فریدون همتی در این دستور با اشاره به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، تاکید کرد: از ورود و سفر به روستاها جلوگیری شود، به جز عوامل واحدهای تولید و طرح های عمرانی که فقط مجازند با رعایت پروتکل ها به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: روند تولید و کارهای عمرانی نباید تحت تاثیر قرار گیرد و سست شود بلکه باید با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی انجام و نظارت بر واحدهای تولیدی و طرح های عمرانی به شکل جدی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم جلوگیری از همه تجمعات، افزود: هیچ مراسمی چه عروسی و چه ختم نباید به مدت یک ماه انجام شود.

همتی با تاکید بر لزوم ضد عفونی‌کردن اماکن عمومی، تصریح کرد: بازارهای بزرگ به مدت یک هفته تعطیل شوند و سایر اصناف با رعایت پروتکل ها فعال باشند.

وی خواستار افزایش و فعال شدن تیم‌های نظارت بر فعالیت مشاغل مختلف شد و بیان داشت: نظارت بر وسایل حمل و نقل عمومی و لزوم استفاده از ماسک در این وسایل و همه فعالیت ها با جدیت انجام و با متخلفین برخورد شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پارک ها، بوستان ها و مکان های تجمع تعطیل شوند.

همتی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا و خودداری مردم از تردد غیرضروری، اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود بیماری کرونا در استان، مردم به هیچ وجه به مسافرت نروند.

وی بر ضرورت فعال شدن کارگاه های تولید ماسک تاکید کرد و گفت: مردم تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل، حتماً از ماسک استفاده کنند و در مکان های فعالیت و مشاغل خود و همچنین در وسایل حمل و نقل همچون تاکسی و اتوبوس و فروشگاه ها حتماً ماسک داشته باشند و تا حد امکان خریدهای خود را به شکل غیر حضوری انجام دهند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: خودداری از برگزاری مجالس عروسی، ختم، مهمانی و دورهمی های خانوادگی از دیگر مواردی است که مردم استان هرمزگان باید به طور جدی در این روزها آن را رعایت کنند.