تقوی 7 مرداد در نشست بررسی طرح‌های توسعه اقتصادی استان اردبیل اظهار کرد: در سه ماهه امسال 33 هزار و 548 تن کالا به ارزش 32 میلیون دلار از گمرکات استان اردبیل صادر شده است.

وی با اشاره به کاهش 4 درصدی وزن کالاهای صادراتی خاطرنشان کرد: در بهار امسال گمرک استان اردبیل سعی کرد تا در کنار صادرکنندگان شرایط سهل و وضعیت مناسبی را برای رونق صادرات ایجاد کند.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل میزان واردات استان را نیز 4 هزار و 309 تن انواع کالاهای سرمایه‌ای اعلام کرد و گفت: ارزش این کالاهای وارداتی 6 میلیون دلار بوده است که به نسبت سال گذشته از نظر وزن 78 درصد و از نظر ارزش نیز 59 درصد کاهش واردات استان به ثبت رسیده است.

تقوی بازهای هدف صادراتی استان را عراق، آذربایجان، ترکیه، امارات و گرجستان اعلام کرد و گفت: واردات کالاها به استان اردبیل از کشورهای ایتالیا، روسیه، ترکیه و گرجستان اتفاق افتاده است.

وی کالاهای صادراتی استان را نیز یادآور شد و بیان کرد: سیب‌زمینی، سیمان، شیشه، تره‌بار و موادغذایی جزو محصولات صادراتی استان بوده است.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال محصولات وارداتی استان ماشین‌آلات، نهاده‌های دامی، کاغذ و مقوا بوده است.