به گزارش پارس ، عبدالجلیل کلانترهرمزی در گفت وگو با فارس، گفت: جراحی پلاستیک در کشور جراحی پویا و روزآمدی است و روزی نبوده که کار جدیدی به آن اضافه نشود.

وی ادامه داد: روش های جدید درمانی برای راحت شدن بیماران، درد کمتر و نتیجه بهتر انجام می شود و کارهای تشخیصی مناسب برای اینکه کدام روش جراحی زیبایی پاسخ می دهد یا خیر در کنگره های جدید این حوزه ارائه و بررسی خواهد شد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک افزود: ایران جزء کشورهای پیشتاز در جراحی زیبایی در دنیا است اما ما به دنبال این هستیم که روش های ایرانی برای این جراحی ها استفاده شود.

کلانتر هرمزی گفت: به همین دلیل روش های ایرانی برای بینی ایرانی اجرایی می شود چرا که فرمول کشورهای غربی برای بینی های ایرانی که تاکنون ازائه شده مناسب نیست و برای ما فایده ای ندارد.

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد افزود: نوع بینی ایرانی نوع خاصی است و با بینی های اروپایی و غربی تفاوت دارد در نتیحه پوست بینی ایرانی استخوان، ترکیب و چهره بینی ایرانی با سایر بینی ها متفاوت است و باید طبق آن، روش جراحی زیبایی انتخاب شود.

وی در مورد آمار جراحی زیبایی بینی گفت: جراحی بینی بالاترین جراحی زیبایی در کشور است اما به دلیل وجود کلینیک های متعدد و بیمارستانهای متفاوت نمی توان آمار دقیقی از آن ارائه کرد.

کلانتر هرمزی همچنین نسبت به انجام جراحی زیبایی توسط متخصصان دیگر، گفت: انجمن جراحی زیبایی، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بارها راهکارهای درست را به مردم اعلام کردند و نمی توانیم به مردم بگوییم که برای جراحی به کجا بروند.

وی افزود: فقط می توانیم بگوییم که از مراجعه به پزشک معالج خود در زمینه توانایی جراحی مطمئن باشند و بدانند که این جراح از عهده عوارض پس از جراحی بر می آیند.

کلانتر هرمزی گفت: جراحی بینی فقط یک عمل ساده نیست بلکه انتخاب روش صحیح برای کاهش عوارض پس از آن بسیار مهم است، مردم باید در این زمینه تحقیق کنند و چون این عمل فوری نیست می توان با تفکر، جراح و مطب مناسب را انتخاب کرد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک در مورد سن جراحی بینی در کشور گفت: در همه جای دنیا جراحی زیبایی بینی از ۱۸ سالگی آغاز می شود. در کشور ما نیز از همین سن شروع می شود مگر در موارد استثنایی که بینی فرد دفورمه، دارای انحراف شدید و مشکل تنفسی شده باشد در سن کمتر جراحی می شوند.

وی گفت: مردم بدانند بهترین سن برای جراحی زیبایی بینی بالای ۱۸ سال است.