«رادنی شکسپیر» تحلیلگر و کارشناس امور سیاسی و اقتصادی گفت:​ ماهیت تحریم‌ها، جنگ است و زمانی که درباره تحریم صحبت می‌کنیم یعنی با استفاده از تحریم،​ کشوری را نابود کنیم.

وی ادامه داد: دولت انگلیس هرگز ایران را به‌عنوان کشور مستقل نمی‌خواست و دولت انگلیس و دولت‌های غربی،​ ایران را کشور وابسته می‌خواستند.

 شکسپیر افزود: کشورهای مستقلی مانند روسیه و چین از سیاست‌های غرب تبعیت نمی‌کنند و کشورهای زیادی می‌خواهند روی پای خودشان بایستند و ایران هم, چنین است و می‌خواهد در حوزه اقتصادی از ظرفیت‌های اقتصادی خود استفاده کند و این قابلیت را در ایران می‌بینم.

وی خطاب به ایرانی‌ها گفت: شما باید بر مدار استقلال خود تأکید کنید زیرا اگر وابسته باشید ثروت خود را از دست خواهید داد و شما باید به صادرات خود متکی باشید و به واردات وابسته نباشید.

شکسپیر افزود: ایران نباید به کشورهای غربی مانند آمریکا یا انگلیس, متکی باشد.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای برجام گفت: کشورهای 1+5 گفتند تحریم‌ها باید برداشته شود اما در عمل، این تحریم‌ها برداشته نشد زیرا کشورهای اروپایی و آمریکایی نخواستند تحریم‌ها برداشته شود بنابراین ایران باید به‌روی ظرفیت‌های خود تکیه و از تحریم‌ها عبور کند.

این تحلیلگر و کارشناس امور سیاسی و اقتصادی گفت:​ مشکلات کنونی ایران به‌علت تحریم‌های آمریکاست و این تحریم‌ها جنگ نابرابر آمریکایی‌ها علیه ایران است و این یک جنایت جنگی است و از نظر اقتصادی فشار بر مردم ایران وارد می‌شود.