رییس جمهوری آمریکا برای نشان دادن بازگشت نظم و امنیت به کشور قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ماه نوامبر (آبان) تصمیم به اعزام نیروهای بیشتر سرکوبگر نظامی به شهرهای مختلف دارد.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ به طور فزاینده‌ به سمت تصمیم‌های ایجاد خشونت و هرج و مرج گرایش پیدا کرده است زیرا می‌کوشد جو بایدن رقیب دموکراتیک خود را به عنوان ضد پلیس نشان دهد.

ای بی‌سی نیوز به نقل از سه منبع خود نوشت: ترامپ قرار است روز چهارشنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید اعزام بیشتر نیروها را اعلام کند. بر اساس برنامه جدید ترامپ قرار است از نیروهای فدرال اف بی‌آی و سرویس مارشال آمریکا برای مقابله با جرم و خشونت استفاده شود.

تاکنون کاخ سفید این خبر را تایید نکرده است، اما یک مقام آگاه تصمیم ترامپ برای اعزام نیروهای ویژه و فدرال به شیکاکو و آلبوکرکی را تایید کرد.

تمرکز دولت ترامپ در روزهای اخیر روی پورتلند بوده جایی که هفته‌ها شاهد اعتراضات علیه نژادپرستی سیستمی در پلیس بوده است. در چند روز گذشته، ماموران فدرال وزارت امنیت داخلی و کلانتری‌های ایالات متحده، با ماشین‌های بدون نشان، معترضان را از خیابان بیرون کشیده‌اند بدون اینکه توضیح دهند چرا، در برخی موارد آنها را بازداشت و در موارد دیگر به آنها اجازه می‌دهد که بروند.

هفته گذشته نیروهای پلیس فدرال به دستور ترامپ به برخی شهرهای آمریکایی از جمله پورتلند و سیاتل اعزام شدند. بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می‌ (پنجم خرداد ماه) پس از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.