همه ساله ایران گردشگران زیادی را برای تفریح و تجارت راهی شهرهای استانبول و دبی می کند. شهرهایی که بخاطر بناها، سواحل، موزه ها، امکانات و تفریحات عالی شان مقاصدی محبوب در دنیا هستند.

اما یکی از دلایل سفر به این دو شهر سواحل زیبای آن هاست. در ادامه چند مورد از دیدنی ترین سواحل این دو شهر که از بهترین تفریحات دبی و مکان های دیدنی استانبول هستند را برای شما منتشر خواهیم کرد تا آن ها را مقایسه کنید.

ضمنا برای آشنایی بیشتر با شهرهای دبی و استانبول می توانید به سایت توریستگاه و بخش راهنمای سفر مراجعه نمایید.

 

سواحل دبی

 

1- کو بیچ

سرگرمی کو بیچ شهر امارات متحده عربی کشور دبی

کُو بیچ به میهمانان جمیرا و ساکنان دبی، یک محوطه ساحلی هیجان انگیز با چشم انداز نفس گیر خلیج فارس و برج العرب نمادین جمیرا و مکانی جدید برای لذت بردن در طول شبانه روز را ارائه می دهد. کُو بیچ با ساحل دست نخورده اش که با شن های سفید نرم در حاشیه دریا کشیده شده است، آب تمیز اقیانوس و فضای بازی برای استراحت، امکاناتی را در اختیارتان قرار خواهد داد که بهشتی از آرامش هستند. کجا بهتر از رُز بار برای تماشای غروب آفتاب خواهد بود، درحالیکه مشغول نوشیدن هستید. همچنین رستوران کُو بیچ طعم اصیل مدیترانه ای تهیه شده از مواد تازه را سرو می کند و قول می دهد که میهمانان عزیزش را به سفری از جنوب فرانسه تا ایتالیا با غذاهای مخصوصشان ببرد. غذاهای گریل شده دریای عالی، پاستاهای خوشمزه خانگی و مجموعه از غذاهای مخصوص گیاه خواران که با مهارت تمام تهیه شده اند، تنها بخشی از این سفر می باشد.

 

2- نیکی بیچ

سرگرمی نیکی بیچ شهر امارات متحده عربی کشور دبی

ساحل نیکی با معماری و طراحی مدرن و شیک، به همراه دکوراسیونی تمام سفید همانند دیگر شعبش در سراسر جهان پذیرای شماست. این ساحل از میهمانان خود با تخت های عجیب و با شکوه، منویی منحصر به فرد پر از غذاهای خوش طعم، مهمانی های مجلل، سرگرمی های استثنایی و چشم انداز خیره کننده خلیج فارس دعوت به عمل می آورد. ساحل نیکی دبی غذاهایی که در تهیه آنها از سراسر جهان الهام گرفته شده است را با طعم و ادویه های مخصوص که هر کدام معرف کشور خاصی است، نظیر سالادهای خوشمزه، سوشی های ابتکاری، غذاهای اصیل دریایی و مرغ هایی که به آرامی گریل شده اند را ارائه می دهد. امکانات دیگری که در این ساحل برای شما در نظر گرفته شده اند شامل یک استخر تفریحی بزرگ، یک بار در درون استخر، کلبه های باز و سرپوشیده و همچنین وی آی پی و یک تراس چهار طبقه ای وی آی پی می باشند. لازم به ذکر است که بر طبق قوانین این تفریحگاه میهمانان زیر 21 سال اجازه استفاده از امکانات استخر را ندارند و کارت شناسایی معتبر در هنگام ورود مورد نیاز است.

 

3- برستی بیچ

سرگرمی برستی بیچ شهر امارات متحده عربی کشور دبی

اگر می خواهید روز خود را در ساحل بگذرانید، هیچ مکانی بهتر از بَرَستی بیچ صاحب جوایز برای سپری کردن روزتان نخواهد بود. بَرَستی میکسی از موسیقی های برتر، غذاهای خوشمزه و کوکتل های عالی را با پس زمینه دبی مارینا ارائه می دهد. اگر پس از غروب آفتاب مایل به ترک این ساحل نبودید، می توانید همچنان در این مکان به جشن و پایکوبی به همراه بهترین دی جی های جهان بپردازید. با ورود به این ساحل و گذراندن روزی پر از هیجان متوجه خواهید شد که چرا بَرَستی بیچ هر ساله به عنوان یکی از محبوب ترین نقاط دبی باقی مانده است. از ساعت 4 بعدازظهر تا 7 عصر برنامه ساعت شادمانی می باشد. آیا به این نکته اشاره شد که ورود به این ساحل رایگان است؟ لطفاً توجه داشته باشید که بر طبق قوانین این ساحل آخرین پذیرش در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 2 بعدازظهر و در دیگر روزها 1 بعدازظهر می باشد. همچنین ماموران امنیتی ساحل مجاز به بازرسی کیف ها در هنگام ورود می باشند. افراد زیر 21 سال مجاز به پذیرش هستند اما به شرطی که در تمام ساعات به همراه والدین خود باشند و در ساعت 23 ساحل را ترک کنند. به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در هنگام ورود الزامیست و بَرَستی هیچ مسولیتی را در قبال گم شدن اشیا، خرابی وسایل یا جراحت افراد متقبل نخواهد بود. به منظور علل بهداشتی این مکان از پذیرفتن حیوانات خانگی معذور است. مدیریت این ساحل قادر خواهد بود در هر زمانیکه مایل بود بدون داشتن دلیل از شما بخواهد که این مکان را ترک کنید و نکته مهم دیگر اینکه آوردن هرگونه غذا و نوشیدنی به داخل این مجموعه مجاز نیست.

 

4- فور بای فور بیچ

سرگرمی فور بای فور بیچ شهر امارات متحده عربی کشور دبی

این ساحل عمومی که کنار پارک ساحلی جمیرا واقع شده است، برای آندسته از عزیزانی که برنامه یک پیک نیک را داراند انتخابی عالی می باشد. نام این ساحل هم به دلیل اینکه خودروها، البته بیشتر خودروهای شاستی بلند (4x4) دارای دسترسی به آن می باشند فور بای فور است. با توجه به این امر این ساحل مکانی مناسب برای پیک نیک و گرفتن جشن بدون طی مسافتی طولانی خواهد بود. قسمت چپ ساحل نیز منحنی به شکل خلیج داشته و فضایی خوب برای قدم زدن است. در این ساحل هیچ سرویس بهداشتی و یا رستورانی موجود نیست، به همین منظور بهتر است که تمام مایحتاج، اعم از نوشیدنی و خوراکی خود را همراه داشته باشید.

 

5- ساحل وان اند اونلی رویال میراژ

سرگرمی ساحل وان اند اونلی رویال میراژ شهر امارات متحده عربی کشور دبی

اگر می خواهید تجمل و کلاس را ببینید، هیچ کجا بهتر از وان اَند اونلی رویال میراژ نیست. البته این مکان یک بیچ کلاب واقعی نیست، بلکه ساحلی زیبا و اختصاصی به طول یک کیلومتر می باشد که متعلق به وان اَند اونلی رویال میراژ ریزورت است. دسترسی به این ساحل دوست داشتنی و لوکس در زمانیکه هتل پر می باشد کار چندان ساده ای نیست ولی برای آندسته از افرادی که شانس ورود به آن را پیدا می کنند (با رزرو قبلی) استفاده از استخر و همچنین آب و حوله رایگان بسیار لذت بخش خواهد بود. این نکته نیز قابل اشاره است که برای میهمانانی که از بیرون به این ساحل می آیند امکانات مربوط به تعویض لباس موجود نیست ولی ورزش های آبی متعددی از اسکی روی آب گرفته تا قایق های تندرو با پرداخت هزینه اضافی 140 تا 600 درهم موجود می باشد. همچنین بیچ بار اَند گریل و جِتی لانج دو مکان ساکت در این ساحل است.

 

6- برج بیچ

سرگرمی برج بیچ شهر امارات متحده عربی کشور دبی

ساحل برج با چشم اندازی سراسرنما از محیط و اطراف برج العرب یکی دیگر از سواحل مشهور و طولانی شهر زیبای دبی می باشد. این ساحل با داشتن تورهای متعدد والیبال ساحلی و یک فضای بازی بزرگ برای انجام ورزش های مختلف نقطه ای محبوب برای ورزش دوستان است. فوتبال در این ساحل یکی از ورزش های پرطرفداری بوده و یک مسیر پیاده روی برای کسانیکه برای قدم زدن و یا پیاده روی به این ساحل عزیمت می کنند ساخته شده. همچنین در کنار موارد ذکر شده فعالیت های دیگر و اغذیه فروشی هایی برای رفاه حال بیشتر شما عزیزان در نظر گرفته شده است. پس لوازم خود را جمع کنید و یک روز پر از آرامش را در این ساحل بگذرانید.

 

سواحل استانبول

 

۱- ساحل بورشت

سرگرمی ساحل بورشت شهر ترکیه کشور استانبول

ساحل بورشت یکی از مشهورترین سواحلی است که در طول کرانه دریای سیاه واقع شده است و متعلق به دانشگاه بُگازِسی می باشد. این ساحل که ظاهراً بی پایان است دارای چترهای ساحلی، یک بار و فضایی برای انواع ورزش های ساحلی است. ساحل بورشت باعث خواهد شد که حس کنید کیلومترها از شهر فاصله دارید. مطمئن باشید که در این ساحل خسته و کسل نخواهید شد چرا که می توانید از دریا لذت ببرید، والیبال ساحلی بازی کنید، با صرف یک غذای سبک و یا نوشیدنی در یکی از کافه ها یا بار آرام شوید و یا به جشن های ساحلی بعد از ظهرها بپیوندید. در اینجا اصلاً متوجه گذشت زمان نخواهید شد.

 

۲- ساحل دالیا

سرگرمی دالیا شهر ترکیه کشور استانبول

ساحل دالیا که یکی دیگر از سواحل دوست داشتنی است در خلیج کوچک دِمیرجیکوی قرار دارد. این ساحل مخصوص کسانی است که معتقدند یک روز در ساحل می بایست آرامش بخش و دور از هیاهو باشد. هرچند که دالیا به اندازه کافی بزرگ است که بتوان گوشه ای خلوت و خصوصی در آن یافت و به اندازه کافی سبز است که دوست داران طبیعت از آن لذت ببرند، اما هنوز می توان در آن به فعالیت های فیزیکی پرداخت. در اینجا فضاهایی به راهپیمایی اختصاص داده شده است و همچنین قایق های پدالی و کانو (نوعی قایق) نیز موجود هستند. کسانی که به این ساحل می آیند می توانند به والیبال ساحلی و یا موج سواری بپردازند. غذا و نوشیدنی ها از محصولات منطقه ای تهیه می شوند و منوی ماهی گزینه ای عالی برای به پایان رساندن روزتان است. این ساحل حدوداً ۲۰ کیلومتر با استانبول فاصله دارد و مابین منطقه کیلیوس و دِمیرجیکوی واقع شده است.

 

۳- ساحل نان استاپ

سرگرمی ساحل نان استاپ شهر ترکیه کشور استانبول

در این ساحل که نامش به معنی بدون توقف است فعالیتها بدون وقفه در حال انجام هستند. ورزش های آبی، والیبال ساحلی، تنیس، بسکتبال، جشن های ساحلی در شب و کنسرت ها تنها بخشی از این فعالیتها هستند. این ساحل دارای یک رستوران، یک بار ساحلی و یک بار تراس است. همچنین افراد فعال از جت اسکی، بنانا، قایقرانی و قایق پدالی لذت خواهند برد.

 

۴- ساحل سولار

سرگرمی ساحل سولار شهر ترکیه کشور استانبول

ساحل سولار با فضایی بیش از ۳۰ هزار متر مربع یکی از بزرگترین سواحل خصوصی و فضاهای باز مخصوص اجرای برنامه است. ساحل سولار با ساحلی گران، صحنه های اجرای نمایش و کنسرت و فعالیتهای ورزشی بی پایانش از لحظه ورود تا خروجتان شما را سرگرم خواهد کرد. این ساحل طولش یک کیلومتر است و این بدین معناست که می تواند با بهترین کلوب های ساحلی آنتالیا یا ازمیر رقابت کند. همچنین کلوب ساحلی دارای یک بار ساحلی، سولار بار، محوطه باربیکیو، ۶ بار دیگر و ۴ محوطه غذاحوری اضافی که در طول اجرای برنامه های خاص قابل استفاده هستند، کلوب کودکان برای خانواده هایی که کودکان خود را به همراه دارند، صندلی های مخصوص آفتاب و پشتی برای ۳۰۰۰ میهمان، ۹ تراس مخصوص حمام آفتاب و البته دوش و رختکن می باشد. افراد ورزش دوست می توانند در موج سواری، جت اسکی، بنانا و تیوپ سواری شرکت کنند.

 

۵- ساحل گلدن

سرگرمی ساحل گلدن شهر ترکیه کشور استانبول

ساحل گلدن در قلعه رومِلی جاییکه دریای مرمره و دریای سیاه به هم می رسند واقع شده است. در این ساحل فعالیت های بسیاری نظیر والیبال ساحلی، قایق پدالی، دیوار صخره نوردی، زمین مینی گلف و جاده پیاده روی وجود دارد. رستوران ساحلی، قهوه خانه، اسنک با و بار ساحلی در طول روز در خدمت شما هستند. شما می توانید غذاهای بین المللی و یا غذاهای دریایی میل کنید و در هنگام غروب آفتاب در بار ساحل یک کوکتل بنوشید. کسانی که مایلند شب را در ساحل بمانند می توانند یکی از ۲۶ خانه ییلاقی و یا هتل بوتیک را انتخاب کنند. ساحل رسماً از ساعت ۸ صبح باز می باشد ولی بسته نمی شود به همین علت برای آنان که دوست دارند دیرقت شنا کنند بسیار عالیست.

 

۶- ساحل ترو بلو

سرگرمی ساحل ترو بلو شهر ترکیه کشور استانبول

ساحل تُرو بلو چشم انداز زیبایی به دریا دارد. شما می توانید جزایر و قایق های ماهی گیری را از کالامیس مارینا ببینید و همچنین نظاره گر غروب زیبای آفتاب باشید. تُرو بلو ساحل شنی زیبا، استخر، رستوران و بارهای بسیار خوبی به همراه اجراهای زنده دارد. در وسط باغچه ای یک بار خوب که کوکتل های خوشمزه ای سرو می کند قرار دارد. ساحل تُرو بلو یکی از سواحل محبوب استانبول است و در طول تابستان در آن کنسرت و برنامه های زنده دیگری برگذار می شود. تُرو بلو محبوب ترین کلوب ساحلی استانبول است که طراحی داخلی زیبا، چشم انداز بی همتای دریا و منویی فراتر حد از انتظار دارد.

 

منبع: www.touristgah.com