سید مناف هاشمى معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران در حاشیه شوراى ترافیک تهران از احتمال اجراى طرح ترافیک پس از شب‌هاى قدر و یا ابتداى خرداد ماه خبر داد و گفت: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد طرح هاى ترافیکى تاکید داریم.

وى با اشاره به اینکه طرح پیشنهادى اجراى طرح ترافیک که پیش از این در جلسات مختلف بررسى و مطرح شده بود، در شوراى ترافیک تهران و با حضور "دکتر زالى" فرمانده ستاد مقابله با کروناى استان تهران ، "دکتر حناچى" شهردار تهران و اعضاى کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران نیز بررسى و نقاط ضعف و قوت طرح پیشنهادى بررسى شد. گفت : پیشنهاد شد پس از شب های قدر و یا ابتداى خرداد ماه اجراى آن مدنظر قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران با بیان اینکه لغو طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگى هوا، افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر را در پى داشته است اظهار داشت: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد، در عین حال از ساعت 14 به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.

به گفته‌ی وی، با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح ، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد ، همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.

مناف هاشمى ادامه داد: تمهیداتی هم برای تاکسی های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته شده، بطوریکه ٢۰۰ تا ٣۰۰  هزار دستگاه تاکسى اینترنتى و تلفنى مشمول تسهیلات در این طرح خواهند شد.

به گفته معاون شهردار تهران ابعاد مثبت و منفى این طرح طی دو هفته پس از اجرا، بررسى و سنجیده خواهد شد و چنانچه نیازمند تغییرى باشد اصلاحات انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید فاصله اجتماعى و مقررات پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومى رعایت شود تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر از خطوط اتوبوسرانى و ۶۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند که مقرر شد با در نظر گرفتن تمام پروتکل هاى بهداشتى و تحقق فاصله گذارى اجتماعى این طرح پیشنهادى پس از شب هاى قدر اجرا شود.