پارکت و کاغذ دیواری دو پوششی هستند که این روزها برای کف و همچنین دیوار ساختمان های مسکونی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و  در صورتیکه تناسب میان آنها با یکدیگر برقرار شود در نتیجه میتوانند جلوه ظاهری بسیار زیبایی را نیز ایجاد کنند. در این مطلب قصد داریم تا 5روش برای روشن تر کردن محیط با استفاده از پارکت و کاغذ دیواری  را به شما و به طور خلاصه شرح دهیم تا بتوانید کاغذ دیواری و همچنین پارکتی را انتخاب کنید که تناسب کاملی را میان یکدیگر برقرار میکنند و جلوه ظاهری خاصی را پدید می آورند.

یکی از 5 روش برای روشن تر کردن محیط با استفاده از پارکت و کاغذ دیواری انتخاب و خریداری کاغذ دیواری ها و همچنین پارکت های با رنگ روشن برای فضاهای کوچک میباشد. یکی از اشتباهاتی که ممکن است خریدار در انتخاب پارکت و کاغذ دیواری برای اتاق با آن مواجه شود انتخاب پوشش های تیره رنگ میباشد. تیره بودن کاغذ دیواری و همچنین پارکت شاید برای فضاهای بزرگ و همچنین نورگیر مناسب باشد اما توجه داشته باشید زمانی که شما پارکت و کاغذ دیواری را از نوع تیره برای فضای کوچک و اتاق ها انتخاب میکنید به جای آنکه فضا را باز تر و زیبا تر کنید بالعکس آنرا تاریک تر و کوچک تر خواهید نمود.

کاغذ دیواری

1- انتخاب پارکت و کاغذ دیواری بدون طرح و ساده یکی از روش های روشن تر کردن محیط

در صورتیکه فضای کمی را در اختیار دارید و قصد دارید تا کف و دیوار آنرا با  پارکت و کاغذ دیواری بپوشانید باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب رنگ های روشن به طرح به کار رفته بر روی آنها نیز توجه داشته باشید. استفاده از کاغذ دیواری و پارکت هایی که بدون طرح هستند برای بزرگ تر جلوه دادن فضای اتاق کاملا ایده آل و مناسب هستند. برخی از کاغذ دیواری ها و پارکت ها از نوع طرح دار تولید میشوند که در این بین برخی طرح های بسیار شلوغی نیز دارند که بهتر است برای روشن تر شدن فضا از این دسته کاغذ دیواری ها و همچنین پارکت ها استفاده نکنید. کاغذ دیواری ها و همچنین پارکت های با طرح ساده بهترین گزینه برای فضاهای کوچک هستند پس به یاد داشته باشید که از این نوع کاغذ ها و پارکت ها استفاده نمایید تا نتیجه بهتری نیز دریافت کنید.

2- کاغذ دیواری روشن و تیره اگر در جای مناسب به کار روند میتوانند فضایی روشن را ایجاد کنند

استفاده از کاغذ دیواری  و همچنین پارکت های با رنگ روشن مطمئنا میتوانند در روشن تر شدن فضا نقش مهمی داشته باشند اما در صورتیکه به رنگ های تیره نیز علاقمند هستید میتوانید با ترکیب رنگ های روشن و تیره فضایی دلخواه و روشن را ایجاد کنید. اگر کاغذ دیواری و یا پارکت هایی را با رنگ گرم انتخاب کنید میتوانید علاوه بر اینکه به رنگ دلخواه خود برسید  به روشن تر شدن فضای موجود نیز تا حد زیادی کمک کنید. رنگ هایی نظیر کرم و همچنین قهوه ای روشن علاوه بر اینکه تا حدی تیره تر از رنگ هایی همچون سفید هستند در روشن تر شدن فضای موجود نیر نقش مهمی داشته باشند. همچنین در صورتیکه بتوانید میان کاغذ ها و پارکت های تیره و روشن تناسب بر قرار کنید فضای مد نظر تا حد زیادی روشن تر خواهد شد.

پخش کاغذ دیواری

3- کاغذ دیواری و پارکت های با طرح ها و رنگ های متنوع را برای هر بخش از منزل انتخاب کنید

اگر ساختمانی با متراژ بالا را در اختیار دارید نیازی نیست تا کل سازه را با یک نوع پارکت و کاغذ دیواری را بپوشانید و پیشنهاد میشود تا کاغذ دیواری و همچنین پارکت های متنوع را انتخاب و خریداری کنید تا فضایی دل باز تر و روشن تر داشته باشید. انتخاب یک نوع پارکت و یک نوع کاغذ دیواری برای تمامی بخش ها و آن هم در رنگ تیره و یا حتی کمی تیره میتواند منجر به تاریک شدن فضای موجود شود . برای اینکه بتوانید پارکت و کاغذ دیواری های تیره را به نحوی اجرا کنید که بتواند از تیره شدن فضا جلوگیری شود و همچنین فضایی روشن را ایجاد نمایید بهتر است تا میان پارکت ها و همچنین کاغذ دیواری ها از لحاظ رنگ و طرح تمایز قائل شوید. در ضمن این کار میتواند علاوه بر روشن تر شدن محیط از کسل شدن فضا در گذر زمان نیز جلوگیری بعمل آورد.

پارکت

4- در فضاهای نور گیر دست شما برای انتخاب کاغذ و پارکت بازتر خواهد بود

نورگیر بودن فضا در انتخاب پارکت لمینت و همچنین کاغذ دیواری بسیار مهم است و دیگر نیازی به سخت گیری در انتخاب پارکت و یا کاغذ دیواری وجود نخواهد داشت. معمولا فضاهایی که نورگیر خوبی ندارند نمیتوانند گزینه خوبی برای انتخاب پارکت و کاغذ دیواری های تیره باشند زیرا باعث تاریک تر شدن فضای موجود میشوند اما فضاهای نور گیر و فضاهایی که پنجره های زیادی در آنها وجود دارد از بهترین گزینه ها برای استفاده از پارکت و همچنین کاغذ دیواری های تیره هستند.بخصوص اگر نور موجود در فضا بسیار زیاد است پس دیگر هیچ مشکلی برای استفاده از پوشش های تیره وجود نخواهد داشت و حتی میتواند جلوه خاصی را نیز پدید آورد.

5- علاوه بر ایجاد تناسب میان پارکت و کاغذ به تناسب میان این پوشش ها و دیگر اجزای دکوراسیون نیز توجه داشته باشید

باید توجه داشته باشید که بعد از ایجاد تناسب میان پارکت و همچنین کاغذ دیواری  به تناسب میان این پوشش ها و همچنین دیگر اجزای دکوراسیون داخلی نیز توجه کنید. اگر تناسب میان پارکت و کاغذ دیواری را ایجاد کردید اما به تناسب آنها با دیگر اجزا اهمیت ندهید در این صورت دکوراسیونی زیبا و ایده آل و همچنین روشن نخواهید داشت. به طور مثال ممکن است شما بهتری و متناسب ترین کاغذ دیواری و پارکت را انتخاب و فضای روشنی را نیز ایجاد کردید اما با  انتخاب و بکارگیری دیگر اجزای دکوراسیون در طرح ها و رنگ های تیره و نا مناسب ممکن است تمامی زحمات خود را هدر دهید و نتوانید به آنچه که مد نظر داشتید دست یابید.

دکورآفیس

برای خرید بهترین کاغذ دیواری و پارکت به سایت ما مراجعه کنید:

decoroffice.net