دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به قرارگیری استان در وضعیت "قرمز" کرونا گفت: به نظر می‌رسد استان کرمانشاه با موج اول کرونا روبرو شده، موجی که با تاخیر نسبت به استانهای دیگر در کرمانشاه شروع شده است.

وی افزود: کرمانشاه این خوش شانسی را داشت که با تاخیر در وقوع موج کرونا مواجه شود، چرا که اگر این موج را اسفندماه تجربه می کردیم، با توجه به امکانات اندک و آمادگی پایین شاهد وضعیت خوبی نبودیم، اما امروز هم به لحاظ امکانات وضعیت بهتری داریم و هم آمادگی بیشتری برای مقابله با موج این بیماری کسب کرده ایم.

مرادی تصریح کرد: در حال حاضر موج اول این بیماری در استان به پیک خود رسیده و با توجه به تجربیات استانهای دیگر می توان گفت تا حدود دو تا سه هفته دیگر این پیک ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چنانچه مردم در دو تا سه هفته آینده رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند، می‌توانیم از پیک بیماری عبور کرده و شاهد سیر کاهشی مبتلایان در استان باشیم.

این مسئول با اشاره به اعمال 33 محدودیت کرونایی در سطح استان گفت: اعمال محدودیت های جدیدی را هم درخواست داده ایم که منتظر جواب ستاد ملی کرونا هستیم.

مرادی افزود: از جمله محدودیت های درخواستی بحث تعطیلی بازارچه‌ها، تعطیلی دفاتر پیشخوان و کاهش 50 درصدی پرسنل و کارکنان حاضر در محل ادارات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: فعلا استان کمبودی در بحث تجهیزات و دارو و ... ندارد و امیدواریم مردم همکاری کرده تا بتوانیم با کمترین هزینه موج اول این بیماری را پشت سربگذاریم.