زمین لرزه پنج ریشتری چهارشنبه هفته جاری با مرکزیت فیروزآباد الشتر شهرهای مختلف لرستان را لرزاند که اضطراب این حادثه بامداد امروز جمعه با خبر زمین لرزه ی پنج ریشتری تهران یادآوری شد.

در حالیکه فعالان مجازی لرستان در حال تبادل اطلاعات زمین لرزه تهران بودند ساعت یک و ۴۶ دقیقه بامداد زمین لرزه چهارریشتری فیروزآباد دوباره شهرهایی چون الشتر، خرم اباد، نورآباد و چگنی و روستاهای اطراف آنها را لرزاند.

دقایقی پس از وقوع این حادثه شهروندان با جمع آوری ضروریات اولیه راهی پارک ها و بوستان هایی شده اند که از اواخر سال گذشته به دلیل کرونا ورود ممنوع بوده اند و اکنون زمین لرزه قرق این ممنوعیت را شکسته است.

هم اکنون در محل دریاچه تفریحی کیو و زیباکنار خرم آباد ازدحام بالاست و به سختی جایی برای پارک خودرو یافت می شود .

همچنین بسیاری از شهروندان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا و بدون استفاده از ماسک و دستکش در این منطقه حضور دارند و جالب توجه اینکه دستفروشان نیز در این منطقه در حال فروش باقالی، چاغاله بادام، چای و برخی تنقلات هستند.

به نظر می رسد مسوولان باید به موازات هوشیار و آماده کردن مردم برای ایمنی در مقابل زلزله، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های کرونا را یادآور شوند تا فرار از زمین لرزه و ازدحام در اماکن مختلف منجر به تشدید روند صعودی ابتلا به کرونا نشود.