سعید آرام با بیان اینکه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان امسال با رویکرد جدیدی اجرا می‌شود، گفت: این طرح امسال مراحل مختلفی دارد؛ در مرحله اول شامل توانمندسازی ۶۰۰ کودک ایرانی است که در طرح‌های قبلی شناسایی شده بودند، اما کارشان روی زمین مانده بود یعنی مرحله شناسایی و تشکیل پرونده صورت گرفته بود اما موضوع توانمندسازی آنها شروع نشده بود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول با استفاده از ظرفیت چهار سازمان مردم نهاد کار توانمندسازی ۶۰۰ کودک مذکور را شروع کردیم و الان هم این طرح در دست اجراست، افزود: نهایت هدف ما از طرح ساماندهی کودکان کار این است که  بعد از شناسایی و جمع آوریشان شرایطی ایجاد شود که دوباره به خیابان‌ها برنگردند و شرایط حضورشان در خانواده یا در محیط های آموزشی مهیا شود.

مدیرکل بهزیستی شهر تهران ادامه داد: در بحث توانمندسازی نیز بعد از بررسی کامل در حوزه مددکاری بررسی می‌کنیم که کدام یک از اعضای خانواده این کودکان امکان اشتغال و ایجاد توانمندی اقتصادی برایشان وجود دارد و در این مسیر قدم برمی‌داریم. در ادامه این افراد را برای آموزش فنی حرفه‌ای به مراکز تخصصی می‌فرستیم و زمینه اشتغال آنها را فراهم می کنیم.

آرام با بیان اینکه حمایت‌های معیشتی، آموزشی درمانی نیز از سوی سازمان بهزیستی برای این خانواده‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مشروط بر اینکه خانواده متعهد شود که بعد از ایجاد توانمندی اقتصادی، کودک را دوباره مجبور به انجام کار در چهارراه‌ها نمی کند.