به گزارش روابط عمومی شهر خبر، خبرگزاری مهر در این خصوص نوشت: میشل عون رئیس‌جمهور لبنان هر گونه تعدی و بی‌احترامی به شخصیت‌های دینی از سوی هر طیف لبنانی و نیز حوادث خشونت بار در برخی مناطق و حمله به مراکز تجاری و موسسات و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور، را محکوم کرد. چند شب پیش برخی از گروه‌های آشوب‌طلب با موج‌سواری بر مطالبات مردمی و با طرح مسائل معیشتی سعی کردند که این کشور را به‌سمت هرج ومرج بکشانند.

دومین خبر پربازدید به صحبت‌های وزیر دفاع یونان درخصوص مقابله نظامی با ترکیه اختصاص داشت. به گزارش مهر، «نیکاس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان، با اشاره به تشدید تنش‌ها میان آتن و آنکارا، رفتار ترکیه را بسیار تهاجمی خواند.

وی عنوان داشت تنها راه برای یونان از یک سو استفاده از تمامی گزینه‌های دیپلماتیک و از سویی دیگر اطمینان از افزایش بازدارندگی نظامی است، از همین رو آتن آمادگی تقابل نظامی با آنکارا را دارد.

واکنش وزیر دفاع یونان در حالیست که هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی رسانه‌ای اعلام کرده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

کشور چین نیز اعلام کرده، در صورت تولید واکسن کرونا آن را در اختیار تمام مردم دنیا قرار خواهد داد که این موضوع نیز با توجه انتظار دنیا برای رهایی از ویروس کرونا ، مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت.

دیگر اخبار پربازدید با عنوان «خشم مقامات آلمانی از تصمیم غافلگیرکننده ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی»،منتشر شده است. به گزارش تسنیم،  "وال استریت ژورنال" اخیرا در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد هزاران سرباز آمریکایی را از آلمان اخراج کند.بنا بر این گزارش ترامپ به پنتاگون دستور داده است که شمار سربازان مستقر در آلمان را کاهش دهد.به نوشته وال استریت ژورنال بخشی از سربازان آمریکایی به لهستان و سایر کشورها منتقل می‌شوند و بخش دیگرنیز به آمریکا برمی‌گردند، بنابرین حدود 25 هزار سرباز آمریکایی می‌توانند در آلمان حضور داشته باشند.

این درحالیست که نمایندگان اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان شدیدا به این اقدام بدون هماهنگی ایالات متحده انتقاد وارد کرده و خواستار تقویت شایستگی های دفاعی مشترک اروپایی در واکنش به این اقدام آمریکا شدند.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار بین‌الملل به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.