محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست مدیران ارشد این وزارتخانه تأکید کرد که توانمندی‌های ایران موجب نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی شده و تشدید فشارهای آنها بر کشورمان را در پی داشته است.

ظریف در این خصوص تصریح کرد: وزارت امور خارجه در صحنه خارجی با کشورها و گروه‌هایی مواجه است که از همه توان خود برای فشار بر مردم ایران استفاده می‌کنند.

وی افزود: شاید کمتر زمانی برای هیچ کشوری به این میزان فشار از سوی برخی قدرت‌ها به ویژه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی دیده نشده که آن هم به دلیل بالندگی و توانمندی‌های ایران است که برای آنها نگرانی ایجاد کرده و موجب صف‌کشی شده است.

ظریف ادامه داد: وزارت امور خارجه در این جنگ دشوار مقابل دوستان داخلی مجبور است به دفاع از خود بپردازد اگرچه وظیفه خود می‌دانیم از کشور دفاع کنیم.

وزیر امور خارجه در پایان اظهار داشت: همه همکاران من همه ناملایمات و توهین‌ها را به جان می‌خرند ولی مجبور می شوند نکاتی که برای دفاع از خود لازم است ولی برای منافع ملی مناسب نیست، به زبان جاری نکنند. این رسم ما بوده و در یک سال آینده به این عهد پایبند خواهیم بود.