به گزارش پارس به نقل از فارس، در پی ادامه ناآرامی‌ها در ایالت میسوری آمریکا و شهر فرگوسن در سالگرد قتل «مایکل‌ براون» نوجوان سیاه‌پوست، در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام شد.

آسوشیتدپرس اعلام کرد که «استیو  استنگر» رئیس‌پلیس سنت لوئیس پس از اینکه یک نوجوان 18 ساله در جریان تظاهرات سالگرد براون هدف گلوله پلیس قرار گرفت و موج خشونت‌ها در فرگوسن  افزایش یافت، در شهر فرگوسن حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

استنگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: « خشونت‌های اخیر در جامعه‌ای که در طول یک سال گذشته تلاش خستگی‌ناپذیری برای بازسازی و تبدیل شدن به جامعه‌ای قوی‌تر داشته است، قابل تحمل نیست. با توجه به خشونت‌های ‌ شب گذشته و ناآرامی ها در شهر فرگوسن و امکان آسیب رسیدن به افراد و دارایی‌ها، من به عنوان رئیس پلیس از اختیارات خودم استفاده می‌کنم و حالت فوق‌العاده اعلام می‌کنم.»

مأموران پلیس فرگوسن ایالت «میسوری آمریکا روز گذشته اعلام کردند که در اعتراضات به مناسبت اولین سالگرد قتل نوجوان سیاهپوست تیراندازی صورت گرفته و احتمالاً تلفاتی هم داشته است.

9 آگوست سال 2014، «دارن ویلسون» پلیس سفیدپوست آمریکایی «مایکل براون» را کشت. این افسر سفید پوست مدعی شد این جوان 18 ساله سیاه پوست در یک سرقت دست داشته و چون به هشدارهای پلیس برای تسلیم شدن بی توجه بود، به همین دلیل او براون را هدف قرار داد.

ادعای افسر 28 ساله و سفید پوست فرگوسن در حالی مطرح شده که خانواده براون و حامیان وی ضمن رد این ادعاها کشته شدن او را ناشی از تعصبات نژادی این افسر پلیس دانستند چرا که مایکل براون در زمان تیراندازی پلیس مسلح نبود و همچنین او هیچ سوءسابقه‌ای هم نداشت.