متخصصان طراحی وب درباره مزایا و اشکالات سایت های وردپرسی و HTML های اختصاصی و همچنین اهمیت آنها در بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو صحبت می کنند. اگر چه ممکن است در مورد هر دو نوع طراحی سایت نظرهای متفاوتی وجود داشته باشد اما باید بدانید که موتور جستجوگر گوگل با هر دو نوع وب سایت به صورت یکسان رفتار می کند.

شما به سادگی می توانید با طراحی سایت وردپرس به طور خودکار از رقبای HTML خود عبور کنید، اما برخی از مزایا و معایب وردپرس را باید در نظر بگیرید.

مزایای طراحی سایت وردپرس

بزرگترین مزیت وردپرس سرعت و امکان سریع راه اندازی یک سایت است. به علاوه، به چندین افزونه و ابزار دیگر دسترسی خواهید داشت. فریم ورک WP برای بالا بردن سرعت ساخته شده است که می تواند باعث افزایش رتبه آنلاین شما شود. مزایای دیگر وب سایت وردپرس شامل موارد زیر است:

• دسترسی به قالب های ریسپانسیو که امکان مشاهده بهینه در هر صفحه را فراهم می کند.

• افزونه های SEO که به شما امکان می دهند فوراً بسیاری از پایه های مهم بهینه سازی سایت را پوشش دهید.

• یک پیشخوان مدیریتی که انتشار مطالب تازه را آسان می کند.

• گزینه های مناسب برای سئو سایت را ارائه می دهد و شما می توانید به راحتی با کمک خرید رپورتاژ آگهی یا بک لینک سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

معایب طراحی سایت وردپرس

همه معایب وردپرس به طور خاص با SEO ارتباطی ندارند و برخی از آنها می توانند بر نحوه عملکرد سایت شما و تأثیرگذاری بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند. در حالی که بسیاری از قالب ها و افزونه های شگفت انگیزی در وردپرس وجود دارد، ممکن است در برخی مواقع نتوانید ویژگی های مورد نظر خود را پیدا کنید. در این صورت، شما مجبورید هر آنچه در دسترس است را بپذیرید یا برای ایجاد افزونه ها یا مضامین مطابق با مشخصات خود به یک فرد متخصص و حرفه ای نیاز پیدا کنید. معایب احتمالی دیگر وردپرس شامل موارد زیر است:

• وردپرس در بسیاری از موارد نیاز به نگهداری منظم دارد.

• شما نیاز دارید که همیشه پلاگین ها، افزونه ها و محتواهای سایت خود را به روز کنید.

• در برخی موارد بروزرسانی برخی افزونه ها باعث می شود کار آنها مختل شده و یا با سایر افزونه ها تطابق نداشته باشد.

• افزایش حساسیت در برابر خطرات امنیتی از آنجا که اغلب مسائل امنیتی بلافاصله هکرها را برای حمله به چندین سایت وردپرسی وسوسه می کند.

v2

 

جوانب مثبت و منفی طراحی سایت های HTML اختصاصی

یک سایت HTML اختصاصی با کدهای سفارشی ایجاد شده است تا بتواند به هر روشی که مناسب نیازها و ترجیحات شما باشد، طراحی شود. به عنوان مثال، می توانید یک سایت کاملاً متحرک با ویژگی های پیمایش فانتزی داشته باشید. جوانب مثبت و منفی سایت های HTML عبارتند از:

• کنترل کامل سئو - اگر می خواهید کنترل کامل بر سئو سایت خود داشته باشید، یک وب سایت اختصاصی HTML بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با این حال، اگر قصد دارید از عملکرد SEO خود برای تأمین به روزرسانی منظم و رفع مشکلات مربوط به سایت استفاده کنید، بکارگیری این نوع وب سایت ایده خوبی نیست.

• هزینه های طراحی سایت - یک سایت HTML با طراحی مناسب یک سرمایه گذاری عمده است که در صورت دستیابی به نتایج مطلوب می تواند ارزشمند باشد. اما اگر بودجه محدودی دارید، ممکن است استفاده از وبسایت های وردپرس نیز با کمترین زمان و صرف کمترین هزینه، هرآنچه نیاز دارید را به شما بدهد.

• آسیب پذیری های امنیتی - امنیت در وب سایت های اختصاصی تا حد زیادی به مهارت های برنامه نویس شما بستگی دارد، که در صورت وجود حفره های امنیتی می تواند مسائل امنیتی بالقوه ای را ایجاد کند. در وبسایت های وردپرسی به دلیل بکرگیری چندین برنامه نویس حرفه ای و بروزرسانی های منظم آن اغلب باگ ای امنیتی خیلی زود بر طرف می شود و درصد خطاهای انسانی در این زمینه کاهش میابد.

• نیاز به کار دستی بیشتر - یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند  وردپرس، ایجاد و انتشار محتوا را آسان تر می کند. در یک سایت HTML اختصاصی و بدون CMS، شما باید کارهای دستی زیادی انجام دهید که می تواند بسیار زمانبر باشد.

انتخاب وب سایت مناسب برای تجارت شما به نیازها، اهداف و بودجه در حال حاضر شما بستگی دارد. اگر تمام آنچه شما نیاز دارید یک وب سایت ساده است که می تواند به راحتی تنظیم و نگهداری شود، به احتمال زیاد از یک سایت وردپرس استقبال خواهید کرد. اگر به سایت های پیچیده تری نیاز دارید که برای نام تجاری و مدل تجاری شما بسیار مناسب باشد، ممکن است آن را در یک وب سایت HTML اختصاصی پیدا کنید. صرف نظر از اینکه کدام گزینه را ترجیح می دهید، برای حفظ بازدید آنلاین خود و به دست آوردن نتایج عملکرد مطلوب در زمینه مدیریت وب سایت، باید بهترین شیوه سئو را در ذهن داشته باشید. خواه یک WordPress کاملاً بهینه و یا یک وب سایت HTML اختصاصی را انتخاب کنید، اجازه دهید کارشناسان و متخصصین سئو و بهینه سازی سایت به شما کمک کنند. تیم های قدرتمند سئو می توانند با ایجاد سریع ترین زمان بارگیری صفحه و همچنین محتوای منحصر به فرد با کلمات کلیدی با رتبه بالا که مطمئناً باعث افزایش بازدید آنلاین شما می شود، در ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو به شما کمک کنند.