ثبت آگهی در اپلیکیشن‌های مخصوص درج آگهی از بهترین روش‌ها برای خرید و فروش کالاها و خدمات است. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توان با کمترین هزینه و حتی در بسیاری از موارد به‌صورت رایگان معامله کرد و همین کاهش هزینه یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش قابل‌توجه استفاده از آن‌هاست. البته بهره‌مندشدن از مزایای این اپلیکیشن‌ها و تجربه‌ی معامله‌ای پرسود منوط به داشتن آگاهی کافی درباره‌ی چگونگی ثبت آگهی در آن‌هاست. داشتن اطلاعات و تجربه در زمینه‌ی درج آگهی در اپلیکیشن‌های مخصوص این کار باعث می‌شود در زمان کوتاه‌تری به هدف مورد نظرتان دست پیدا کنید و از سویی بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین نکاتی که می‌توانند در ثبت آگهی مؤثر باشند بپردازیم.

ثبت آگهی

نکات مهم در ثبت آگهی در اپلیکیشن‌های درج آگهی

درنظرداشتن موارد زیر به شما کمک خواهد کرد با سهولت بیشتر و در زمانی کوتاه‌تر به هدف‌تان از درج آگهی برسید:

1- انتخاب عنوان مناسب برای آگهی

یکی از فاکتورهای مهم که بیننده پیش از اطلاع از محتوای آگهی آن را می‌بیند عنوان آگهی شما است. عنوان آگهی باید مفید و مختصر انتخاب شود و به‌صورتی باشد که با حداقل کلمات مفهوم و محتوای آگهی را به‌صورت کلی به مخاطب منتقل کند. بهتر است در عنوان آگهی از واژه‌هایی استفاده شود که مهم‌ترین نکات در محتوای آن را مشخص می‌کنند و به‌عبارت دیگر از کلمات کلیدی درست استفاده شود.

به‌عنوان مثال در ثبت آگهی معامله‌ی ملک رهن، اجاره، خرید یا فروش‌بودن معامله، آپارتمان یا ویلایی‌بودن ملک و متراژ ملک از جمله فاکتورهایی هستند که نقشی کلیدی دارند و بهتر است عنوان شامل آن‌ها باشد.

این نکته به‌ویژه در مواردی اهمیت بیشتری دارد که آگهی دارای ویژگی برتری نسبت به آگهی‌های مشابه باشد. مثلاً درصورتی‌که در منطقه‌ای که ملک شما واقع‌شده بیشتر آپارتمان وجود دارد، تأکید بر ویلایی‌بودن ملک در جلب نظر مخاطب نقش قابل‌توجهی خواهد داشت.

2- انتخاب تصاویر مناسب

تصاویر مناسب اهمیت بسیار زیادی در ثبت آگهی دارند. تجربه نشان داده‌است که آگهی‌های دارای تصویر بازدید به‌مراتب بیشتری نسبت به آگهی‌های بدون تصویر دارند. در بعضی از موارد، به‌عنوان مثال در فروش لوازم خانگی، نبود تصویر ارزش آگهی را به‌شدت کم می‌کند و باعث می‌شود مخاطب هیچ تمایلی به بازدید از آن نداشته باشد.

تصاویری که در درج آگهی استفاده می‌شوند باید متناسب با موضوع آگهی باشند و آن را به‌خوبی معرفی کنند. به‌عنوان نمونه درصورتی‌که قصد فروش یکی از لوازم آشپزخانه را در اپلیکیشن دارید، بهتر است تصاویر مختلفی از زوایای مختلف از دستگاه بگیرید و تلاش کنید با این تصاویر محصول را کاملاً به مخاطب معرفی کنید. نکات زیر در درج تصویر برای آگهی مفید خواهند بود:

    • سعی کنید در هر تصویر بخشی از کالا را نمایش دهید که در تصاویر دیگر آن را نشان نداده‌اید. بدین‌ترتیب می‌توانید با حداقل تعداد تصاویر کل کالا را به مخاطب معرفی کنید.

    • درباره‌ی کیفیت تصویر بی‌تفاوت نباشید و سعی کنید تصاویر را با دوربین باکیفیت و در نور مناسب بگیرید و تا جای امکان قاب‌بندی عکس را به‌صورتی انتخاب کنید که به‌غیر از کالای مورد نظر چیز دیگری در تصویر وجود نداشته باشد.

    • درصورت لزوم برای نشان‌دادن اندازه‌ی کالا در کنار آن یک خط‌کش، خودکار یا وسایل مشابه قرار دهید یا دست‌تان را هنگام گرفتن عکس در کالا آن بگذارید.

    • چنان‌چه کالا دارای عیب و نقصی است یک یا چند تصویر را به نمایش آن عیوب اختصاص دهید تا مخاطب را دچار اشتباه در تصمیم‌گیری و ایجاد مشکلات متعاقب آن برای خودتان نکنید.

3- دقت به متن آگهی

متن آگهی باید گویا باشد و مشخصات کالاها یا خدماتی که قصد معامله‌ی آن‌ها را دارید به‌طور کامل معرفی کند. درصورت نوشتن اطلاعات کامل در متن، مخاطب نیازی به تماس برای کسب اطلاعات بیشتر نخواهد داشت و این احتمال معامله‌ی سریع‌تر را افزایش می‌دهد.

بهتر است جملات با کلمات ساده و به‌شکل کوتاه نوشته شوند و تا جای امکان مشخصات کالا یا خدمات فهرست‌وار درج شوند. داشتن لحن دوستانه مؤثر است، اما تعریف بیش‌ازاندازه می‌تواند مخاطب را در خرید کالاها یا خدمات شما به شک بیندازد. مهم‌ترین نکاتی که بهتر است هنگام نوشتن متن آگهی به آن‌ها اشاره کنید شامل موارد زیر هستند:

    • مشخصات کالاها یا خدمات [مثل ابعاد، برند، دستمزد، تعرفه و ...]

    • ساعات تماس یا مراجعه

    • عیب‌ونقص‌های احتمالی کالاها

    • برتری‌های کالاها یا خدمات نسبت به موارد مشابه

    • محدوده‌ی ارائه‌ی کالاها یا خدمات درصورت لزوم

    • نکات جزئی‌ای که بر تصمیم‌گیری مخاطب در انجام معامله مؤثر هستند.

هنگام فروش کالاهای دست‌دوم درصورت لزوم هدف از درج آگهی را هم بیان کنید، اما بهتر است از ذکر علت‌هایی که معمولاً استفاده می‌شوند خودداری کنید. به‌عنوان مثال فروش به‌علت نبود جا یا مهاجرت در بسیاری از آگهی‌ها دیده می‌شوند و مخاطبان کمتر به این توضیحات توجه می‌کنند، مگر آن‌که بتوانید صدق گفته‌ی خود را به‌شکلی اثبات کنید.

4- درج قیمت مناسب

درج قیمت به مخاطب در تصمیم‌گیری سریع‌تر کمک می‌کند. بهتر است به‌جای استفاده از عبارت «قیمت توافقی» برای کالاها یا خدمات خود قیمت تعیین و امکان توافق بر سر قیمت را در متن آگهی ذکر کنید. در تعیین قیمت نکات زیر را درنظر داشته باشید:

    • قیمت را منصفانه انتخاب کنید تا کالاها یا خدمات‌تان سریع فروخته شوند.

    • درصورتی‌که قصد فروش کالاهای دست‌دوم را دارید ابتدا از قیمت دست‌اول آن کالا مطلع شوید.

    • تنها اگر واقعاً کالاها یا خدمات را زیر قیمت عرف تعیین می‌کنید عبارت «زیر قیمت» را در عنوان یا متن آگهی به‌کار ببرید.

    • قیمت کالاها یا خدمات مشابه در بسیاری از شرایط ملاک خوبی برای تعیین قیمت نیستند، به‌ویژه در مواردی که زمان زیادی از درج آگهی این کالاها و خدمات گذشته است. در چنین شرایطی بهتر است قیمت را کمتر از قیمت آن کالاها و خدمات تعیین کنید، چرا که فروش‌نرفتن آن‌ها بعد از گذشت زمانی نسبتاً زیاد به‌معنی واقعی‌نبودن قیمت تعیین‌شده است.

5- مشخص‌کردن مکان روی نقشه

در بعضی شرایط مشخص‌کردن موقعیت مکانی روی نقشه تأثیر قابل‌توجهی در انجام سریع‌تر معامله دارد. به‌عنوان مثال درصورتی‌که قصد ثبت آگهی معامله‌ی ملک را دارید بهتر است آدرس آن را دقیقاً روی نقشه مشخص کنید.

6- ذکر راه‌های تماس

اگرچه در بیشتر اپلیکیشن‌های درج آگهی لازم است پیش از ثبت آگهی شماره‌تلفن خود را وارد کنید و این شماره به مخاطبان نشان داده می‌شود، بهتر است درصورتی‌که راه‌های دیگری برای برقراری ارتباط با شما وجود دارد، آن‌ها را هم در پایان متن آگهی درج کنید. آی‌دی پیام‌رسان‌ها، شماره‌ی فکس، ایمیل و آدرس شبکه‌های اجتماعی نمونه‌هایی از این دست هستند.

سخن پایانی

در این نوشتار به نکاتی که می‌توانند در ثبت آگهی در اپلیکیشن‌های مخصوص درج آگهی مفید و مؤثر باشند پرداختیم. علاوه‌براین موارد بهتر است به‌یاد داشته باشید که صادق‌بودن با مخاطب یکی از شروط اصلی انجام یک معامله‌ی بی‌دردسر است و بهتر است هنگام درج آگهی از ذکر اطلاعات خلاف واقع خودداری کنید.

برای درج آگهی و تبلیغات خود می‌توانید از سامانه ثبت رایگان آگهی موسوم به «راگهی» استفاده کنید. درج آگهی در راگهی کاملاً رایگان می‌باشد و از شما فقط برای خدمات اضافی مثل آگهی ویژه و یا نردبان‌کردن آگهی هزینه اخذ می‌گردد. راگهی دارای نشان نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) از وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم‌چنین دارای نشان ساماندهی (نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال) و کد شامد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد. راگهی علاوه بر وب‌سایت دارای اپلیکیشن نیز می‌باشد که نسخه اندرویدی آن را می‌توانید از Google Play و یا کافه بازار دریافت کنید.