دکتر حمیدرضا فتحی در مورد انجام جراحی‌های زیبایی در شرایط کرونایی کشور، گفت: از ۱۷ اردیبهشت ۹۹ بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت و بر اساس کاهش شیب ابتلاء به کرونا در کشور انجام جراحی‌های زیبایی بلامانع اعلام شد ولی دستورالعمل هایی در این زمینه در نظر گرفته شده که اجرای دقیق آن بسیار حائز اهمیت است.

وی درباره شروط انجام جراحی‌های زیبایی، افزود: بر اساس دستورالعمل ها افراد دارای نقص سیستم ایمنی، سن بالای ۶۰ سال و کمتر از ۱۰ سال و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و یا با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند و تست کرونای آنها مثبت یا مشکوک باشد، نباید جراحی زیبایی برای آنها انجام گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی جهت انجام جراحی‌های زیبایی کاملاً رعایت شود، جراحی زیبایی مطلقاً خطری برای فرد مورد نظر نخواهد داشت البته باید در نظر گرفت که بهتر است از انجام جراحی‌های زیبایی سنگین در شرایط کنونی پرهیز شود.

فتحی در پاسخ به این پرسش که آیا جراحی بینی جزو جراحی‌های پیچیده زیبایی محسوب می‌شود، گفت: جراحی بینی، عمل سنگین زیبایی نیست و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام آن بلامانع است.