تارنمای پلیتیکو دوشنبه شب به نقل از یک منبع آگاه ‌نوشت: دستور انجام آزمایش کرونا برای کارکنان دفتر اجرایی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا صادر شده است.

این نشریه افزود:‌ صدور این فرمان پس از آن انجام می‌شود که شماری از شخصیت‌های مهم کاخ سفید از جمله رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی ترامپ به تازگی دچار ویروس کرونا شده‌اند.

یک مقام کاخ سفید در همین رابطه گفت: سیاست جدید بخشی از تلاش‌های مداوم برای حمایت از سلامت و ایمنی کل مجتمع کاخ سفید است.

به گفته این مقام آمریکایی، طرح انجام آزمایش کرونا از کارکنان کاخ سفید برای چندین ماه به صورت انتخابی و راندوم صورت می‌گیرد و هیچ اجباری در این کار نیست.

کاخ سفید قبلاً علاوه بر ترامپ و مایک پنس معاون وی مرتبا از افرادی که با این دو شخصیت از نزدیک در تماس هستند آزمایش کرونا می‌گرفته است.

کاخ سفید دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد: «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به کرونا مبتلا شده است.

ابتلای اوبرایان به کرونا در حال اعلام می‌شود که وی چند روز پیش به پاریس سفر و با همتایان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی خودش دیدار کرد.

وی یکی از افراد ارشد در حلقه نزدیکان ترامپ است که به کرونا مبتلا می‌شود.

«کتی میلر» سخنگوی مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا نیز ماه مه (خرداد) به کرونا مبتلا شده بود.

آمریکا بالاترین آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این ویروس را در جهان دارد.

بیش از چهار میلیون و ۸۲۷ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و حدود ۱۵۸ هزار نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.