بر اساس خبری که از سوی خبرگزاری دولتی SPA عربستان سعودی منتشر شد، علی علاوی، وزیر دارایی عراق که به طور موقت به عنوان وزیر نفت این کشور هم خدمت می‌کند، برای مذاکره در  خصوص بازار نفت با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به این کشور سفر کرد. هر دو طرف اعلام کردند که از بهبود وضعیت بازار رضایت دارند.

تحت توافق جدید اوپک پلاس، عراق باید تولیدش را که طبق گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک، تا مارس سال ۲۰۲۰ به ۴.۵۸۵ میلیون بشکه در روز رسید، حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

طبق جدیدترین نظرسنجی پلاتس از تولید نفت اوپک، تولید عراق در آوریل تحت تاثیر افت تقاضا برای سوخت و عدم وجود فضای نگهداری فرآورده های نفتی که پالایشگاه‌ها را وادار کرد نرخ فعالیتشان را کاهش دهند، ۱۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

تحت توافق اوپک پلاس که ۲۳ کشور در آن حضور دارند و اوایل آوریل به منظور تقویت قیمتها و جبران افت تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا تصویب شد، تولید نفت به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز طی ماه‌های مه و ژوئن کاهش داده می‌شود و سپس محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۷.۷ میلیون بشکه در روز و از سال ۲۰۲۱ تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۵.۸ میلیون بشکه در روز تسهیل می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، عراق همچنین با سرمایه گذاری شرکتهای نفتی سعودی در میدان گازی اکاس موافقت کرده است. میدان گازی اکاس که در استان غربی الانبار عراق و در مجاورت مرز با سوریه قرار دارد، بزرگترین میدان گازی این کشور است.