فیلر لب یا تزریق لب این روزها روشی بسیار رایج شده است. در حقیقت، طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، در سال 2017 حدود 2.7 میلیون تزریق پوستی انجام شده است. این روش غیر تهاجمی می تواند در مدت زمان 15 دقیقه لب های شما را پر کند و حجم دهد. از آنجا که تزریق لب کم ترین زمان ریکاوری را دارد، می توانید در کمترین زمان ممکن، شاهد زیبایی و حجم دهی لب های خود باشید.

 فیلر لب چگونه انجام می شود؟

فیلر در واقع از جنس هیالورونیک اسید است. میزان حجم مصرفی با توجه به سطح لب و میزان نتیجه ی مورد نظر شما تعیین می شود. پزشک شما در جلسه ی مشاوره در مورد این موضوع با شما صحبت خواهد کرد. ژل ها در یک سرنگ از پیش پر شده قرار دارند. هنگامی که ژل به لب تزریق می شود، لب را پر می کند و به آن ها حجم می دهد.

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

این روش سریع و نسبتاً بدون درد است. برخی افراد با هر تزریق احساس نیشگون می کنند و احتمالاً لب های شما بعد از تزریق به لمس حساس شوند. بیشتر فیلر های هیالورونیک اسید استفاده شده حاوی ماده ی بی حسی به نام لیدوکائین هستند که در هنگام تزریق ناراحتی را به حداقل می رسانند. حدود 20 دقیقه قبل از تزریق، بی حسی موضعی روی لب ها اعمال می شود که مانند وازلین است و به حداقل رساندن درد و ناراحتی کمک می کند. بعد از تزریق، پزشک به شما یخ می دهد تا به کاهش تورم کمک کند. بلافاصله پس از تزریق فعالیت های قبلی را می توانید از سر بگیرید. اکثر افراد حداقل میزان کبودی و قرمزی را تجربه می کنند.

عوارض تزریق لب چیست؟

فیلرهای پوستی از نظر FDA تأیید شده و برای تزریق بی خطر هستند. احتمال کمی برای عفونت وجود دارد، اما عوارض شدید ناشی از فیلرهای پوستی بسیار نادر می باشد. با توجه به اینکه هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در پوست یافت می شود، واکنش آلرژیک به فیلرهای هیالورونیک اسید رخ نمی دهد. اگر دچار التهاب در لب های خود شدید، برای از بین بردن ورم لب ناشی از تزریق ژل می توانید از آناناس، قرص های ویتامین C، کمپرس سرد (در ساعات اولیه بعد از تزریق ژل) و سپس کمپرس گرم(در روزهاى ابتدایى بعد از تزریق ژل) استفاده نمایید.

ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

 شما نتایج حاصل از تزریق فیلر لب را فوراً مشاهده خواهید کرد، اما حدود 20 درصد از آنچه در ابتدا مشاهده می کنید، تورم است. تأثیر کامل فیلر پس از چهار هفته با کاهش تورم مشاهده می شود و فیلر در پوست یکپارچه می شود. اگرچه ممکن است نتیجه طولانی باشد، اما دائمی نیست. تزریق لب حدود نه تا 18 ماه ماندگاری دارد.

قبل از تزریق چه کاری باید انجام دهم؟

  •  از مصرف هر چیزی که می تواند خون شما را رقیق کند، مانند: ایبوپروفن، آسپرین یا مکمل های گیاهی، خودداری کنید. این مواد باعث کبودی بیشتر می گردند.
  • اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید، فیلر لب می تواند آن را تحریک کند، بنابراین یک داروی ضد ویروس معمولاً چند روز قبل تجویز می گردد.

 اگر از نتایج تزریق ژل راضی نباشم، چه می شود؟

نکته خوب در مورد فیلر های اسید هیالورونیک این است که اگر شما از لب های خود به هر دلیلی راضی نباشید، متخصص پوست می تواند آنزیم پاک کننده ای به نام هیالورونیداز را تزریق کند که باعث حل شدن فیلر آن هم فقط ظرف چند دقیقه می شود.

آیا از فیلر برای موارد دیگر زیبایی نیز استفاده می شود؟

بله همانطور که در مقاله ی قبلی من در سایت بیتوته نیز گفتم، برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم نیز می توان از فیلر کمک گرفت. همچنین نوعی فیلر به نام پروفایلو وجود دارد که برای از بین بردن چروک روی پوست دست بکار می رود.

بهترین مارک تزریق ژل لب کدام است؟

توجه داشته باشید که استفاده از برندهای مرغوب و دارای تاییدیه وزارت بهداشت، مانع از گوله گوله شدن ژل و همین طور ماندگاری بیشتر آن می شود.  ژوویدرم (Juvederm) و رستیلن (Restylane) دو مارک معروف تزریق ژل هستند که در جدول زیر مقایسه شده اند:

 

Restylane

Juvederm

نوع پروسه

غیر جراحی (غیر تهاجمی)

غیر جراحی (غیر تهاجمی)

درد

به کمک لیدوکائین، تزریق دردناک نیست.

این محصول نیز حاوی لیدوکائین می باشد تا درد و ناراحتی را کاهش دهد.

مدت زمان ماندگاری

حدود 10 ماه

حدود 1 سال

نتایج مورد انتظار

نتایج درمان چند روز پس از تزریق مشاهده می شود. چند ماه دوام دارند اما کمتر از یک سال

نتایج بلافاصله پس از تزریق مشاهده می شود. کمی بیشتر ماندگاری دارند(حدود یک سال)

چه افرادی باید از این روش خودداری کنند

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، از انجام این تزریق خودداری کنید:

حساسیت به مواد اصلی مورد استفاده، بارداری یا شیردهی، داروهایی که شما را در معرض عفونت ها قرار می دهند، سابقه بیماری های پوستی یا اختلالات خونریزی دهنده. در صورت وجود هر یک از این شرایط با پزشک خود مشورت کنید. این درمان برای افراد بالای 21 سال طراحی شده است.

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، از انجام این تزریق خودداری کنید:

حساسیت به مواد اصلی مورد استفاده، بارداری یا شیردهی، داروهایی که شما را در معرض عفونت ها قرار می دهند. در صورت وجود هر یک از این شرایط با پزشک خود مشورت کنید. این درمان برای افراد بالای 21 سال طراحی شده است.

زمان ریکاوری

به هیچ زمان ریکاوری نیاز ندارد، اما اگر کبودی یا تورم رخ دهد، ممکن است چند روز طول بکشد تا از بین بروند.

به هیچ زمان ریکاوری نیاز ندارد، اما اگر کبودی یا تورم رخ دهد، ممکن است چند روز طول بکشد تا از بین بروند.

برای مشاوره در زمینه انتخاب بهترین برند تزریق ژل لب و دیدن نمونه کارهای بیشتر می توانید به وب سایت دکتر گیتا مجیدزاده ( https://drmajidzadeh.com/ ) مراجعه کنید.