دکتر سید فرزاد جلالی در حاشیه جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: تعداد افرادی که در مراکز درمانی بابل به عنوان مبتلایان مشکوک به کرونا بستری هستند به  ۳۰۳ بیمار نفر رسیده است که نسبت به ۸۰ روز گذشته که تعداد ۶۰ بیمار بستری داشتیم، بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۴۳ کودک با علائم مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند تاکنون در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا بستری شدند که ۱۲۵ کودک  با حال عمومی خوب ترخیص شده اند و هم اکنون ۱۸ کودک بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیمارستان های روحانی، یحیی‌نژاد، بهشتی و کودکان امیرکلا مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند، گفت: بیش از ٤٠ درصد تخت‌های بابل به بیماران مبتلا به کووید۱۹ اختصاص دارد که ممکن است افزایش یابد.

جلالی خاطرنشان کرد: بیش از ٢٨ هزار بیمار مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند تاکنون به مراکز درمانی و کلینیک های بابل مراجعه کردند و ۳۵۲۰ بیمار کرونایی هم از بیمارستان های بابل ترخیص شده اند.

وی افزود: طبیعتا بیمارستان های بابل در آمادگی کامل به سر می‌برند اما اگر تعداد بیمارانی که نیاز به بستری دارند به شدت زیاد شود مسلما توان کادر درمان بیمارستان ها کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش می دهد، تصریح کرد: خدمت رسانی به بیماران کرونایی با جدیت ادامه دارد و کادر درمانی با تمام وجود در حال جانفشانی است.

جلالی گفت: از مردم تقاضا می کنم که کرونا و استفاده از ماسک و سایر توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند. 

وی افزود: ماسک می تواند همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از ٩٠ درصد در پیشگیری از بیماری موثر باشد.