پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران بوده و راهی ونزوئلا شده‌اند.

به گزارش بامداد دوشنبه رویترز، بنا به اعلام یک منبع در شرکت PDVSA ونزوئلا و بر اساس داده‌هایی که شرکت «رفینیتیو ایکان» جمع‌آوری کرده، نفتکش فروچون قرار است تا ساعاتی دیگر در بندر «ال پالیتو» ونزوئلا پهلو بگیرد.

همچنین دومین کشتی نیز که فارست نام دارد، روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند.

در همین حال، یورونیوز نیز بامداد امروز در گزارشی آورده است که نفتکش‌های ایرانی یکی پس ازدیگری وارد آبهای ساحلی ونزوئلا می شوند.

این منبع خبری افزود: دومین ️نفتکش از ناوگان اعزامی ایران به ونزوئلا به نام فارست تا ساعتی دیگر وارد منطقه اسکورت در آبهای ساحلی ونزوئلا در دریای کارائیب خواهد شد و پس از ورود به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا، با اسکورت ناوهای نظامی این کشور به سمت یکی دیگر از بنادر ونزوئلا هدایت خواهد شد.

بنا به این گزارش، نخستین نفتکش ایرانی به نام فورچون که با اسکورت ناوهای جنگی ونزوئلا به سمت یکی از بنادر این کشور در حرکت است، حدود ساعت ۸ صبح امروز به وقت ایران در بندر تعیین شده پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه می کند.

در ادامه گزارش یورونیوز آمده است: سومین نفتکش ایران به نام فاکسون نیز روز چهارشنبه ۲۷ می حدود ساعت ۱۴:۰۰ به وقت محلی (۲۲/۳۰ به وقت تهران) به موقعیت اسکورت خواهد رسید.

روز گذشته و همزمان با ورود نخستین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا شد.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز ساعاتی پیش ضمن تشکر دوباره از حمایت‌های ایران، تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.»