به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه متروی میدان فاطمی (جهاد) با اشاره به حضور شهردار تفلیس در این مراسم، گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی وجود و تاثیر مترو بر هیچ‌کس پوشیده نیست چراکه این وسیله در حوزه اجتماعی، فرهنگی و... تاثیر بسزایی در صرفه‌جویی وقت و هزینه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در همه کشورهای پیشرفته دولت در بحث حمل و نقل عمومی، سوبسیدهایی را در نظر می‌گیرد، گفت: هزینه کردن در مترو صرفه‌جویی اقتصادی و مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است، چراکه مترو دقیقا بر عدالت اجتماعی تاکید دارد.

دولت یارانه مترو را پرداخت کند

شهردار تهران با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم با وجود همه مشکلات یارانه مترو را پرداخت کند، گفت: ما هرگز خواسته‌ای از خارج از توان دولت نداشته‌ایم، اما تسهیل در امورات اداری و فاینانس می‌تواند کمک بزرگی به مترو تهران داشته باشد.

قالیباف با اشاره به 40 سالگی مترو گفت: در 30 سال ابتدایی مترو، تنها 30 ایستگاه ساخته شد اما در 10 سال اخیر 61 ایستگاه ساخته شده و بنا داریم در سه سال آینده تعداد ایستگاه‌ها رابه 120 برسانیم و به اندازه 35 سال گذشته در 3 سال آتی ایستگاه افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه خط 6 و 7 متروی تهران تا سه سال آینده کامل خواهد شد، گفت: امروز به مراتب کارهای عمرانی شهرداری سنگین‌تر شده است و ما سختی‌های زیادی در شیوه کار داریم.

طرح خط سفید و زمین پاک یک شعار نیست

شهردار تهران با بیان اینکه قصد درد و دل ندارم، ادامه داد: معتقد هستم مشکلات برای مسئولان است و باید مسئولان این مشکلات را حل کنند و تنها مردم از امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

قالیباف با بیان اینکه رضایت مردم تبلور رضای الهی است، گفت: امروزه ارتقای کیفیت زندگی در تهران نیازمند همکاری تنگاتنگ مردم و مدیریت شهری است، چراکه در حوزه ترافیک زیرساخت‌های شهری آماده شده است و تنها نیازمند رعایت انضباط در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه طرح خط سفید و زمین پاک یک شعار نیست، افزود: سال‌های زیادی است که شهرداری برای فراهم آوردن زیرساخت‌های این طرح زحمت کشیده است و حالا تنها نیازمند همراهی مردم هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه با اتمام اردیبهشت این طرح بزرگ ترافیکی آغاز خواهد شد، گفت: با اتمام اردیبهشت‌ماه طول روز بلندتر و تعداد سفرها کمتر خواهد شد و می‌توانیم با اصلاح آشفتگی‌ها در رانندگی، شهر را زیباتر ببینیم.

قالیباف با بیان اینکه 80 درصد آلایندگی شهر تهران متعلق به وسایل حمل و نقل متحرک است، گفت: بخش زیادی از این آلودگی متعلق به موتورسیکلت‌ها است و ما باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنیم و به سمت استفاده از موتورسیکلت برقی برویم.

تبدیل منطقه 12 به نقطه تفرجگاهی تهران

وی از همچنین از تبدیل منطقه 12 به نقطه تفرجگاهی تهران خبر داد و گفت: تعطیلات تابستان امسال فرصتی است تا مردم با استفاده از فضاهای تفرجگاهی، شهر تهران را بهتر بشناسند و سعی داریم این منطقه را به بهترین نقطه تفرجگاهی پایتخت تبدیل کنیم.

ثبت جزییات نمای ساختمان باید در پروانه ساختمانی

شهردار تهران با اشاره به اهمیت پیرایش و نمایش ساختمان‌ها گفت: در حوزه میدان انقلاب بحث ساماندهی نماهای ساختمانی در دست اجراست و این مساله باید به تمام شهر تسری یابد و همه صاحبان خانه‌ها باید در ساماندهی نماها همراهی کنند چراکه نمای خانه حق عمومی همه شهروندان است.

قالیباف با بیان اینکه باید به معماری نمای ساختمان توجه شود، گفت: از این پس هرکسی حق ندارد هر نمایی که خواست انتخاب کند و جزییات نمای ساختمان باید در پروانه ساختمانی مشخص شود.