دقایقی پیش محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با انتشار توییتی از رایگان شدن اینترنت سامانه دانش‌آموزی «شاد» از فردا تا پایان خرداد ماه برای دانش‌آموزان و معلمان خبر داد.

آذری جهرمی همچنین در توییت خود اعلام کرد که برای رایگان شدن دائمی این سامانه به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد.

در ادامه متن و توییت منتشر شده توسط وزیر ارتباطات را مشاهده می‌کنید:

" با موافقت و دستور رییس‌جمهور

و مساعدت جناب آقای دکتر نوبخت، استفاده‌ی دانش‌آموزان و معلمان عزیز کشور از «شبکه‌ی شاد» از فردا تا پایان خردادماه، «رایگان» خواهد بود. تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود. "

سامانه «شاد» برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان شد

 

شایان ذکر است؛ در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به عنوان محل تجمع و حضور درصد زیادی از جمعیت ایران، آموزش‌ها در سطح کشور برای دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت مجازی ادامه یافت. در این راستا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هر کدام بستری اینترنتی برای ارائه محتوا‌های آموزشی خود طراحی کردند.

وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری آموزش مجازی در بین دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سامانه‌ای اینترنتی با عنوان «شاد» را طراحی و در اختیار محصلان و معلمان قرار داد.

پس از بررسی‌های انجام شده و به دلیل صرف هزینه‌های زیاد برای تامین اینترنت دانش‌آموزان توسط خانواده ها، با پیگیری‌های وزیر ارتباطات سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان با اینترنت رایگان به فعالیت خود ادامه داد.