در فرودگاه می توانند بگویند با کدام اتوبوس سوار می شوید. انتظار دارید بسته به مقصد خود بین 15 تا 25 TL پرداخت کنید.

e3

بهترین زمان سفر به استانبول

مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای سفر به استانبول هستند. در هر دو فصل بهار و پاییز ، شلوغی کمتری دارد و هوا راحت است.هر بهار جشنواره بین المللی لاله برگزار می شود ، این شهر با رنگ های بی شماری تزئین می شود. گل لاله در هلند در اصل از ترکیه آورده شده است.

ویزای ترکیه

برای ورود به ترکیه نیاز به ویزا ندارید..

e4

برای آخرین تورهای ترکیه به وب سایت گردشگری تور استانبول مراجعه نمائید و پس از سفر به ترکیه حتما بهترین و زیباترین مراکز خرید در استانبول(اروپایی و آسیایی) را در لیست بازدید خود قرار دهید.

بهترین مراکز خرید استانبول در سال 2023 کدام است؟

  • مرکز خرید ونیز در قسمت اروپایی (قاضی عثمان پاشا)
  • مرکز خرید جواهر در قسمت اروپایی (منطقه شیشلی)
  • مرکز خرید ایستینیه پارک در قسمت اروپایی (منطقه ساریر )
  • مرکز خرید ویالند مال در قسمت اروپایی (منطقه ایوپ سلطان)

برج ترامپ استانبول-قسمت اروپایی منطقه شیشلی (14 دقیقه یا 5 کیلومتری تکسیم)