به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،ابوالفضل قناعتی درباره این که آیا با افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی از تاریخ 15 فروردین ماه سال جاری،نظارتی بر نرخ کرایه ها انجام می شود و یا خیر اظهار داشت:بهترین ناظران شهرداری تهران خود مردم هستند که می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از سوی رانندگان تاکسی و یا اتوبوس آن را سریعا به سامانه 1888 شهرداری تهران اطلاع رسانی کنند.
 
وی در ادامه افزود:البته نکته ای که وجود دارد این است که تا زمانی که برچسب های افزایش قیمت در اختیار رانندگان تاکسی قرار نگرفته است،رانندگان اجازه افزایش نرخ کرایه ها را ندارند.چراکه سازمان تاکسیرانی تا به الان اقدام به صدور برچسب های افزایش نرخ کرایه ها نکرده است.
 
سخنگوی کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با بیان این که بنابراین هرگونه افزایشی تا قبل از نصب برچسب های کرایه تاکسی غیرقانونی و تخلف محسوب می شود خاطرنشان کرد:طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه های حمل ونقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس حدود 20 درصد افزایش داشته است.البته ناگفته نماند که سقف افزایش نرخ کرایه تاکسی بر اساس منطقه و طول مسافت 20 درصد خواهد بود.
 
قناعتی در ادامه تصریح داشت: با متخلفان برخورد می شود و از شهروندان می خواهیم هر گونه افزایش قیمت بیش از مصوبه شورا را گزارش کنند تا در کمیسیون انضباطی به این شکایت ها رسیدگی شود زیرا امکان نظارت این تعداد تاکسی با دوربین های نظارتی وجود ندارد و نیازمند گزارشات شهروندان هستیم.
 
وی گفت:البته سازمان تاکسیرانی رسالتی که بر عهده دارد،نتوانسته است به طور کامل آن را اجرای کند.نقش نظارتی این سازمان بر عملکرد رانندگان تاکسی مقوله ای است که تا به الان غیر قابل حل بوده و سازمان تنها به اسم حامی رانندگان تاکسی در حال فعالیت است.