فرامرز اکبری عصر امروز در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری از کرونا این شهرستان با بیان اینکه وضعیت شیوع دوباره ویروس کرونا در آمل نگران‌کننده است، اظهار کرد: هم‌اکنون این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و لازم است همه شهروندان پروتکل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیمارستان امام خمینی در این شهرستان به عنوان مرکز پذیرش و بستری بیماران کرونایی بود، افزود: با توجه به روند جهشی بیماری کرونا در این شهرستان از اواخر هفته گذشته بیمارستان‌های امام علی (ع)، امام رضا (ع) و شمال هم بیماران را پذیرش می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه در ماه گذشته و این ماه روز‌هایی را در آمل شاهد بودیم که میزان بستری شدن بیماران تک‌رقمی شده بود و آمل نسبت به شهر‌های دیگر وضعیت بهتر داشت، تصریح کرد: این روز‌ها مردم با ویروس کرونا راحت و عادی برخورد می‌کردند و زدن ماسک و دستکش رعایت نمی‌شد، ولی این مسئله امروزه شرایط را به هشدار و وضعیت قرمز کشاند.

این مسؤول با بیان اینکه پس از بازگشایی برخی از اماکن عمومی همانند تالار‌های عروسی، رستوران‌ها، بازار و اماکن تجمع عمومی بیشتر مبتلایان به کرونا از آن مکان‌ها بودند، خاطرنشان کرد: برگزاری مجالس عروسی در تالار‌ها و مراسم عزا در مساجد و اماکن عمومی با ممنوعیت‌هایی همراه باشد.

اکبری با اشاره به بازدید از ۷۰ تالار این شهرستان و وجود نواقص در برخی از آنها، ادامه داد: استفاده ۵۰ درصدی ظرفیت، رعایت پروتکل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی از سوی میهمان‌ها، میزبان و صاحبان تالار رعایت نمی‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه موج دوم کرونا با روند رو به رشد در حال فعالیت است، بیان کرد: همشهریان برای حفظ سلامت خود و دیگر شهروندان حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و با شستن مستمر دست‌ها، از قرار گرفتن در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه ماسک‌های موجود در بازار به صورت ماسک پارچه‌ای و جراحی است، گفت: استفاده از ماسک‌های جراحی با توجه به قیمت و احتمال کمبود، برای مردم توصیه نمی‌شود البته افراد می‌توانند با استفاده از ماسک پارچه‌ای مرتب آن را خوب شسته و پس از خشک شدن اتو کشیده و استفاده کنند.