«کیم جونگ اون» در این جلسه که روز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد تصمیم گرفت که برنامه های اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی را خاتمه دهد.

پیونگ یانگ در ماه جاری میلادی بارها از کره جنوبی به دلیل انتشار اعلامیه های تبلیغاتی علیه حکومت و رهبر کره شمالی انتقاد کرده بود و قصد داشت با انتشار میلیون ها اوراق و اعلامیه تبلیغاتی علیه کره جنوبی این کار را تلافی کند.

کره شمالی، کره جنوبی را "دشمن" خوانده بود و دفتر ارتباطی دو کره که در نتیجه اجلاس سال ۲۰۱۸ بین رهبران دو کشور در منطقه مرزی دو کشور افتتاح شد را منفجر کرد و به دنبال آن برای اعزام نیروی نظامی به بخش های مرزی اعلام آمادگی کرده بود.

کره جنوبی در قبال این اقدامات بیشتر ابراز تاسف کرده و خواستار توقف تبلیغات علیه خود شده بود اقدامات روزهای اخیر کره شمالی باعث شد تا وزیر وحدت کره جنوبی از مقامش استعفا کند.

هفته گذشته همچنین در میان افزایش نگرانی ها نسبت به اقدام نظامی کره شمالی علیه کره جنوبی، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع نظامی گزارش کرد که پیونگ یانگ گروه های کوچکی از سربازانش را به پاسگاه های مرزی اعزام کرده است.

گزارش نوشته بود کره شمالی گروه های تا پنج نفره را با بیل و کلنگ به پاسگاه های مرزی که پیشتر نابود کرده بود اعزام کرده است تا این پایگاه ها را تعمیر کنند کره جنوبی حدود ۶۰ پاسگاه و کره شمالی هم حدود ۱۵۰ پاسگاه مرزی دارد.